Gå til innhold

Jentungen vil ha krøller, hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ikke så gammel, så er bare snakk om en og annen sjelden gang, men hun hadde så kjempelyst å krølle håret sitt. Eg hadde en krølltang, men det funka ikke i det hele tatt. Hun har glatt fint hår. Har dere noe dere bruker? Må en ha produkter i håret for at det skal funke? Vil ikke bruke noe som skader håret hennes på noen måte, så er drt noen grei måte hun kan få krøller på? Har prøvd å rulle det opp med strikk natten over men hun er ikke glad i å sove med ting på hodet😆 ellers er drt fletter, men det er ikke drt samme. Er drt noen barnevennlige krøllmadkiner som faktisk funker? 

Anonymkode: 94c82...c4b

Fortsetter under...

Skrevet

Vask håret. Tørk det nesten helt tørt. Rull det opp på hårruller og føn over med varm luft. La rullene stå i en stund mens hun leker, spiser, hva som helst en stund før du tar de ut igjen.

Anonymkode: 2b589...d1e

Skrevet

Du tenker kanskje koretrekkere.. Men her får 10.åringen fine krøller ved å flette vått hår på kvelden. Synes det ser like bra ut som krøller med tenger. 

Anonymkode: 27db4...f8f

Skrevet

Mine jenter har flettet fuktig hår om kvelden og tatt de ut om morgenen, da har de krøller

Anonymkode: ae80a...399

Skrevet

Å flette fuktig hår om kvelden gir bølger i håret, ikke krøller. Derimot kan det å tvinne håret kvelden gi krøller, men det er vanskelig å få til på en måte som er behagelig å sove med.

Når man har glatt hår må man tørke håret godt med håndkle og så knipe inn masse skum i det halvtørre håret, fordele det med en kam/børste og så føne det helt tørt. Da vil man kunne lage krøller ved hjelp av tangen (og en haug medhårspray i etterpå).

Anonymkode: a7519...645

Skrevet

Kjøp papiljotter og bruk det i fuktig (nesten tørt) hår. Får fine krøller og skader ikke håret.

Anonymkode: 6dca2...3bf

Annonse

Skrevet

Normal har noen ruller som man kan bruke. Verdt å prøve. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hun er ikke så gammel, så er bare snakk om en og annen sjelden gang, men hun hadde så kjempelyst å krølle håret sitt. Eg hadde en krølltang, men det funka ikke i det hele tatt. Hun har glatt fint hår. Har dere noe dere bruker? Må en ha produkter i håret for at det skal funke? Vil ikke bruke noe som skader håret hennes på noen måte, så er drt noen grei måte hun kan få krøller på? Har prøvd å rulle det opp med strikk natten over men hun er ikke glad i å sove med ting på hodet😆 ellers er drt fletter, men det er ikke drt samme. Er drt noen barnevennlige krøllmadkiner som faktisk funker? 

Anonymkode: 94c82...c4b

Hvor gammel er hun? Og har hun langt nok hår til det? Jeg har lest et sted at håret bør være på en viss lengde før det bør krølles, sånn litt lenger enn til korsryggen.

Anonymkode: f58e4...c7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvor gammel er hun? Og har hun langt nok hår til det? Jeg har lest et sted at håret bør være på en viss lengde før det bør krølles, sånn litt lenger enn til korsryggen.

Anonymkode: f58e4...c7c

Selvfølgelig kan du krølle hår som er kortere enn til korsryggen. Rettetang som «tvistes» en ekstra runde gir fine krøller. 
Søk f. Eks. etter curl hair with straightener på YouTube. 

Jeg liker også denne metoden godt. Jeg ruller opp håret når det er fuktig, lar det tørke sånn, og noen ganger føner jeg håret mens det er rullet opp, og lar det avkjøle seg før jeg løsner båndet/krøllene. Synes krøllene blir ekstra holdbare med varmebehandling.

Anonymkode: 5ac3c...6dc

Skrevet

Papillotter er fantastiske! 

Anonymkode: 26478...29d

Skrevet

Bruk volumskum først. Ta en passé, spray på varmebeskyttende, ha på en formbar spray (moroccanoil har en fin spray til det), krøll en passé, ha på en sterkere spray. La den bli kald før du rører den. Da sitter det. Helst ikke nyvasket hår. Frisør 

Anonymkode: aa7f3...905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...