Gå til innhold

Til dere unge her på forumet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er i tjueåra. Nå skal dere få et godt tips. 
Nyt livet. Nyt en ung kropp. Nytt rynkefri hud. Nyt. For livet raser avgårde. Jeg var ikke alltid i nuet da jeg var på deres alder. I dag på min femtiårsdag så ser jeg på bilder. Fra min tid i tjueårene. Herre jeg var så fin. Jeg var aldri fornøyd da, men når jeg ser på bilder nå så ser jeg det. Jeg var en fin jente. Kanskje ikke penest, tynnest, finest hår osv. Men jeg var veldig fin. 
Ikke at jeg nå har lagt meg ned for å dø. Med alder kommer visdom og jeg er 100% tilfreds der jeg er nå. Jeg synes jeg er fin og bra. Jeg ser tilbake og skulle ønske jeg hadde det selvtilliten jeg har nå da jeg var i mine tjue. Jeg har brukt tid på å sammenligne meg selv med andre og ikke vært fornøyd. 
Så jeg vil bare si, nyt livet og deg selv. 
Hilsen gamlemor. 😊

Anonymkode: 996e8...c0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint innlegg, og så sant!

Jeg skulle ønske jeg kunne satt mer pris på meg selv da jeg var yngre. 

«Youth is wasted on the young» 😉

Skrevet

Samme alder her og støtter fullt ut det du sier.

Tror mange i dag sliter unødvendig med å sammenligne seg med andre på sosiale medier. Se bare hvor vanlig det er blitt blant influensere og andre å endre kroppen sin med inngrep, og i tillegg velger de ofte filter på bildene i tillegg, for de er fremdeles ikke fornøyd. Det er bare juks og bedrag, falskhet for å skjule deres egen usikkerhet i mange av tilfellene. Bare det å droppe å følge mange på IG eller fb, tror jeg det ligger mye helse i.

Gratulerer med dagen, HI :roser::smilyblomst:

Anonymkode: d92ec...4af

Skrevet

Ja, forresten, gratulerer med dagen- nyt den! 🎉🎉🥂❤️

Skrevet

Gratulerer med dagen 😊 Bra innlegg, jeg er hent enig. 
Så var det noe min mor sa her om dagen og. Hun nærmer seg 80 og er ved dårlig helse. 
Hun kunne nesten ikke tro hvor mye hun hadde forandret seg på 20 år. Jeg husker ikke ordrett hva hun sa, men hun skulle gitt hva som helst for å være i femtiåra igjen. Så kanskje vi skal sette pris på den kroppen vi også har, det sitter mange 80-åringer der ute og tenker på hvor mye lettere alt var når de var 20-30 år yngre…

Anonymkode: 2738c...8ee

Skrevet

Ååå jeg er så enig! Nå er jeg 43, en fantastisk alder, jeg elsker livet mitt. Ser på bilder av den usikre, hardt arbeidende, hardt festende og sterkt tvilende nydelige jenta jeg var i 20-årene og tenker at jeg skulle sånn ønske hun hadde hatt mer troen på seg selv. 

Anonymkode: ca4d8...70b

Skrevet

Jeg er litt uenig. Ser bilder av meg selv fra 20-årene og tenker «hva slags stil var det jeg prøvde på der?!». Jeg ser mye bedre ut nå, som dobbelt så gammel som det jeg gjorde da. Synes jeg ser veldig ung ig uerfaren ut. Men er helt enig i at man skal nyte livet når man er i 20-årene. 

Anonymkode: 30956...9c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er litt uenig. Ser bilder av meg selv fra 20-årene og tenker «hva slags stil var det jeg prøvde på der?!». Jeg ser mye bedre ut nå, som dobbelt så gammel som det jeg gjorde da. Synes jeg ser veldig ung ig uerfaren ut. Men er helt enig i at man skal nyte livet når man er i 20-årene. 

Anonymkode: 30956...9c9

Selvfølgelig så du ung og uerfaren ut!! Du VAR ung og uerfaren!

Anonymkode: 7a4be...994

Skrevet

Langt, langt på vei enig i HI! Lev livet, nyt det, men en ting jeg virkelig ønsker meg, er at unge, uerfarne mennesker jekker litt ned på verdensmester-holdningene sine. 

Anonymkode: 8b984...041

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Nyt livet. Nyt en ung kropp. Nytt rynkefri hud. Nyt. For livet raser avgårde. Jeg var ikke alltid i nuet da jeg var på deres alder. I dag på min femtiårsdag så ser jeg på bilder. Fra min tid i tjueårene. Herre jeg var så fin. Jeg var aldri fornøyd da, men når jeg ser på bilder nå så ser jeg det. Jeg var en fin jente. Kanskje ikke penest, tynnest, finest hår osv. Men jeg var veldig fin. 
Ikke at jeg nå har lagt meg ned for å dø. Med alder kommer visdom og jeg er 100% tilfreds der jeg er nå. Jeg synes jeg er fin og bra. Jeg ser tilbake og skulle ønske jeg hadde det selvtilliten jeg har nå da jeg var i mine tjue. Jeg har brukt tid på å sammenligne meg selv med andre og ikke vært fornøyd. 
Hilsen gamlemor. 😊

Husk at du vil kunne si det samme om bildene fra 50-års dagen din når du blir 70. Så ikke gjør samme tabbe som da du var 20. omfavn deg slik du er nå.. 

Anonymkode: c0917...aa4

Skrevet

Gratulerer med dagen 🍾🥂 Dette kunne jeg skrevet selv, men jeg er 53 da. Hvorfor hadde jeg ikke samme visdom og klokskap da jeg var 25, som jeg har i dag??

Anonymkode: c9fd2...9d7

Skrevet

Så rar lesning. De fleste i 20-årene er jo mer selvsikre enn dere fremlegger her. Man er i studier ofte, og har både venner og omgangskrets og selvtillit. Ikke på alle områder, og trygghet kommer jo mer med alderen, akkurat som det skal være! 

Dessuten ser man alltid bedre ut når en sammenligner 30 år etter antar jeg. Ungdommelighet er som regel vakrere selv om man kan være mer tiltrekkende som mye eldre også.

Ingen yngre vil ta imot disse tipsene og rådene likevel da :-) 

Anonymkode: 916bd...410

Skrevet

Men hadde du blitt den 50-åringen du er i dag om du ikke var den usikre 20-åringen?

Jeg tror det at mange av oss har det mye bedre nå som voksne (jeg er 47 år selv) er at vi ikke hadde det så bra med oss selv i 20-årene.

Jeg har en søster som er bare et år yngre enn meg, hun føler hun hadde sine glansdager i 20 årene, full av selvtillit, vakker, sprek og ung og hater "å bli gammel". Hun gremmes over grå hår og rynker, hater at kroppen "henger og har mistet spensten". Hun sørger over tapt kropp, over strekkmerker og åreknuter. Synes hun ser forferdelig ut og forfaller og eldes.

Jeg skjønner ikke hva hun snakker om, jeg har det helt supert nå. Hvilken rolle spiller noen åreknuter og rynker, det har null betydning for meg. 

Jeg tror det at jeg var en usikker jente uten selvtillit i 20 årene er med på å gjøre mine mer voksne dager så mye bedre enn hennes...

Anonymkode: 13ab8...230

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men hadde du blitt den 50-åringen du er i dag om du ikke var den usikre 20-åringen?

Jeg tror det at mange av oss har det mye bedre nå som voksne (jeg er 47 år selv) er at vi ikke hadde det så bra med oss selv i 20-årene.

Jeg har en søster som er bare et år yngre enn meg, hun føler hun hadde sine glansdager i 20 årene, full av selvtillit, vakker, sprek og ung og hater "å bli gammel". Hun gremmes over grå hår og rynker, hater at kroppen "henger og har mistet spensten". Hun sørger over tapt kropp, over strekkmerker og åreknuter. Synes hun ser forferdelig ut og forfaller og eldes.

Jeg skjønner ikke hva hun snakker om, jeg har det helt supert nå. Hvilken rolle spiller noen åreknuter og rynker, det har null betydning for meg. 

Jeg tror det at jeg var en usikker jente uten selvtillit i 20 årene er med på å gjøre mine mer voksne dager så mye bedre enn hennes...

Anonymkode: 13ab8...230

Jeg elsker meg selv slik jeg er. Og jeg skulle ønske jeg hadde den tryggheten i å være bra nok da jeg var tjue. Nå nyter jeg alt med meg selv og livet. Jeg skulle bare ikke kastet bort så mye tid på å være misfornøyd da jeg var yngre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hilsen gamlemor. 😊

Er fortsatt fin. 

Anonymkode: b6216...c75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...