Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Hvor fort gikk det fra dere fikk time hos legen, til aborten ble utført? Jeg har skjønt at man må på forundersøkelse på sykehus etter ev. henvisning fra fastlegen? Hvor lang tid tok det for dere fra forundersøkelse til aborttimen? hilsen frøken forvirret og fryktelig nervøs Anonymkode: 770d5...53c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 De fleste steder trenger du ikke henvisning fra legen, du kan prøve å ta kontakt med gynekologisk poliklinikk på sykehuset. Da må du inn til en undersøkelse med ultralyd for å bekrefte svangerskapet og se hvor langt du er på vei. For min del fikk jeg valget om jeg ville gjøre det medisinsk eller kirurgisk. Medisinsk kan man gjøre når som helst før 12 uker, kirurgisk må man vente til etter uke 6-7. Anonymkode: 1f14c...3d7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Hvor fort gikk det fra dere fikk time hos legen, til aborten ble utført? Jeg har skjønt at man må på forundersøkelse på sykehus etter ev. henvisning fra fastlegen? Hvor lang tid tok det for dere fra forundersøkelse til aborttimen? hilsen frøken forvirret og fryktelig nervøs Anonymkode: 770d5...53c Tror faktisk legen min ringte da jeg var der. Men jeg tror også man kan kontakte direkte selv. Alt gikk veldig fort, forundersøkelse med blodprøver osv. Tror du kan bestemme litt selv ut i fra hvor mange uker du er på vei. Jeg tok medisinsk, men fikk komplikasjoner med ekstreme blødninger så måtte inn på akutten for kirurgisk etterpå. Hadde jeg valgt igjen hadde jeg tatt kirurgisk med en gang. Lykke til, det er en tøff situasjon du står i, det vet jeg ❤️ Anonymkode: 81922...17e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Første gang (for evigheter siden) kom jeg inn på sykehuset to dager etter ul. Var over 11 uker på vei, så det hastet. Gang to og tre kom jeg inn ca ei uke etter henvisning. Var på ul og var ikke så langt på vei da. Siste gang kom jeg inn ganske kjapt, men fikk da medisinsk abort fordi det er det vanligste nå. Jeg har blitt gravid med spiral, p-piller og p-sprøyte, så derfor er det blitt noen aborter. Da jeg fikk vite om eggløsningstest må ha vært en av de lykkeligste dagene i mitt liv tror jeg. Nå er jeg «avholds» Anonymkode: 9fb38...a2c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Fra fastlege, undersøkelse på sykehuset og til selve abort tok det 5 dager. Anonymkode: f46a3...850
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): De fleste steder trenger du ikke henvisning fra legen, du kan prøve å ta kontakt med gynekologisk poliklinikk på sykehuset. Da må du inn til en undersøkelse med ultralyd for å bekrefte svangerskapet og se hvor langt du er på vei. For min del fikk jeg valget om jeg ville gjøre det medisinsk eller kirurgisk. Medisinsk kan man gjøre når som helst før 12 uker, kirurgisk må man vente til etter uke 6-7. Anonymkode: 1f14c...3d7 Takk for svar. Hvis du gjorde det medisinsk hjemme, fikk du den første pillen fra sykehuset da du var der på undersøkelse første gang? Eller måtte du først ha undersøkelse på sykehuset, og så komme tilbake og ta den første pillen, for så å ta den hjemme etter to dager? Anonymkode: 770d5...53c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 Ringte sykehuset selv og fikk time. Først en forundersøkelse og så time til abort. Gikk knapt 1 uke fra jeg tok kontakt Anonymkode: d6f3e...89e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå