Gå til innhold

10 åring som ikke kan svømme og redd i vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn som er 10 år som er veldig redd i vann,å som blant annet "glemte" badetøy med vilje ofte på skolesvømmingen fordi han var redd. Fikk han til slutt inn på ett svømmekurs å det har gått bra å han er blitt litt tryggere i vann. Men kurset er bare en halvtime hver gang,å de på kurset er bare vanlige foreldre.

Nå er det dukket opp ett svømmekurs med kvalifiserte instruktører å kurset er 45 minutter hver gang. Kan det være lurt å melde han på det også? Har så lyst at han skal lære å svømme. Han har fremgang på det andre kurset for han dukket under vann og hoppet fra bassengkanten,noe som hadde vært helt uaktuelt før.

Anonymkode: 5f49f...2a0

Skrevet

Meld han på. 😊 Du sitter kanskje å ser på, så du er jo i nærheten. Viktig at de kan svømme. ❤️Men vet også hvordan det er å være redd for vann. 

Anonymkode: e88fc...15f

Skrevet

Selvfølgelig.

Å kunne svømme og være komfortabel i vann er veldig viktig.

Ta kurs og gå selv i svømmehallen. Når dere selv går i svømmehallen er det går å gjøre lette øvelse, gå rundt, dyppe kroppen ned, ta enkle svømmetak grunna osv. Kun for å bli mer komfortabel.

Anonymkode: 0118a...9fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ett barn som er 10 år som er veldig redd i vann,å som blant annet "glemte" badetøy med vilje ofte på skolesvømmingen fordi han var redd. Fikk han til slutt inn på ett svømmekurs å det har gått bra å han er blitt litt tryggere i vann. Men kurset er bare en halvtime hver gang,å de på kurset er bare vanlige foreldre.

Nå er det dukket opp ett svømmekurs med kvalifiserte instruktører å kurset er 45 minutter hver gang. Kan det være lurt å melde han på det også? Har så lyst at han skal lære å svømme. Han har fremgang på det andre kurset for han dukket under vann og hoppet fra bassengkanten,noe som hadde vært helt uaktuelt før.

Ville helt klart meldt han på! Det er viktig å kunne svømme og det vil på sikt hemme han hvis han ikke lærer det ordentlig . Lykke til , tenker det løser seg med et ordentlig kurs❤️

Skrevet

Altså han går på svømmekurs nå,men tenkte kanskje å melde han på ett til. Så han har svømming to dager i uken.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Meld han på. 😊 Du sitter kanskje å ser på, så du er jo i nærheten. Viktig at de kan svømme. ❤️Men vet også hvordan det er å være redd for vann. 

Anonymkode: e88fc...15f

Her hjelper det bedre at jeg ikke er med faktisk. Men så lenge det er fremgang så er jeg fornøyd.

Skrevet

Hva sier han selv? Han er utrolig modig som går på svømming selv om han er redd. Hvis han tenker det er nok med en gang i uka hadde jeg droppet nytt kurs i første omgang. 

Skrevet
MollyOdd skrev (Akkurat nå):

Hva sier han selv? Han er utrolig modig som går på svømming selv om han er redd. Hvis han tenker det er nok med en gang i uka hadde jeg droppet nytt kurs i første omgang. 

Han ville absolutt ikke gå på det første kurset heller men bestikker han hver gang han går,så da er han fornøyd. Å han er nå blitt opptatt av at han må gå hver gang for å ikke gå glipp av noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han ville absolutt ikke gå på det første kurset heller men bestikker han hver gang han går,så da er han fornøyd. Å han er nå blitt opptatt av at han må gå hver gang for å ikke gå glipp av noe.

Men kanskje det er nok da? Jeg ville fokusert på hvor utrolig god han er. Gitt han belønninger. 

Skrevet

Jeg tror det holder med det ene kurset, det er fort gjort at du trår over terskelen der han slår seg helt vrang og det vil du ikke. 

Det å lære seg ulike teknikker er ikke så vanskelig, men det å lære seg å bli trygg i vann tar tid så det ville jeg ikke presset for mye på. 

Har han ett eldre familiemedlem eller venn som liker vann og som han kunne følt det var ok å være med i svømmehallen? Min yngste datter var med på bli trygg i vannkurs på skolen kun pgs en klassevenn ville ha henne med for hjelp og støtte. Skolen her var med i ett prøveprosjekt så de ble delt opp, de som følte seg utrygge i kommunen fikk komme på bli trygg i vann kurs, normalt svømmeopplæring og de hadde en gruppe for de over der som lærte førstehjelp i vsnn osv som min datter var med på. Selv om min datter var like gammel så var hun med dette barnet i svømmehallen med foreldrene innimellom, barnet følte seg trygg med min datter med seg i vannet, hun var merkelig nok veldig tolmodig noe hun vanligvis ikke er. Vi hadde noen samtaler hjemme først for min datter er som en fisk i vann og kunne ikke skjønne at noen var redd for vann, så det måtte noen samtaler til før hun sa ja. Barnet er enda ikke veldig god til å svømme, men hun er trygg i vannet og kan nå være i ett svømmebasseng og gjøre som alle andre. Ta lange svømmeturer i havet kan hun ikke, men kan være med venner eller familie på stranen. Hun blir stressa når hun ser det er langt til land og hun ikke vet hvor dypt det er, så da må hun ha noen ved sin side som kan berolige. De er en stor vennegjeng som drar på stranden sammen og slle skal med uansett ferdighetsnivå. De tilpasser seg alle som er med, så dette barnet blir ikke stående ved vannkanten når de andre gjør noe gøy langt ute (de er nå 17år og de bader på stranden utenfor huset til en venn, så selv om de har reist alene til stranden har de egentlig aldri vært helt alene. Alltid noen voksne som holder ett øye med de)

Anonymkode: 376a2...7a3

Skrevet
MollyOdd skrev (1 time siden):

Men kanskje det er nok da? Jeg ville fokusert på hvor utrolig god han er. Gitt han belønninger. 

Ja belønner han med penger på ett spill

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Meld på! De kvalifiserte lærerne kjenner til vannskrekk. De kan hjelpe.

Anonymkode: 1c4bc...8d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Meld på! De kvalifiserte lærerne kjenner til vannskrekk. De kan hjelpe.

Anonymkode: 1c4bc...8d8

Ja var det jeg også tenkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...