Gå til innhold

Barnehagelærer som trenger råd om nytt valg av yrke

Anbefalte innlegg

Jeg er barnehagelærer men jobber som arkivkonsulent i kommunen😊Trives vanvittig godt og føler meg heldig. Etter 10 år i barnehagen kan jeg nå si at kontorjobb er mitt perfekte arbeidssted. 
Har selv tre barn og føler det er nok å følge opp dem tre. Har mye mer overskudd og tid nå. Fleksitid. Kommer og går som jeg selv vil.

Ingen flere slitsomme dager med mangel på vikarerer og sure foreldre😜

Anonymkode: ff8ff...9ba

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er barnehagelærer men jobber som arkivkonsulent i kommunen😊Trives vanvittig godt og føler meg heldig. Etter 10 år i barnehagen kan jeg nå si at kontorjobb er mitt perfekte arbeidssted. 
Har selv tre barn og føler det er nok å følge opp dem tre. Har mye mer overskudd og tid nå. Fleksitid. Kommer og går som jeg selv vil.

Det har jeg aldri hørt om, hvordan arbeidsoppgaver har du?😊 Høres ut som en jobb jeg hadde ønsket meg pr nå😅 

å ha overskudd til regne barn og ikke uroe seg for alle andres og hvordan neste dag vil bli høres magisk ut😃

Anonymkode: 44c08...b2b

Hvordan arbeidsoppgaver?? Heter da hvilke! Vanskelig å få en annen jobb med barnehagelærer utdanning. Kjenner flere som har søkt utallige jobber innen NAV, BVT og bolig. Det er ofte nok av sosionomer, barnevernspedagoger og vernepleiere foran i køen dessverre. Ville spedd på med noe ekstra utdanning. Spesped, psykososial helse hos barn og unge,  kurs i traumebevisst omsorg osv...les stillingsannonser på jobber du kunne tenke deg, og se hvilken kompetanse de etterspør.

Anonymkode: a8447...ff7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan arbeidsoppgaver?? Heter da hvilke! Vanskelig å få en annen jobb med barnehagelærer utdanning. Kjenner flere som har søkt utallige jobber innen NAV, BVT og bolig. Det er ofte nok av sosionomer, barnevernspedagoger og vernepleiere foran i køen dessverre. Ville spedd på med noe ekstra utdanning. Spesped, psykososial helse hos barn og unge,  kurs i traumebevisst omsorg osv...les stillingsannonser på jobber du kunne tenke deg, og se hvilken kompetanse de etterspør.

Anonymkode: a8447...ff7

🤔

Anonymkode: ecb7a...edb

Anonym bruker skrev (På 22.3.2022 den 22.38):

Hvilke arbeidsoppgaver har du som arkivkonulent? 
Har du noe annen utdanning i tillegg?

😊

Annonse

Tror du bare må sjekke etter ledige stillinger i ditt område og søke de du finner interessante. Barnehagelærerutdanningen er jo ganske låst til barnehage, og som sagt konkurerer vi med vernrpleiere, sosionomer mm til stillinger som miljøterapeuter mm. 

Tror også mange sjefer undervurderer vår kompetanse er min erfaring så man må selge seg inn med kompetanse og interesseområder. 

Jeg var der du er for tre år siden, å ta videreutdanning i spes.ped ga meg nye muligheter. Og ny jobb! 

Anonymkode: bcb28...011

Anonym bruker skrev (På 29.3.2022 den 18.34):

Tror du bare må sjekke etter ledige stillinger i ditt område og søke de du finner interessante. Barnehagelærerutdanningen er jo ganske låst til barnehage, og som sagt konkurerer vi med vernrpleiere, sosionomer mm til stillinger som miljøterapeuter mm. 

Tror også mange sjefer undervurderer vår kompetanse er min erfaring så man må selge seg inn med kompetanse og interesseområder. 

Jeg var der du er for tre år siden, å ta videreutdanning i spes.ped ga meg nye muligheter. Og ny jobb! 

Anonymkode: bcb28...011

Hvordan jobb har du nå? :)

• 2 uker senere...
Anonym bruker skrev (På 21.3.2022 den 13.47):

For noe tull....vi har to i denne barnehagen som er gått over til å jobbe innenfor PPT. Det er ikke alltid papirene er det som gjør deg mest skikket til jobben, men faktisk erfaring med det du skal jobbe med.

Anonymkode: 93e66...9c1

Vi har en som har gjort det samme

Anonymkode: d6b25...7ea

• 1 år senere...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dytt på over et år gammel tråd? Why?

Kanskje for å finne ut hvordan det har gått med TS. Har hun funnet seg en ny jobb, og i såfall hva.

Anonymkode: 4cd48...8fb

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje for å finne ut hvordan det har gått med TS. Har hun funnet seg en ny jobb, og i såfall hva.

Anonymkode: 4cd48...8fb

Tenker du så mye på anonyme brukere her inne at du aktivt søker opp et år gamle tråder for å sjekke om vedkommende har ny jobb? Facinerende. 

• 2 uker senere...

Noen som har noe nytt å komme med innen jobbmarkedet etter endt barnehagelærer jobb?

Jeg står selv på stedet hvil. Men kan være interessert i en jobb som er administrativ. Noen som har endt opp med en slik jobb?

Anonymkode: 44c08...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...