Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Vi har konfirmant om ikke lenge og begge vi voksne har invitert noen venner av oss som har vært der fra ungdommen var liten og som kjenner h@n i større eller mindre grad, noen mer og noen mindre. Jeg har en venninne som er mest min venninne. Kjenner konfirmanten og familien, men ikke veldig mye. Ingen fadderrolle eller tilsvarende. Nå angrer jeg på at hun ble invitert. Jeg inviterte i en hyggelig setting en kveld og siden da har hun nesten vært helt fraværende. Hun vet jeg og vi her hjemme har slitt med vårt og hun har ikke stilt opp til noe. Før jeg blir misforstått her vil jeg si at jeg ikke mener hun har ansvar for å hjelpe til masse eller at jeg forventer at hun gjør en masse ting for oss men jeg hadde forventet minst en telefon EN gang. Hun kan si "Huff ja vi må snakkes en dag altså!" men det passer aldri når jeg spør. Jeg og vi har mange flotte venner og nære rundt oss så jeg blir godt passet på av alle når jeg trenger det altså. Det jeg føler nå er at jeg ikke har lyst til å åpne opp for rørende taler og noen gledestårer og det finese vi har av utstyr og oppvartning og mat til ei jeg ikke føler fortjener den plassen rett og slett. Hun har takket ja og skal offisielt komme så jeg kan ikke trekke innbydelsen heller. Hvordan kan jeg forholde meg til det? Konfrontere med at jeg er skuffet? Være kald og avvisende selv så hun finner på en unnskyldning på tampen for å ikke komme? Jeg vil også skrive her at jeg IKKE er hun som hele tiden legger ut om at hun føler seg avvist og nedprioritert så vær så snill ikke tro det er meg for det er det ikke. Jeg leser mye her og skriver nesten aldri 🙂 Anonymkode: 76442...8cd
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Du vet hva dere står i, men du vet faktisk ikke hvordan hun har det. Mulig hun har en vanskelig periode selv. Du ilegger henne altfor mye betydning uansett. Hun er en gjest. En perifer gjest på alle måter. Ikke bruk så mye energi på henne, fokuser på konfirmant og familie Anonymkode: b1f6c...126
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 Vi hadde koronakonfimasjon så hos oss gikk det vel andre veien, jeg måtte velge ut noen å be, og velg ut noen å ikke be. det har rørt ved samvittigheten. at en person ekstra er konfen? ville ikke tenkt så mye på det, med mindre dere er under 10 stykker da... Anonymkode: d3853...b40
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 Hva faen feiler deg vil jeg si. Du har masse gode venner og familie som stiller opp og passer på dere, og likevel blir du hevngjerrig ovenfor denne ene personen? Mye drama på deg eller? Anonymkode: 3cc95...573
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 Dette kommer du ikke ut av uansett, så ingen poeng i å irritere seg. Mulig hun ikke har kapasitet til å følge opp nå. Anonymkode: e6df5...530
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #6 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva faen feiler deg vil jeg si. Du har masse gode venner og familie som stiller opp og passer på dere, og likevel blir du hevngjerrig ovenfor denne ene personen? Mye drama på deg eller? Anonymkode: 3cc95...573 Tipper du ikke blir invitert på mye 😘 Anonymkode: 76442...8cd
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #7 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tipper du ikke blir invitert på mye 😘 Anonymkode: 76442...8cd Jo faktisk veldig mye også. Hvis vi skal på det nivået. Anonymkode: 3cc95...573
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #8 Skrevet 21. mars 2022 Har du spurt din venninne om hvordan hun har det da? Anonymkode: d31e2...40d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #9 Skrevet 21. mars 2022 Du har invitert henne. Du inviterte henne i det som var en felles hyggelig setting. Kanskje er konfirmasjonen det som kan gjøre at dere får mer med hverandre å gjøre. Eller ikke. Og hvis ikke, da er det vel bare å la neste kontakt være opp til henne. Skjer det ikke så har du egentlig ikke tapt noe. For alt du vet kan det være hun vet at dere har nok av folk som støtter dere, og at hun har vært redd for å trenge seg på. Eller at hun ikke har vært klar over at dere har slitt. Poenget er vel at du ikke vet. Og siden du heller ikke har tatt kontakt med henne, så vet vel ikke du om hun ev. har slitt med noe heller. Du virker bitter og nesten litt hevngjerrig, HI. Se om du finner ut hva som ligger bak ønsket ditt om å få henne til å føle seg uønsket, eller at du skal straffe henne. Anonymkode: 60bdd...9c0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #10 Skrevet 21. mars 2022 Jeg angrer på at jeg sa ja. Tenk hvis det er oss, hi. Hvor deilig det hadde vært å slippe. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det igjen. Anonymkode: 8ea17...a9b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #11 Skrevet 21. mars 2022 Det du driver med er tenåringsoppførsel. Du vil oppføre deg kaldt og uvennlig mot henne så hun trekker seg fra festen? Uten at hun vet hva galt hun har gjort? Du har invitert henne og det må du faktisk bare stå i. Hjelpe meg! Anonymkode: 04dd3...68d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #12 Skrevet 21. mars 2022 I alle dager, du vil være kald og avvisende sånn at hun ikke vil komme., tragisk. Anonymkode: afdfa...c1a
Hengebukksvinet Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 Du kan jo selvfølgelig være så stygg mot henne at hun ikke vil komme, men det sier i tilfelle veldig mye om deg. Stakkars «venninna» di. Her er hun bedt i konfirmasjon og aner fred og ingen fare, mens du sitter å planlegger å være så jævlig mot henne at hun skal trekke seg fra selskapet. Er du ikke riktig klok? Og i tillegg klager du på oppførselen til venninna di🙈
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 Det er bare å si at du trekker tilbake invitasjonen så er det løst for godt. Men det minner mer om barneskolen «hvis du ikke gjør sånn så får du ikke komme i bursdagen min»… Anonymkode: 450f0...e59
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 Jeg skjønte virkelig INGEN ting av dette. Du ba henne i konfirmasjon, men etter den invitasjonen mente du at hun burde gjøre seg kvalifisert til å være bedt, ved at hun skulle ringe deg? Du forventet "minst én telefon" - en telefon om hva? Om alt dere "står i"? Hvis du er en av dem som vil ha venninner til å være søplebøtte via telefonen så må jeg si jeg er glad du ikke er venninne med meg. Det er den verste form for vennskapskommunikasjon jeg kan ha. Det er reint misbruk. Å møte venner og være sammen, og da bruke deler av tida på f eks noe den ene syns er tungt, det er meningsfullt for meg. Men å sitte i andre enden av en klagesang bare fordi venninna trenger et sted å putte dritten - uten engang å møtes og ha ekte kontakt før og etter ... nei, nei, nei. Grufullt. Anonymkode: b5c5e...bbf
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønte virkelig INGEN ting av dette. Du ba henne i konfirmasjon, men etter den invitasjonen mente du at hun burde gjøre seg kvalifisert til å være bedt, ved at hun skulle ringe deg? Du forventet "minst én telefon" - en telefon om hva? Om alt dere "står i"? Hvis du er en av dem som vil ha venninner til å være søplebøtte via telefonen så må jeg si jeg er glad du ikke er venninne med meg. Det er den verste form for vennskapskommunikasjon jeg kan ha. Det er reint misbruk. Å møte venner og være sammen, og da bruke deler av tida på f eks noe den ene syns er tungt, det er meningsfullt for meg. Men å sitte i andre enden av en klagesang bare fordi venninna trenger et sted å putte dritten - uten engang å møtes og ha ekte kontakt før og etter ... nei, nei, nei. Grufullt. Anonymkode: b5c5e...bbf Enig i det, men hvor ofte er det realiteten? Har aldri vært borti et vennskap som kun går over telefonen. Noe annet om ei flytter, men bortsett fra det? Ville være rart å kutte kontakten bare fordi ei venninne flytter langt unna og eneste kontakt blir over telefonen. Anonymkode: d31e2...40d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 Skjønner ikke problemstillingen. Det er konfirmanten sin dag. Hun kjenner konfirmanten og har takket ja til i feire det. Denne festen handler ikke om deg. Synes dette ble bare rart å gjøre noe ut av dette. Anonymkode: be13c...8c0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Vi har konfirmant om ikke lenge og begge vi voksne har invitert noen venner av oss som har vært der fra ungdommen var liten og som kjenner h@n i større eller mindre grad, noen mer og noen mindre. Jeg har en venninne som er mest min venninne. Kjenner konfirmanten og familien, men ikke veldig mye. Ingen fadderrolle eller tilsvarende. Nå angrer jeg på at hun ble invitert. Jeg inviterte i en hyggelig setting en kveld og siden da har hun nesten vært helt fraværende. Hun vet jeg og vi her hjemme har slitt med vårt og hun har ikke stilt opp til noe. Før jeg blir misforstått her vil jeg si at jeg ikke mener hun har ansvar for å hjelpe til masse eller at jeg forventer at hun gjør en masse ting for oss men jeg hadde forventet minst en telefon EN gang. Hun kan si "Huff ja vi må snakkes en dag altså!" men det passer aldri når jeg spør. Jeg og vi har mange flotte venner og nære rundt oss så jeg blir godt passet på av alle når jeg trenger det altså. Det jeg føler nå er at jeg ikke har lyst til å åpne opp for rørende taler og noen gledestårer og det finese vi har av utstyr og oppvartning og mat til ei jeg ikke føler fortjener den plassen rett og slett. Hun har takket ja og skal offisielt komme så jeg kan ikke trekke innbydelsen heller. Hvordan kan jeg forholde meg til det? Konfrontere med at jeg er skuffet? Være kald og avvisende selv så hun finner på en unnskyldning på tampen for å ikke komme? Jeg vil også skrive her at jeg IKKE er hun som hele tiden legger ut om at hun føler seg avvist og nedprioritert så vær så snill ikke tro det er meg for det er det ikke. Jeg leser mye her og skriver nesten aldri 🙂 Anonymkode: 76442...8cd Jeg synes du har piggene veldig ute. Synes du straffer henne hardt for at hun ikke ringer. Du sier selv at du har mange rundt deg som tar vare på deg. Ringer du henne og spør om hun trenger hjelp da? Jeg tenker at du får ta det forholdet for det det er. ❤️ Synes det blir barnslig h is du skal virke kald mot henne i konfirmasjonen. Bare fordi hun ikke har ringt. Hun er sikkert opptatt med seg og sitt. Hva er du så skuffet over? Du kan heller fortelle henne at du skulle ønske hun ringte deg. Hva skal hun gjøre for å fortjene plassen? Du legger for mye i det. ❤️ Anonymkode: 7e718...ed0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Tipper du ikke blir invitert på mye 😘 Anonymkode: 76442...8cd Jeg er enig med den du svarer. Jeg blir invitert ofte. Hva har det å si? Anonymkode: 7e718...ed0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 Hengebukksvinet skrev (6 timer siden): Du kan jo selvfølgelig være så stygg mot henne at hun ikke vil komme, men det sier i tilfelle veldig mye om deg. Stakkars «venninna» di. Her er hun bedt i konfirmasjon og aner fred og ingen fare, mens du sitter å planlegger å være så jævlig mot henne at hun skal trekke seg fra selskapet. Er du ikke riktig klok? Og i tillegg klager du på oppførselen til venninna di🙈 Enig med deg! Anonymkode: 7e718...ed0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #21 Skrevet 22. mars 2022 Dette her minner meg veldig om min søster. Som noen skrev over, din venninne går rundt og merker ingen fred eller fare, også sitter du der hevnlysten FOR INGENTING. Konfirmasjon, dåp, bryllup osv er mere interessant for den som ber. Skal alle gjestene ringe og høre hva de skal hjelpe til med? Høre hvordan du har det? Du må snu tankegangen. Du kan ikke forvente dette av folk. Min søster er slik, plutselig slår det ned som lyn fra klar himmel! Jeg står det som ett stort spørsmålstegn. Så mye hat mote meg-og HI venninne, som ikke har gjort noe galt engang. Hvem oppfører seg dårlig? Anonymkode: 7e718...ed0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #22 Skrevet 22. mars 2022 De av våre venner som vi har invitert i konfirmasjon har vi invitert fordi vi ønsker å ha dem som gjester. Ikke fordi vi etter invitasjon forventer at de skal stille opp for oss voksne. Sjokkerende at du er voksen nok til å ha konfirmant for dette er skikkelig barneskole oppførsel. Anonymkode: 6d68c...482
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #23 Skrevet 22. mars 2022 Det er godt mulig du ikke er hun som har lagt ut tusen innlegg her inne om hvor sviktet du er osv., men du er jo like ille selv! Dropp å tenke mer på denne venninnen din og flytt fokuset mot det som er viktig i denne sammenhengen, konfirmanten din! Venninnen din blir bare én av mange gjester, så drit i henne og dine egne sårede følelser. Du skal lage en strålende fest for barnet ditt, og det er faktisk det eneste du burde ha fokus på! Anonymkode: 8ad86...bb0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #24 Skrevet 22. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Enig i det, men hvor ofte er det realiteten? Har aldri vært borti et vennskap som kun går over telefonen. Noe annet om ei flytter, men bortsett fra det? Ville være rart å kutte kontakten bare fordi ei venninne flytter langt unna og eneste kontakt blir over telefonen. Anonymkode: d31e2...40d Det ville ikke være rart å kutte kontakten hvis det telefonvennskapet besto i at A klager mens B lytter. Anonymkode: b5c5e...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå