Gå til innhold

Blir straks omsorgsperson til en gutt ca 9-11år, kule skiklær?🏂🎿

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Historien rundt dette er lite relevant, men jeg får omsorgen for ett barn rundt 9-11år i klesstr. Gutten kommer ganske tomhendt til meg, men skal kort tid etter ankomst på en kort tur med jevngamle i slalombakken. I den alderen er det mange som bryr seg om merkeklær, kule snowboard jakker/bukser. Jeg har ikke så mye kunnskap om merker som er kule i denne aldersgruppen men vil kjøpe noe som er litt kult. Fått beskjed om at gutten er glad i snowboard men ikke har utstyr, å det vil vi skaffe så han kan få drive med noe han liker. Tips til kule merker og butikker som man kan bestille klær på nett? Vi får ikke kommuniser før ankomst som skjer snart og trenger turklær som er her da han kommer. 

Anonymkode: 246dc...ad2

Fortsetter under...

Skrevet

Sjekk skatepro.no, junkyard.no, eller session.no . 
Men har gutter i den alderen og de bryr seg ikke så mye om merker altså, har skibukse fra KappAhl, og vinterjakke fra skogstad. Trenger ikke være Burton for to timer i slalombakken. 

Anonymkode: 6bff4...662

Skrevet

Min niåring er superfornøyd med Skogstad sine skiklær. Tøff jakke med farge og svart bukse. 

For en heldig gutt, tross alt, som kommer til mennesker som vil han vel ❤️ lykke til. 

Anonymkode: 72bfe...fe5

Skrevet

Det var da veldig tidlig å begynne bry seg om merker, mine gutter gjorde overhodet ikke det på den alderen...

I skibakken (jeg har en gutt som kjører snowboard og en som kjører twin tip) har de brukt utebukse fra Ahkka og sin vanlige jakke fra Stormberg e.l.

Men særlig snowboardgutten, som også har drevet med sparkesykkel, skateboard osv liker veldig godt den stilen streatwear og har fra slutten av barneskolen og hele ungdomsskolen bestilt mye klær fra Boardshop.

Nå er han i slutten av tenårene og har skibukse og jakke fra et merke som heter Dope, men jeg vil tro en såpass ung gutt vil sette pris på klær fra Quicksilver, Volcom, Burton, DC e.l. Det er merker han vil kjenne til, om du absolutt vil kjøpe merkeklær til han :)

Anonymkode: 754ae...6f1

Skrevet

Har barn i samme alder som står mye på slalom. De bryr seg ikke om merker. Det er en litt merkelig verdi å starte alt med, synes jeg, men jeg skjønner at du vil gutten vel og at han skal passe inn sosialt. Det er imidlertid umulig å svare generelt på hvordan merkeklær vil slå ut, det kommer an på miljøet der dere bor. Jeg vi bor er det nok lett at det vil virke mot sin hensikt. 

Anonymkode: 6e8f2...aa8

Skrevet

Sjekk ridestore.no. 
dette er klærne mine barn i alderen 9-14 foretrekker i bakken. 

Anonymkode: e98ae...6e7

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hei.

Historien rundt dette er lite relevant, men jeg får omsorgen for ett barn rundt 9-11år i klesstr. Gutten kommer ganske tomhendt til meg, men skal kort tid etter ankomst på en kort tur med jevngamle i slalombakken. I den alderen er det mange som bryr seg om merkeklær, kule snowboard jakker/bukser. Jeg har ikke så mye kunnskap om merker som er kule i denne aldersgruppen men vil kjøpe noe som er litt kult. Fått beskjed om at gutten er glad i snowboard men ikke har utstyr, å det vil vi skaffe så han kan få drive med noe han liker. Tips til kule merker og butikker som man kan bestille klær på nett? Vi får ikke kommuniser før ankomst som skjer snart og trenger turklær som er her da han kommer. 

Er det fosterforelder du skal bli?

Anonymkode: beae2...c48

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det fosterforelder du skal bli?

Hvorfor spør du når hi sier at historien rundt er lite relevant.

Anonymkode: 0876c...f7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor spør du når hi sier at historien rundt er lite relevant.

Hi vil vel gjerne vise at hun sletttt ikke ber om ros for å være så snilllll.

Anonymkode: 50b22...e25

Skrevet

Det var da veldig tidlig å begynne bry seg om merker, mine gutter gjorde overhodet ikke det på den alderen...

I skibakken (jeg har en gutt som kjører snowboard og en som kjører twin tip) har de brukt utebukse fra Ahkka og sin vanlige jakke fra Stormberg e.l.

Men særlig snowboardgutten, som også har drevet med sparkesykkel, skateboard osv liker veldig godt den stilen streatwear og har fra slutten av barneskolen og hele ungdomsskolen bestilt mye klær fra Boardshop.

Nå er han i slutten av tenårene og har skibukse og jakke fra et merke som heter Dope, men jeg vil tro en såpass ung gutt vil sette pris på klær fra Quicksilver, Volcom, Burton, DC e.l. Det er merker han vil kjenne til, om du absolutt vil kjøpe merkeklær til han :)

Anonymkode: 754ae...6f1

Her var det mange flotte tips,tusen takk. Funnet noe som jeg tror han vil like, skal ta en siste titt i morgen før jeg bestiller.

hi

Skrevet

Tusen takk til dere alle for tips. Godt å kunne spørre om råd. Flere nettsider her jeg ikke har hørt om før, funnet endel kule klær (tror jeg😅) som gutten kan ha glede av. 

Til dere som spør om personlige ting, dette er ikke relevant i forhold til mitt spørsmål ❤️. Det er en grunn til at jeg stiller spørsmålet uten at det er behov for å utdype og begrunne det .

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her var det mange flotte tips,tusen takk. Funnet noe som jeg tror han vil like, skal ta en siste titt i morgen før jeg bestiller.

hi

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk til dere alle for tips. Godt å kunne spørre om råd. Flere nettsider her jeg ikke har hørt om før, funnet endel kule klær (tror jeg😅) som gutten kan ha glede av. 

Til dere som spør om personlige ting, dette er ikke relevant i forhold til mitt spørsmål ❤️. Det er en grunn til at jeg stiller spørsmålet uten at det er behov for å utdype og begrunne det .

hi

Er det fosterforelder du skal bli? Ja eller nei?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

🙈

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hun er da ikke pliktig å svare deg 😂

Skrevet

hi

Det er jo du som bringer deg på banen, noe som er både unødvendig og merkelig i utgangspunktet. Dette spørsmålet kan enkelt stilles uten å komme med en lang historie om mottakeren. 

Anonymkode: a2999...d77

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo du som bringer deg på banen, noe som er både unødvendig og merkelig i utgangspunktet. Dette spørsmålet kan enkelt stilles uten å komme med en lang historie om mottakeren. 

Folk skriver som de vil og gir de opplysningene de vil. At noen revner av nysgjerrighet er jo bare en morsom bonus. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nettopp. Det er like oppmerksomhetshungrig som å legge ut kryptiske meldinger på fb for å få alle til å bry seg. Og her - "jeg tar over omsorg for en som ikke er min fordi jeg er så snill, kanskje han til og med er flyktning, for så snill er jeg, men det vil jeg overhodet ikke snakke om altså". Normale mennesker ville spurt "hva liker gutter 9-11".

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Nettopp. Det er like oppmerksomhetshungrig som å legge ut kryptiske meldinger på fb for å få alle til å bry seg. Og her - "jeg tar over omsorg for en som ikke er min fordi jeg er så snill, kanskje han til og med er flyktning, for så snill er jeg, men det vil jeg overhodet ikke snakke om altså". Normale mennesker ville spurt "hva liker gutter 9-11".

Snakk om å se etter det negative i livet! Er det mulig.. 

Bakgrunnsinformasjon er relevant fordi det gir en forklaring på at hun ikke kan spørre gutten selv om hva han liker, at hun ikke har erfaring med guttemote, og at det kan være et poeng å kjøpe dyrere/kulere klær enn det andre ville gjort. Fordi relasjonen deres er ny etc 

Anonymkode: bb02d...875

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Noen ganger må man lure på om det er voksne mennesker på dette forumet… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Snakk om å se etter det negative i livet! Er det mulig.. 

Bakgrunnsinformasjon er relevant fordi det gir en forklaring på at hun ikke kan spørre gutten selv om hva han liker, at hun ikke har erfaring med guttemote, og at det kan være et poeng å kjøpe dyrere/kulere klær enn det andre ville gjort. Fordi relasjonen deres er ny etc 

Anonymkode: bb02d...875

Akkurat derfor jeg la det ut på denne måten. Hvis ikke hadde jeg fått svar som «herrrgud spør gutten selv» ol. La det ut på denne måten for å unngå det bl.a 😊.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...