Gå til innhold

Tabelltrekk, skatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan sikkert google meg fram til dette, men spør nå her likevel. 

Jeg har tabelltrekk og det har aldri skapt noen problemer med tanke på om jeg har hatt et lite lønnshopp i løpet av året. Jeg antar det justerer seg selv? Nå lurer jeg likevel litt på om det er noe jeg bør være oppmerksom på. Dette året får jeg først det vanlige lønnsoppgjøret som jeg antar vil vil gi 12-15 000 kr ekstra i lønn, altså det vanlige, men i august har jeg et stort ansiennitetshopp og går opp nesten 70 000 kr i lønn. Tabelltrekket vil justere skatten etter dette automatisk, ikke sant? Eller kan jeg risikere restskatt neste år? 

Anonymkode: 74e8d...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal justere automatisk, men om hoppet blir stort nok kan det hende du skal over på en annen tabell, får toppskatt e.l.

Det er jo lite jobb å logge inn på skatteetaten å legge inn den nye lønnen da, du legger bare inn hva du forventer å tjene ut året også justeres skatten om nødvendig. Jeg hadde gjort det.

Anonymkode: c0546...292

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Den skal justere automatisk, men om hoppet blir stort nok kan det hende du skal over på en annen tabell, får toppskatt e.l.

Det er jo lite jobb å logge inn på skatteetaten å legge inn den nye lønnen da, du legger bare inn hva du forventer å tjene ut året også justeres skatten om nødvendig. Jeg hadde gjort det.

Anonymkode: c0546...292

Takk! Ja, det blir toppskatt. Da går jeg inn og justerer litt og legger inn ekstra skattetrekk i tillegg. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk! Ja, det blir toppskatt. Da går jeg inn og justerer litt og legger inn ekstra skattetrekk i tillegg. 

HI

Skal litt til å få toppskatt, i og med det utgikk i 2016 😅 

Men ja, kan være lurt å justere opp, den er veldig enkel nå som alt er digitalt 👍🏻

Anonymkode: 38b76...dcd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skal litt til å få toppskatt, i og med det utgikk i 2016 😅 

Men ja, kan være lurt å justere opp, den er veldig enkel nå som alt er digitalt 👍🏻

Anonymkode: 38b76...dcd

Haha, ja det viser jo bare hvor lite jeg følger med 🙈😜 Jeg mente at inntekten overstiger 6G, så om det er mer skatt da, så blir det i hvert fall det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...