Gå til innhold

Tror du at du undervurderer brukere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at folk ofte ikke er så gode på å utrykke seg skriftlig. Selv om de jobber i yrker hvor formidling er viktig. Jeg jobber med kommunikasjon så jeg vet det veldig godt. Folk kan likevel avsløre mye ved måten de skriver på. Det er brukere som skriver "meg", "jeg", "meg og mit" "mitt barn" (selv om vedkommende er gift) osv. Du skjønner at den personen er ekstremt fokusert på seg selv. For eksempel. 

Tror du at du undervurderer folk her noen ganger? Hva ville overrasket deg mest ved noen? Hva ville overrasket deg minst om brukere her? 

Anonymkode: 4ad05...099

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overvurderer dem ikke, i alle fall… Men der er jo flere innlegg som både er reflekterte, empatiske og velskrevne, så jeg regner med at flere av brukerne her er fine mennesker😊

Anonymkode: 65a44...d8d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Folk kan likevel avsløre mye ved måten de skriver på. Det er brukere som skriver "meg", "jeg", "meg og mit" "mitt barn" (selv om vedkommende er gift) osv. Du skjønner at den personen er ekstremt fokusert på seg selv.

Det er ikke en konklusjon jeg trekker i det hele tatt.

Anonymkode: 3e33a...30c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke en konklusjon jeg trekker i det hele tatt.

Hm. Hva tenker du da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Overvurderer dem ikke, i alle fall… Men der er jo flere innlegg som både er reflekterte, empatiske og velskrevne, så jeg regner med at flere av brukerne her er fine mennesker😊

Anonymkode: 65a44...d8d

Akkurat det er jeg enig i. 

Skrevet

Nå er de fleste her anonyme d, og brukerdebatt er ikke tillatt, så hvordan skal man få svart på spørsmplet?

Anonymkode: 8356a...720

Skrevet

Hm. Hva tenker du da? 

Jeg tenker ikke noe spesielt om det i det hele tatt, om de skriver jeg eller vår, meg eller mitt betyr ingenting og er ikke noe jeg tenker på å analysere engang.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nå er de fleste her anonyme d, og brukerdebatt er ikke tillatt, så hvordan skal man få svart på spørsmplet?

Vi skal ikke skrive negativt om enkelte brukere da! Dette er generellt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker ikke noe spesielt om det i det hele tatt, om de skriver jeg eller vår, meg eller mitt betyr ingenting og er ikke noe jeg tenker på å analysere engang.

Nei, jeg analyserer ikke. Jeg legger lett merke til alt folk skriver. Sier heller ikke at noen er verre mennesker enn andre, selv om å være veldig fokusert på seg selv kanskje ikke er så sjarmerende alltid. Vi har alle våre sider. 

Skrevet

Jeg kan godt komme med mitt eksempel hvor jeg var fordomsfull. Jeg ble så jækla oppgitt over den brukeren og tenkte "for en irriterende person! Himlet med øynene og ja... Men så fulgte jeg med og oppdaget at den personen et egentlig veldig klok og har mange gode poeng. Undervurderte først pga en tråd, men nå har jeg respekt for vedkommende. 

Skrevet

Her inne legger jeg ikke så mye i svarene. Her inne er jeg og ikke mannen. Jeg ER meg, jeg er ikke VI. Jeg er gift men livet mitt består ikke av vi. Om noen spør meg hva jeg gjorde i helgen så svarer jeg alltid med JEG, jeg var i svømmehallen med ungene. Hva er greia med å si vi til alt. 

Anonymkode: 5245e...c57

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg analyserer ikke. Jeg legger lett merke til alt folk skriver. Sier heller ikke at noen er verre mennesker enn andre, selv om å være veldig fokusert på seg selv kanskje ikke er så sjarmerende alltid. Vi har alle våre sider. 

Poenget er at jeg synes ikke at folk er veldig fokusert på seg selv, selv om de bruker  ordene jeg, meg og mitt. For meg er det helt naturlig å bruke jeg, meg og mitt når jeg skriver her inne. Det er andre ting her inne som gjør at  jeg tenker at brukeren er veldig fokusert på seg selv.
Men ja, noen brukere undervurderer jeg nok til tider, lar nok enkelte gjengangere  irritere meg litt for mye noen ganger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Her inne legger jeg ikke så mye i svarene. Her inne er jeg og ikke mannen. Jeg ER meg, jeg er ikke VI. Jeg er gift men livet mitt består ikke av vi. Om noen spør meg hva jeg gjorde i helgen så svarer jeg alltid med JEG, jeg var i svømmehallen med ungene. Hva er greia med å si vi til alt. 

Anonymkode: 5245e...c57

Tror kanskje ikke det er noe en gjør bevisst. Jeg bruker å si våre, men utelukker absolutt ikke at jeg har sagt "'mitt" og "mine" her inne. Det kommer nok an på hva en snakker om. Det er bare at når noen skriver "jeg" og "meg" to ganger i hver eneste setning, så sier det litt da. Det er bare et eksempel på hva jeg noterer meg. Veldig fort egentlig. 

Har oppfattet et par som ekstremt masete og enkle også, men jeg liker dem faktisk. Kanskje de ikke er enkle heller? Hvem vet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg vet at folk ofte ikke er så gode på å utrykke seg skriftlig. Selv om de jobber i yrker hvor formidling er viktig. Jeg jobber med kommunikasjon så jeg vet det veldig godt. Folk kan likevel avsløre mye ved måten de skriver på. Det er brukere som skriver "meg", "jeg", "meg og mit" "mitt barn" (selv om vedkommende er gift) osv. Du skjønner at den personen er ekstremt fokusert på seg selv. For eksempel. 

Tror du at du undervurderer folk her noen ganger? Hva ville overrasket deg mest ved noen? Hva ville overrasket deg minst om brukere her? 

Når jeg skriver på vegne av meg selv skriver jeg meg og mitt selv om jeg er gift. Da skriver jeg ikke vårt. Det samme gjør jeg når jeg snakker om barnet i sammenhenger som omhandler barnet og meg og der mannen ikke er med. Ser for meg at jeg snakker med en mannlig kollega i lunsjen og snakker om 'barnet vårt' fordi siden jeg er gift så har jeg i følge HI "veldig fokus på meg selv" om jeg ikke gjør det. Ser for meg noen rare blikk og mulig misforståelser da ;) 

Anonymkode: c9ff4...84e

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Må si du konkluderer lett, til kommunikasjonsarbeider å være. Mulig du har rett i mye, men da valgte du virkelig et lite passende eksempel.

Anonymkode: 6bf52...61b

Skrevet

Når jeg skriver på vegne av meg selv skriver jeg meg og mitt selv om jeg er gift. Da skriver jeg ikke vårt. Det samme gjør jeg når jeg snakker om barnet i sammenhenger som omhandler barnet og meg og der mannen ikke er med. Ser for meg at jeg snakker med en mannlig kollega i lunsjen og snakker om 'barnet vårt' fordi siden jeg er gift så har jeg i følge HI "veldig fokus på meg selv" om jeg ikke gjør det. Ser for meg noen rare blikk og mulig misforståelser da ;) 

Anonymkode: c9ff4...84e

Nyanser. Situasjonsbetinget. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Må si du konkluderer lett, til kommunikasjonsarbeider å være. Mulig du har rett i mye, men da valgte du virkelig et lite passende eksempel.

Anonymkode: 6bf52...61b

Hm. Er du sikker på det? Hvorfor? Jeg vil gjerne høre hva du tenker da. Er ikke ute etter å ha rett :-D seriøst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Vi skal ikke skrive negativt om enkelte brukere da! Dette er generellt. 

Generelt tenker jeg at jeg ofte overvurderer mennesker. Man kan skrive et innlegg med flere poeng, og vise til flere feil personen har, og så får man svar på en bitte liten del, fjerne en detalj som er det eneste de kan svare på.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Generelt tenker jeg at jeg ofte overvurderer mennesker. Man kan skrive et innlegg med flere poeng, og vise til flere feil personen har, og så får man svar på en bitte liten del, fjerne en detalj som er det eneste de kan svare på.  

Jeg vet ikke helt hva du mener her. Men jeg skjønte at et innlegg var bra, men ved å gå det i sømmene så klarte ikke den som skrev innlegget å svare på alt? 

Hm. Det er ikke noe jeg har bitt meg merke i, men du har jo sikkert et poeng her. 

Skrevet

For deres del håper jeg det.

Anonymkode: b5ace...2d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, det tror jeg absolutt ikke. Hver dag ser jeg eksempler på at det er flere her som er mindre intelligent, barnslig og aldri burde vært foreldre. Hver dag. 

Anonymkode: 2f5bc...e41

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror DU undervurderer mange brukere her, hvis du mener du kan avsløre noen karaktertrekk ved at folk skriver "jeg" og "mitt barn" i innleggene her. Hvor mange ville velge å skrive et annet ord enn "jeg" og "meg" dersom de søkte innspill på sin egen situasjon? Unntagen de som gjør det hele upersonlig ved å kalle partene for X og Y, så er det vel ikke så mange alternativer til "jeg" som finnes. Og at man skriver "mitt barn" selv om mannen også var med på befruktningen, betyr ikke at man er opptatt av seg selv. Kanskje vil det være helt unaturlig å plutselig skrive "vårt barn". F eks går mange tråder i den sjargongen her: 

"Jeg og venninna mi dro til Tusenfryd. Hennes barn hadde fått 500 kroner i lommepenger, mens mitt barn bare hadde 350. Var dette urettferdig?" 

Dersom du hadde rett, ville dette vært en selvopptatt person, mens en mindre selvopptatt hadde skrevet: 

"X og venninna til X dro til Tusenfryd. Hennes barn hadde fått 500 kroner i lommepenger, mens vårt barn bare hadde 350. Var dette urettferdig?" 

Sant å si tror jeg ingen hadde klart å svare i en sånn tråd. 

Anonymkode: 478cd...080

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

For deres del håper jeg det.

Anonymkode: b5ace...2d8

Jo... men håper det er et lite mindretall du mener :-) 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei, det tror jeg absolutt ikke. Hver dag ser jeg eksempler på at det er flere her som er mindre intelligent, barnslig og aldri burde vært foreldre. Hver dag. 

Anonymkode: 2f5bc...e41

Jeg kom til å tenke på dette da jeg drev og mailet med en bekjent. Hun er en utrolig kul person, er veldig sosial og dyktig på det å se mennesker og omgås dem. Ingen vil tenke at hun er hverken dum eller barnslig. Hun driver en slags café, og har orden på alt i den forbindelse mtp regnskap,bestillinger osv. Når hun skriver derimot så blir det mye rart. Hun vokste opp under omsorgssvikt og mistet mye av skolegangen, så grammatikk og alt er helt merkelig. Hun bruker enkle og naive og tildels banale uttrykksmåter, men hun er veldig langt fra dum eller umoden. Tror jo ikke at hun er et enestående tilfelle..

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror DU undervurderer mange brukere her, hvis du mener du kan avsløre noen karaktertrekk ved at folk skriver "jeg" og "mitt barn" i innleggene her. Hvor mange ville velge å skrive et annet ord enn "jeg" og "meg" dersom de søkte innspill på sin egen situasjon? Unntagen de som gjør det hele upersonlig ved å kalle partene for X og Y, så er det vel ikke så mange alternativer til "jeg" som finnes. Og at man skriver "mitt barn" selv om mannen også var med på befruktningen, betyr ikke at man er opptatt av seg selv. Kanskje vil det være helt unaturlig å plutselig skrive "vårt barn". F eks går mange tråder i den sjargongen her: 

"Jeg og venninna mi dro til Tusenfryd. Hennes barn hadde fått 500 kroner i lommepenger, mens mitt barn bare hadde 350. Var dette urettferdig?" 

Dersom du hadde rett, ville dette vært en selvopptatt person, mens en mindre selvopptatt hadde skrevet: 

"X og venninna til X dro til Tusenfryd. Hennes barn hadde fått 500 kroner i lommepenger, mens vårt barn bare hadde 350. Var dette urettferdig?" 

Sant å si tror jeg ingen hadde klart å svare i en sånn tråd. 

Anonymkode: 478cd...080

Jeg har som jeg allerede innrømmet, undervurdert noen få. Det har ikke vært mange. Synet mitt på den ene har også endret seg. 

Jeg rettet også opp i eksempelet du kommer med. 

Skrevet

Jeg tenker at det man ser av folk på nett selvsagt kan gi et lite bilde, en liten flik av hvem de er, men også at de fleste som regel er mye mer enn det man ser her. All den tid folk kan veksle mellom anonym og nick, er det ikke så lett å vite hvem som er hvem. Den man er helt enig med og synes skriver kjempeflott og smart i en tråd, kan jo være den man krangler med og synes er superteit i en annen, for alt man vet. ;) 

Så har du jo det at folk kan juge og gi et helt annet inntrykk av seg selv og sitt liv på nett, jeg kan jo for eksempel bare påstå at jeg har 12 unger, er gift med kronprinsen og vant Eurojackpoten forrige fredag. Så kan noe av det folk påstår være sant, mens annet er reinspikka sprøyt.  :P 

Skrevet

Jeg har egentlig undervurdert hvor onde noen få brukere her kan være. Jeg trodde at det faktisk var grense for hva folk klarte å lire ut av seg, men den gang ei. De aller fleste er derimot reflekterte, ordentlige mennesker med gode poenger, selv i tråder der vi er totalt uenige.

Anonymkode: 4f759...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...