Gå til innhold

Hvor mye pynter gutter seg til skoleball?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ☺️ Jeg har en 8.klassing som snart skal på skoleball. Er det vanlig at gutta går i dress, eller er det mindre formelt? Tips mottas med takk!

Anonymkode: 51864...ab1

Skrevet

Selv min gaminggutt dro på pensko og dress. De blir så fine, litt annet enn joggebukse og svette t-shorter 😍

Anonymkode: 485d4...41b

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Selv min gaminggutt dro på pensko og dress. De blir så fine, litt annet enn joggebukse og svette t-shorter 😍

Anonymkode: 485d4...41b

Ja, de er så fine i dress 😍. Men det er jo alltid kjipt å misforstå kleskode, derfor jeg lurer litt på hva som er vanlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, de er så fine i dress 😍. Men det er jo alltid kjipt å misforstå kleskode, derfor jeg lurer litt på hva som er vanlig.

Det hjelper jo ikke hva som er vanlig andre steder, han må høre med de andre gutta hva de skal ha på seg. Det er ikke alt mamma trenger å ordne opp i. 

Anonymkode: ad6f5...6e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det hjelper jo ikke hva som er vanlig andre steder, han må høre med de andre gutta hva de skal ha på seg. Det er ikke alt mamma trenger å ordne opp i. 

Anonymkode: ad6f5...6e1

Han skal selvsagt få bestemme selv, og jeg har bedt ham om å gjøre litt resesrch. Men han har trolig vokst utav dressen sin, så jeg må få ham i dialog i god tid før ballet, i tilfelle vi må ut og handle. 

Skrevet

Min vil ha på dress.

Anonymkode: 98fd9...478

Skrevet

Her er det vanlig med dress i 10.klasse, da kommer de gjerne i dressen fra konfirmasjonen, og penbukse og skjorte i 8. og 9.klasse.

Men det er alltid noen som skiller seg ut i begge retninger, fra hettegenser til overpyntet.

Anonymkode: b5d0a...6b0

Skrevet

De som err konfirmert kommer i dress, de fleste som ikke er konfirmert og en stund til konfirmasjonen kommer i penbukse, fin skjorte og slips. Ser at foreldrene ikke gidder å bruke penger på ny dress når konfirmasjonen er rett rundt hjørnet. 

Har vært vakt noen ganger på ball på skolen til ungene og en ser gutts har brukt lang tid på badet de også. Her er det heldigvis ikke noe press på å måtte kjøpe nye klær, leie eller ha det dyreste. Min jente gikk i kjole til 45kr fra kina. Ett bomkjøp egentlig, for det så ut som en deilig sommekjole på bildet men viste seg å være mer ballkjole (ikke lang kjole, hun liker de til knea) 

Ifjor da mitt tanatebarn skulle på ball for første gang på ungdomskolen måtte mine unger komme og hjelpe han. Morra hans dugnde ikke til å ordne han på håret og slike ting. Så den fotballgutten jeg aldri har sett i noe annet enn joggebukse gikk da i dress han hadde lånt fra min svigersønn. Vi bor ikke i samme fylker så det virker som det er ganske likt.

Anonymkode: 69f0c...6c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her er det vanlig med dress i 10.klasse, da kommer de gjerne i dressen fra konfirmasjonen, og penbukse og skjorte i 8. og 9.klasse.

Men det er alltid noen som skiller seg ut i begge retninger, fra hettegenser til overpyntet.

Ok, nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvordan ser en overpyntet tenåringsgutt ut? Diamantøredobb og gullenker? Kjole og hvitt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok, nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvordan ser en overpyntet tenåringsgutt ut? Diamantøredobb og gullenker? Kjole og hvitt? 

Mer sånn at alle guttene i 8.klasse kommer i penbukse og skjorte bortsett fra tre, to i hettegenser og en i full dress med slipsnål og full pakke.

Alt er greit synes jeg da, ære være de som tør skille seg ut :) 

Jeg har vakt på ballet i år og det var en liten håndfull gutter fra 8. og 9. klasse i dress, de fleste hadde bukse og skjorte uten slips, noen få med slips. Noen kom i pen genser og pen bukse, uten å være stivpyntet, og noen veldig få kom i vanlige klær.

Jevnt over var 10.klasse mest pyntet, de arrangerer ballet her.

Skrevet

Takk for svar alle sammen 🤗

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Samme her!

Anonymkode: 96613...074

Skrevet

På ungdomsskolen til mine er det "streng" kleskode.

8.kl - Jenter: kort kjole, gutter: pent, nen ikke full dress. Gjerne penbukse og skjorte.

9.kl - Jenter: gjerne lang kjole, men ikke stort ballskjørt. Gutter: samme som året før.

10.kl - Jenter: lang ballkjole. Gutter: dress.

Denne kleskoden har kommet over tid og blir respektert da alle gleder seg til å være den eldste og få gå i skikkelig ballkjole.

Ja det blir litt mange kjoler, men det arrangeres bruktsalg før hvert ball hvir prisene er latterlig lave. Så alle kan selge og kjøpe nytt antrekk for en billig penge.

Anonymkode: ecd0e...2ce

Skrevet
On 3/20/2022 at 7:22 PM, Anonym bruker said:

Hei ☺️ Jeg har en 8.klassing som snart skal på skoleball. Er det vanlig at gutta går i dress, eller er det mindre formelt? Tips mottas med takk!

her hadde de 2 største som har vert på skoleball. pen skjorte med sløyfe og pen buske

Anonymkode: 61241...3ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.3.2022 den 22.07):

Ja, kjole og hvitt eller smoking

Anonymkode: f5306...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...