Gå til innhold

Ville du gratulert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du bestå at den skuffelsen jeg har av en bestemt situasjon ikke er reel og at det er min feil og jeg ikke har grunn til å være skuffet her? 

Anonymkode: 5910c...fc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vil du bestå at den skuffelsen jeg har av en bestemt situasjon ikke er reel og at det er min feil og jeg ikke har grunn til å være skuffet her? 

Hva mener du her? Du sender en gratulasjon om du føler for det, hvis ikke så er det også greit. Du trenger ikke å analysere ihjel alt. Det er ingen av oss her inne som kan bedømme om du har grunn til å være skuffet eller ikke. 

Anonymkode: 47e0f...e8b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Pga kontakt og skuffelse. 

Ahashahahaaahhahhahahhhahhahahahh ha ha ha ha det MÅTTE bare komme!!!

Anonymkode: 90af0...c82

Skrevet

Selvsagt, hvis jeg kom på det som du har gjort ville jeg selvsagt det.

Anonymkode: 97115...3e5

Skrevet

Det er mange venner jeg har mindre kontakt med enn hver 3. måned. Det kan fort gå så lang tid mellom hver gang jeg har kontakt med søsken. Det betyr ikke at vi ikke er glad i hverandre og bryr oss om hverandre.

Jeg gratulerer aldri på SoMe, men alltid med melding eller en telefon. 

Anonymkode: 13613...3b5

Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor dere ikke har kontakt. Helt normalt å innimellom gå litt lenger mellom kontakt. Men hvis dere ikke har kontakt pga du har brutt kontakten synes jeg ikke det er naturlig å gratulere.

Hvis det er noen i nær familie og dere er på talefot er det naturlig å gratulere selv om dere ikke har pratet på en stund. Er jo en bra mulighet til å ta opp litt kontakt igjen. 

Hvis du ikke vil ha noe kontakt gratulerer du ikke. 

Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg kan fint gratulere både folk i familien og perifere venner og bekjente selv om vi ikke har hatt kontakt på lenge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ahashahahaaahhahhahahhhahhahahahh ha ha ha ha det MÅTTE bare komme!!!

Hva mener du her? 

Skrevet

Denne skuffelsene sitter dypt. Så får bare se hva jeg gjør. Trodde gjerne dere mener at de er min feil det jeg kommer opp i pga jeg er som jeg er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Denne skuffelsene sitter dypt. Så får bare se hva jeg gjør. Trodde gjerne dere mener at de er min feil det jeg kommer opp i pga jeg er som jeg er. 

Ikke tenk så mye på hva andre mener. Du er voksen og må stå for dine egne valg og oppførsel selv. Ingen her inne kjenner deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ikke tenk så mye på hva andre mener. Du er voksen og må stå for dine egne valg og oppførsel selv. Ingen her inne kjenner deg. 

Enig med deg. Jeg analysere og er ekstremt usikker og vinglete i mine valgt. Og gjerne skeptisk på hva andre gjør og hva de mener med det de gjør. Er virkelig ute på tur når det gjelder dette. Litt mistroisk kan jeg være. 

Skrevet

Er det ikke bare å gratulere og bli ferdig med det? Snakker meg om å være smålig!

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Pga kontakt og skuffelse. 

Drit i, ikke gjør det. Se fremover 😊😊

Anonymkode: abc70...00c

Skrevet

Det kommer jo litt an på relasjonen og årsaken til at det ikke er/vært kontakt i det siste selvfølgelig, men i utgangspunktet så ville jeg gratulert en bekjent/venn/kollega/nabo selvom vi ikke har hatt kontakt på 3 mnd. Jeg har mange bekjente som jeg ikke har så ofte kontakt med, men sender gjerne en hilsen ved spesielle anledninger som bursdag, barnefødsler, ny jobb ol. 

Anonymkode: b1f9f...123

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Sto det det? 

Hva som er din grunn til å være skuffet, aner jo ikke jeg. Kanskje har hun kastet råtne egg på vinduene dine, da har du grunn til å være sur. Men generelt er det jo liten vits i å lure på hva som er høna og egget her. Det mest fruktbare er jo å finne ut hvordan du vil leve og hvordan du kan oppnå det. Ikke lure på hvem som oppfører seg feil. 

Og du har gnagd i måneder på alt hva folk gjør feil mot deg. På den tida du har kasta vekk siden du starta, kunne du ha skaffet deg 20 nye venner, gått et langt forløp i terapi mot depresjonene dine, kjøpt og oppdratt en valp, tatt sertifikat, lært deg et nytt språk og dratt til landet der det snakkes… lista er uendelig.

I stedet har du sittet her på forum og bedt om bekreftelse på at du har «rett» til å føle deg forbigått. Du har fortalt ukentlig om hvor sårt det er at andre har det morsomt uten deg, at venninner møtes uten at du er del av gruppa, at venninner vil møtes på dager da du ikke er ensom og at det derfor ikke «gjelds», at du er bedt på middag, men vurderer å ikke gå dit, for du «vet ikke om de egentlig har lyst til å treffes», at du er bedt på hytta, men vil takke nei fordi værmeldinga er for dårlig  … dette og et UTALL andre idiotiske episoder.

Du samler bevis på at det er synd på deg. Du tester venner og bekjente for å se hvem som tar kontakt først - og hvis det er du selv, så er det dårlig gjort av dem. Du sparer opp fornærmelser og venter på en anledning til å ta igjen, som nå, når du ikke vil gratulere fordi venninnen ikke har tilfredsstilt ditt behov for samvær. 

Sånn HELT ærlig, hva skulle alle disse folka ha gjort før det var «nok» for deg? Det lille de gjør er i alle fall alltid for lite, for seint eller på feil måte, ifølge dine idealer. Middag på en onsdag er feil, hyttetur på feil dato er feil, å svare for seint på meldinger er feil … blir egentlig livet ditt bedre av å degge for disse kvasi-fornærmelsene? Eller kan du komme på noe bedre å bruke tida til? Før du vet ordet av det, ligger vi døde alle sammen, og på din gravstein vil det stå «døde av forurettethet!» 

Anonymkode: 36bfa...86f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Sto det det? 

Hva som er din grunn til å være skuffet, aner jo ikke jeg. Kanskje har hun kastet råtne egg på vinduene dine, da har du grunn til å være sur. Men generelt er det jo liten vits i å lure på hva som er høna og egget her. Det mest fruktbare er jo å finne ut hvordan du vil leve og hvordan du kan oppnå det. Ikke lure på hvem som oppfører seg feil. 

Og du har gnagd i måneder på alt hva folk gjør feil mot deg. På den tida du har kasta vekk siden du starta, kunne du ha skaffet deg 20 nye venner, gått et langt forløp i terapi mot depresjonene dine, kjøpt og oppdratt en valp, tatt sertifikat, lært deg et nytt språk og dratt til landet der det snakkes… lista er uendelig.

I stedet har du sittet her på forum og bedt om bekreftelse på at du har «rett» til å føle deg forbigått. Du har fortalt ukentlig om hvor sårt det er at andre har det morsomt uten deg, at venninner møtes uten at du er del av gruppa, at venninner vil møtes på dager da du ikke er ensom og at det derfor ikke «gjelds», at du er bedt på middag, men vurderer å ikke gå dit, for du «vet ikke om de egentlig har lyst til å treffes», at du er bedt på hytta, men vil takke nei fordi værmeldinga er for dårlig  … dette og et UTALL andre idiotiske episoder.

Du samler bevis på at det er synd på deg. Du tester venner og bekjente for å se hvem som tar kontakt først - og hvis det er du selv, så er det dårlig gjort av dem. Du sparer opp fornærmelser og venter på en anledning til å ta igjen, som nå, når du ikke vil gratulere fordi venninnen ikke har tilfredsstilt ditt behov for samvær. 

Sånn HELT ærlig, hva skulle alle disse folka ha gjort før det var «nok» for deg? Det lille de gjør er i alle fall alltid for lite, for seint eller på feil måte, ifølge dine idealer. Middag på en onsdag er feil, hyttetur på feil dato er feil, å svare for seint på meldinger er feil … blir egentlig livet ditt bedre av å degge for disse kvasi-fornærmelsene? Eller kan du komme på noe bedre å bruke tida til? Før du vet ordet av det, ligger vi døde alle sammen, og på din gravstein vil det stå «døde av forurettethet!» 

Fikk tårer i øynene av det. Sett sånn så sløser jeg vekk livet mitt på dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nå skal jeg skjerpe meg og ta fatt i dette. Vet jeg har sagt før, men har ikke mer tid å miste! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Du krever oppmerksomhet! Roper etter råd, oppmerksomhet, du spammer regelrett forumet. Men du tar ikke til deg en dritt av det folk sier til deg. Det er vel sånn når man egentlig ikke ønsker råd, for det er deiligere å forbli i sin selverklærte offerrolle. 

Anonymkode: 50154...cda

Og du gir henne oppmerksomhet. Hvorfor gjør du det? 

Anonymkode: 515f6...21f

Skrevet

Jeg gratulerer om jeg husker det uansett når jeg sist hadde kontakt, om jeg ønsker kontakt eller ei. men jeg tror ingen legger merke til om jeg ikke hilser heller da,  FAcebook og sosliale medier gir jo bort bursdager så de spielle rliten rolle.

smshilsen kan  gi mer inntrtykk... om det er viktig for deg. men det kan jo ikke jeg svare på?

Vil du hilse så gjør du det, vil du ikke så ikke gjør det.

vil du ha kontakt hilser du, vil du helst bli glemt av vedkommende hilser du ikke.  vil du helst glemme vedkommende hilser du ikke.

Anonymkode: aa9c0...a0d

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nå skal jeg skjerpe meg og ta fatt i dette. Vet jeg har sagt før, men har ikke mer tid å miste! 

Ja, det håper jeg du gjør. Det er virkelig å kaste bort livet. 

Vi som FAKTISK har mistet noen av våre kjære; ikke bare opplevd at de sender sms for sjelden, men virkelig mistet folk som har dødd unge, vi VET at de smålige hensyn skal man bare glemme. Og vi vet at livet er for kort til å kaste det bort på selvmedlidenhet og bitterhet. Gjør noe med det. Du lever her og nå, og du bestemmer selv hvordan det livet skal se ut.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, det håper jeg du gjør. Det er virkelig å kaste bort livet. 

Vi som FAKTISK har mistet noen av våre kjære; ikke bare opplevd at de sender sms for sjelden, men virkelig mistet folk som har dødd unge, vi VET at de smålige hensyn skal man bare glemme. Og vi vet at livet er for kort til å kaste det bort på selvmedlidenhet og bitterhet. Gjør noe med det. Du lever her og nå, og du bestemmer selv hvordan det livet skal se ut.

Du har så rett. Og jeg har gjort dette alt for lenge. Nå skal det virkelig snues her! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du har så rett. Og jeg har gjort dette alt for lenge. Nå skal det virkelig snues her! 

Det sier du hver eneste gang.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det sier du hver eneste gang.

Jeg skjønner godt du sier det og er veldig klar over det, men nå må det være nok. Vil ikke ha det sånn. All den tid jeg har brukt på bitterhet osv MÅ jeg få brukt på annet fra nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.3.2022 den 11.02):

Jeg skjønner godt du sier det og er veldig klar over det, men nå må det være nok. Vil ikke ha det sånn. All den tid jeg har brukt på bitterhet osv MÅ jeg få brukt på annet fra nå. 

Det tok under én uke… hykler !!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det tok under én uke… hykler !!!

Hykler? Hva har jeg gjort? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...