Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #26 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Enig. Dette sies alltid i min familie. Jeg sier det til venner som har vært på besøk. Det jeg legger i det er «vel hjem og pass på deg selv - jeg er glad i deg». Anonymkode: 965a8...762 Samme her. Og jeg sier det til og med til de som er utrykningspoliti og ambulansesjåfør i venneflokken. Da ler vi. Anonymkode: 40c74...8af
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #27 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er mulig hun undervurderer deg. Hun undervurderer kanskje kvinner, for hun ville mest sannsynlig ikke gjenta dette på samme måte til en 40 år gammel mann? Ellers har ikke alder noe å si når det gjelder om man er dårlig sjåfør eller ikke. Det kan være at du har hatt noen uhell? Anonymkode: f270d...7e7 Har du aldri noen andre perspektiver? Gud, du er trå. Anonymkode: f35ee...7e5
*Miss Marple* Skrevet 21. mars 2022 #28 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi jeg leser hva HI skriver. Å si dette som en frase eller en omtenksom påminnelse er helt greit det. Det er bare ikke det HI skriver. Moren sier dette med engstelig stemme mange ganger, og da ser jeg virkelig ikke noe positivt ved det. Anonymkode: f270d...7e7 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun har en mor som alltid er bekymret og tildels kontrollerende. Jeg syns det er helt naturlig å tenke at hun undervurderer datteren her. Å "slenge på noe" er som nevnt en frase som er greit og som mange gjør. Anonymkode: f270d...7e7 Det er en form for omsorg, og ikke på noen måte, i noen sammenhenger, i noens liv, en negativ frase.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. mars 2022 #29 Skrevet 21. mars 2022 Jeg tolker det som at moren bryr seg, er redd for datteren sin. Som flere sier, det er en måte å vise at man er glad i noen. Mødre vil alltid være bekymret for barna sine, uansett hvor gammel noen av dem blir. Hvorfor tolke dette negativt?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #30 Skrevet 21. mars 2022 *Miss Marple* skrev (1 time siden): Det er en form for omsorg, og ikke på noen måte, i noen sammenhenger, i noens liv, en negativ frase. Da det var glatt og tåke pluss snø her, så er jeg glad min far sa at HAN var glad for at jeg er en god sjåfør. Min svigermor tør bare å sitte på med meg, og ikke sin egen sønn engang. Takk Gud for at jeg får høre slikt enn "kjør forsiktig", "kjør forsiktig da", " du må kjøre forsiktig ", "vær forsiktig når du kjører da", "husk å vær forsiktig" Sånn, det var fem ganger og det dere her kaller omsorg Anonymkode: f270d...7e7
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #31 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da det var glatt og tåke pluss snø her, så er jeg glad min far sa at HAN var glad for at jeg er en god sjåfør. Min svigermor tør bare å sitte på med meg, og ikke sin egen sønn engang. Takk Gud for at jeg får høre slikt enn "kjør forsiktig", "kjør forsiktig da", " du må kjøre forsiktig ", "vær forsiktig når du kjører da", "husk å vær forsiktig" Sånn, det var fem ganger og det dere her kaller omsorg Anonymkode: f270d...7e7 Deg og det du produserer kaller vi helt andre ting. Anonymkode: f35ee...7e5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #32 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Deg og det du produserer kaller vi helt andre ting. Anonymkode: f35ee...7e5 Tror du skal løpe en tur jeg. Det vil nok gjøre deg godt :-) Anonymkode: f270d...7e7
*Miss Marple* Skrevet 21. mars 2022 #33 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da det var glatt og tåke pluss snø her, så er jeg glad min far sa at HAN var glad for at jeg er en god sjåfør. Min svigermor tør bare å sitte på med meg, og ikke sin egen sønn engang. Takk Gud for at jeg får høre slikt enn "kjør forsiktig", "kjør forsiktig da", " du må kjøre forsiktig ", "vær forsiktig når du kjører da", "husk å vær forsiktig" Sånn, det var fem ganger og det dere her kaller omsorg Anonymkode: f270d...7e7 Så du tenker at det å si kjør forsiktig antyder at man ikke er en god sjåfør?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #34 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Tror du skal løpe en tur jeg. Det vil nok gjøre deg godt 🙂 Anonymkode: f270d...7e7 Huff da. Anonymkode: f35ee...7e5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #35 Skrevet 21. mars 2022 *Miss Marple* skrev (6 minutter siden): Så du tenker at det å si kjør forsiktig antyder at man ikke er en god sjåfør? Jeg skjønner bare HI veldig godt. Når man gjentar og gjentar, så blir det lite omsorg men mye unødig mas. Da er det lett å føle seg undervurdert. Akkurat som om noen sto over deg mens du lagde mat og maste "nå må du ikke brenne deg da" Eller om du vasker trappen "Vær forsiktig så du ikke faller ned da!" Ingen gjør det eller? Nei nemlig. Det er ikke verre å kjøre bil etter å ha hatt lappen i 20 år. Det skjønner tydeligvis ikke alle kvinner.... Anonymkode: f270d...7e7
*Miss Marple* Skrevet 21. mars 2022 #36 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner bare HI veldig godt. Når man gjentar og gjentar, så blir det lite omsorg men mye unødig mas. Da er det lett å føle seg undervurdert. Akkurat som om noen sto over deg mens du lagde mat og maste "nå må du ikke brenne deg da" Eller om du vasker trappen "Vær forsiktig så du ikke faller ned da!" Ingen gjør det eller? Nei nemlig. Det er ikke verre å kjøre bil etter å ha hatt lappen i 20 år. Det skjønner tydeligvis ikke alle kvinner.... Anonymkode: f270d...7e7 Ok. Jeg føler på en stor takknemlighet over at jeg ikke har evnen til å problematisere alle småting som kommer min vei. Samtidig sier jeg kjør forsiktig til sønn, datter, mann, mor, søster, kollega... Fordi jeg bryr meg om dem og ønsker å få de trygt frem.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #37 Skrevet 21. mars 2022 *Miss Marple* skrev (Akkurat nå): Ok. Jeg føler på en stor takknemlighet over at jeg ikke har evnen til å problematisere alle småting som kommer min vei. Samtidig sier jeg kjør forsiktig til sønn, datter, mann, mor, søster, kollega... Fordi jeg bryr meg om dem og ønsker å få de trygt frem. Jeg problematiserer ikke fordi jeg ser hva problemet egentlig er. Det faller meg nemlig lett. Det er heller dere som forenkler og ikke ser hva saken egentlig handler om. Fortsett å mas fem ganger om at de skal kjøre forsiktig du. For all del. Anonymkode: f270d...7e7
*Miss Marple* Skrevet 21. mars 2022 #38 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg problematiserer ikke fordi jeg ser hva problemet egentlig er. Det faller meg nemlig lett. Det er heller dere som forenkler og ikke ser hva saken egentlig handler om. Fortsett å mas fem ganger om at de skal kjøre forsiktig du. For all del. Anonymkode: f270d...7e7 Men det er jo ikke noe problem. Saken handler heller ikke egentlig om noe annet enn omsorg og omtanke.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #39 Skrevet 21. mars 2022 *Miss Marple* skrev (Akkurat nå): Men det er jo ikke noe problem. Saken handler heller ikke egentlig om noe annet enn omsorg og omtanke. Selvfølgelig gjør det det. Hvorfor gjentar du ting mange ganger? Anonymkode: f270d...7e7
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #40 Skrevet 21. mars 2022 Svaret ditt vil jo avhenge av hvem dere er som typer. Til noen mødre ville det være riktig å si «Kutt nå ut, mamma», til andre bør man ta en mild tone og si «jada, du har sagt det» og til andre igjen «nei, nå skal jeg børne dekka og prøve å treffe elg med støtfangeren!» Anonymkode: 4c725...6ca
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #41 Skrevet 21. mars 2022 *Miss Marple* skrev (5 timer siden): Det er en form for omsorg, og ikke på noen måte, i noen sammenhenger, i noens liv, en negativ frase. Masing og gnål kan fint være negativt, selv om det kamufleres som «omsorg». Anonymkode: 4c725...6ca
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #42 Skrevet 21. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Svaret ditt vil jo avhenge av hvem dere er som typer. Til noen mødre ville det være riktig å si «Kutt nå ut, mamma», til andre bør man ta en mild tone og si «jada, du har sagt det» og til andre igjen «nei, nå skal jeg børne dekka og prøve å treffe elg med støtfangeren!» Anonymkode: 4c725...6ca Hehe, jeg er akkurat samme mammaen, men har to veldig forskjellige sønner... De skal ut og jeg kan si, kos dere da, og kjør pent. Eldstemann svarer jada, hadet fint, mens andremann kan svare at nei, i dag har jeg tenkt å kræsje med en grevling Anonymkode: 96bf2...2fa
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2022 #43 Skrevet 21. mars 2022 Takk for mange svar og stort engasjement! Joda, min mor er absolutt glad i meg. Men hun får meg ofte til å føle meg undervurdert, og dessuten virker det nesten som en slags magisk tro på virkningen av feks å si "kjør forsiktig". Og nesten litt tvangspreget. Tror hun vil ha store vanskeligheter med å la være, faktisk. Anonymkode: 49be2...d34
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2022 #44 Skrevet 22. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Takk for mange svar og stort engasjement! Joda, min mor er absolutt glad i meg. Men hun får meg ofte til å føle meg undervurdert, og dessuten virker det nesten som en slags magisk tro på virkningen av feks å si "kjør forsiktig". Og nesten litt tvangspreget. Tror hun vil ha store vanskeligheter med å la være, faktisk. Anonymkode: 49be2...d34 Har hun noe humor på sitt eget hysteri da? Kan du fleipe med at "du må si det 3 ganger til, ellers virker det ikke!" Anonymkode: 4c725...6ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå