Gå til innhold

Mulig prolaps... er dette farlig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ra en telefon til legen hvis du ikke har fortalt om det. Det er etter all sannsynlighet ikke farlig, bare vondt. Jeg har hatt det sånn flere ganger. Det går dom regel over av seg selv og kan forebygges med trening. Hvis legen sier det er greit så stol på det, men spør hvor lang tid du skal vente før du eventuelt tar kontakt igjen hvis det ikke gir seg.

Anonymkode: 39c3b...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ra en telefon til legen hvis du ikke har fortalt om det. Det er etter all sannsynlighet ikke farlig, bare vondt. Jeg har hatt det sånn flere ganger. Det går dom regel over av seg selv og kan forebygges med trening. Hvis legen sier det er greit så stol på det, men spør hvor lang tid du skal vente før du eventuelt tar kontakt igjen hvis det ikke gir seg.

I motsetning til flere i tråden er det helt tydelig at du ikke har kompetanse på dette området. Det å si at man skal stole på fastlegen, med de symptomene HI har, det er helt uforsvarlig av deg!

Dette skulle vært sjekket med bildediagnostikk og av ortoped på sykehus for flere dager siden! For selv om det kan gå helt fint, så har ingen råd til at Hi eller andre skal få varig nedsatt funksjon pga. feilinformasjon og en lege som til nå ikke har gjort jobben sin godt nok!

Med de symptomene HI har nå skal man IKKE vente!

Anonymkode: 13915...d5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Legen min har ikke ønsket å henvise meg til mr. Hun sier det er muskulært og at smertestillende ikke er vits... selv om jeg gråt hver gang 

Anonymkode: 2da23...c56

Jeg fikk veldig vondt i ryggen. Fastlegen sa deg var muskulært. Jeg slo meg ikke til ro med det, gikk til fysioterapi. Hun sa: garantert prolaps. 

Jeg tok mr, og fikk påvist prolaps. Så, ikke ta det for gitt at det er muskulært. Be om meningen til en annen lege.

Anonymkode: 8e0ce...b8f

Skrevet

Hi hadde time hos legen kl 13, og har ikke skrevet her siden. Forhåpentligvis betyr det at hun blir sjekket grundig.

Det er slett ikke sikkert det er så alvorlig, men med slike symptomer skal hun sjekkes skikkelig ut i tilfelle det er det. Kjedelig med permanente nerveskader fordi legen ikke tar henne på alvor.

Når alt dette er over hi så ringer du pasientombudet, de kan skrive en klage på behandlingen du har fått hos legen din, så tar han forhåpentligvis ting litt mer alvorlig neste gang han har en gråtende voksen dame med ryggsmerter på kontoret sitt...

God bedring.

Anonymkode: c4c91...af9

Skrevet

Hvordan går det, hi?

Anonymkode: 9c18a...0bd

Skrevet

Hi her.

Var hos legen, en annen lege. Han var sikker på at det er prolaps. Men at enn så lenge ikke farlig. Hvis jeg mister all kraft i beina så må jeg ta kontakt igjen. Han henviste meg til MR. Jeg håper det går over snart, Han sa at jeg burde bli bedre snart.. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg? 

Anonymkode: ad102...5ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvordan går det med deg? 

Så koselig at du spør. Er jeg som har skrevet de andre trådene om dette. Jeg er på sykehuset enda. Jeg er så lei ! Venter på flere undersøkelser. Hvordan har du det da?

Skrevet

Med meg går det bra. Har de funnet ut noe? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Med meg går det bra. Har de funnet ut noe? 

Jeg venter enda på undersøkelse 😮💨😮💨 går virkelig tregt 😢 er blitt verre i ryggen 

Skrevet

Denne tråden burde vell flyttes til helseforumet..

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Denne tråden burde vell flyttes til helseforumet..

Da er det mange tråder som bør flyttes!

Anonymkode: 9a9d3...23d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da er det mange tråder som bør flyttes!

Anonymkode: 9a9d3...23d

Ja. Det er det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.4.2022 den 20.05):

Jeg venter enda på undersøkelse 😮💨😮💨 går virkelig tregt 😢 er blitt verre i ryggen 

Får håpe de finner ut av det snart! 

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det? 😃

Anonymkode: 9e99b...a7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan går det? 😃

Anonymkode: 9e99b...a7a

Takk som spør. Fikk påvist prolaps 😮💨😮💨

Skrevet

Hvilket nivå?  Hvordan fant de ikke det tidligere? Ble du operert? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvilket nivå?  Hvordan fant de ikke det tidligere? Ble du operert? 

Legen min ønsket ikke å henvise meg til MR.  Hun mente det var muskulært... Ingen operasjon foreløpig. Takk for at du tenkte på meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...