Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Vi har nettopp kjøpt et gammelt hus som vi har leid av familien til min mann i 10 år. Pga at vi bare har leid, så har vi bare tatt litt lett oppussing. Vi har tre barn og huset har tre soverom. To soverom er i andre etasje (et er nede). Barna ville etter hvert ikke dele rom, så det endte med at jeg og mannen flyttet senga vår ut i «gangen» mellom soverommene. Er god plass til en seng der da gangen er firkantet. Og siden da har vi sovet der. Og det har gått helt greit. Overnattingsbesøk har ikke brydd seg. Noen syns også det har vært trygt at vi har vært så tett på. Men, nå blir yngste 11 år, og jeg syns det begynner å bli litt «rart». At vi sover der og at de må forbi oss på morgenen. Jeg lurer på om overnattingsbesøk syns det er ubehagelig. Min datter har ikke sagt noe om det, og jeg har ikke spurt. Hadde deres barn syntes det ville vært ubehagelig å måtte gå forbi foreldrene som sover på morgenen? Vi skal forresten dele opp det ene soverommet slik at vi får nok soverom til alle, nå som vi eier huset. Men, det vil ta litt tid før vi får dette på plass og helt i orden. Og min datter vil ha overnatting ofte🙈 Anonymkode: 000ec...50d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Definitivt ja! Hadde ei venninne som måtte gå gjennom foreldrenes soverom for å komme på sitt rom. Det ble bare en overnatting der for å si det sånn, og veldig få besøk også. Hatet å måtte gå gjennom rommet deres. Anonymkode: 40aae...d23
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Tror kanskje at det føles litt ekkelt å gå forbi foreldre i senga liksom. Jeg ville syntes det, og barna mine også dessverre. Anonymkode: 140a4...806
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Hvis de har overnattet der før og er vant med det, så antakelig ikke Anonymkode: 10669...ef1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Definitivt rart og ubehagelig... Anonymkode: 25d55...84c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Det er dessverre litt kleint for overnattingsbesøket ja ❤️ Anonymkode: e2d56...f86
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis de har overnattet der før og er vant med det, så antakelig ikke Anonymkode: 10669...ef1 De fleste har overnattet her siden barnehagen, så de er jo vant til det. Virker ikke som om det har vært noe problem for de. Men, lurer jo på om det kan ha endret seg nå som de har blitt større. Også har de kommet til noen nye venner som ikke er vant til dette da. hi Anonymkode: 000ec...50d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 Jeg som barn hadde ikke kommet igjen. 😔 Anonymkode: e2d56...f86
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): De fleste har overnattet her siden barnehagen, så de er jo vant til det. Virker ikke som om det har vært noe problem for de. Men, lurer jo på om det kan ha endret seg nå som de har blitt større. Også har de kommet til noen nye venner som ikke er vant til dette da. hi Anonymkode: 000ec...50d Det kan være at de nye vennene vil reagere da. Men det er jo ikke noe farlig. Dere sover vel ikke nakne eller har sex der når barna har overnatting heller. Anonymkode: 10669...ef1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan være at de nye vennene vil reagere da. Men det er jo ikke noe farlig. Dere sover vel ikke nakne eller har sex der når barna har overnatting heller. Anonymkode: 10669...ef1 Ja, jeg vet ikke. Nei, vi sover med pysj og har absolutt ikke sex. hi Anonymkode: 000ec...50d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Veldig kleint ja. Anonymkode: df54a...e2b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg vet ikke. Nei, vi sover med pysj og har absolutt ikke sex. hi Anonymkode: 000ec...50d Spør barna. Hvis de ikke synes det er merkelig, og barna som er på besøk ikke synes det, så ser jeg ikke problemet. Dessuten er de vel nå så store at de legger seg før dere og står opp etter dere, så de vil jo ikke se dere i sengen heller. Anonymkode: 10669...ef1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #13 Skrevet 18. mars 2022 Kan dere ikke sette opp noen skjermbrett foran sengen da? Sånne skjermbrett/skjermvegger finnes vel i alle prisklasser, og kan lages selv også. Da mamma og pappa ble skilt sov mamma en stund i stuen, leilighet med et soverom for lite. Hun hadde et ganske stilig skjermbrett i tre foran sengen så den var "usynlig" når man gikk forbi... Anonymkode: de660...17c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #14 Skrevet 18. mars 2022 Hvis ungene deres er trygg på det så er ofte vennene det også. Nye venner kan kanskje synes det er rart. Mine barn ville ikke synes det er rart, tror de ville syntes det var trygt. Men det er kort vei fra 11 år til 13 år, og da er det en helt annen ballgame. Da vil nok de aller fleste synes det er pinlig. Kropp og samliv er mer i fokus. Anonymkode: a62a0...448
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #15 Skrevet 18. mars 2022 Mine barn ville nok reagert på det. De er 10 og 13, og tror de ville synes det var veldig kleint å måtte gå forbi andre sine foreldre mens de sov. Skjermbrett som en foreslo over her var en god ide. Anonymkode: faeba...6cb
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 Min umiddelbare tanke var at dette umulig kan være et problem, men jeg ser jo nå at det er mange sarte sjeler der ute som nærmest får traumer av å se folk sove i sengen sin. Er barna dine og deres venner like sarte så kan dere sette opp skjermbrett eller henge opp gardin frem til dere får delt av rommet. Gjetter likevel at det bare er på dib folk er så hysteriske. Spør barna dine du! Anonymkode: 195d9...310
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 Mine barn hadde ikke reagert negativt. De forstår at mennesker lever ulikt, at nødløsninger noen gang må til og i flytting/oppussing el. lever folk litt på ‘halv åtte’. Kan dere ikke si det til ungene og overnattingsgjestene? At dere har det litt trangt og skal pusse opp etterhvert. Derfor sover dere i gangen. De fleste barn forstår greie forklaringer. Anonymkode: 05153...f8d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 Eldste min er 12, og vi sover som dere på gangen for tiden. Ingen barn eller gjester har reagert synlig på det, men det kan jo være reaksjoner jeg ikke kjenner til. Vi står opp før 12-åringene, og har et stort sengeteppe på sengen. Anonymkode: 33949...c1d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2022 #19 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har sikkert tungt for det, men jeg kan faktisk ikke skjønne at dette skal være et problem? Å se folk sove, kan det være traumatisk til den grad at barn slutter å komme på overnatting? Anonymkode: f1b69...8c6
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 Når de når en viss alder, er jo alt vi voksne gjør kleint. Det er til og med kleint å passere oss på butikken 😅 Jeg tror ikke du skal legge så mye i det, dere har jo ikke noe annet valg akkurat nå? Ellers er jo skjermbrett en god nødløsning, som en over nevner. Må le litt av hvordan tidene endrer seg, min pappa vokste opp på familiegården, der gikk onkelen gjennom rommet, som han og broren delte inkl kjærester. Hørt noen historier om onkelen som nesten ramlet i gulvet når ene puppen til kjæresten var i friluft om morgen 😂😂 Ble folk av de også. Bare noen generasjoner siden var det helt normalt å dele rom, rom via rom med hele slekta i en skjønn forening. Anonymkode: ac87e...9f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå