Gå til innhold

Dårlig forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har vært sammen i 8 år. 
jeg er nå gravid med mitt andre barn. Å jeg føler meg bare veldig trist. Han er ikke noe tilstede. Han liker å spille og er avhengig av mobilen. Dette er noe jeg har sagt ifra om, men da er han ironisk tilbake, å svarer: javell da er jeg avhengi, og jeg gjør ingen ting. 
selv synes han at han gjør mye og hjelper til. Det er jeg ikke enig i. Så det er veldig vanskelig med kommunikasjon her.

jeg tenker på når jeg skal ha to barn har egentlig bare lyst til å være alene fordi jeg får ikke noe godt ut at dette forholdet her. Han gjør aldri noe for å glede meg. Så synes det er ganske deprimerende.

skjønner ikke hvordan folk klarer å ha barn alene, med tanke på arbeidstider og levering og henting i barnehage 😕

Anonymkode: 2fe56...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg og mannen min har vært sammen i 8 år. 
jeg er nå gravid med mitt andre barn. Å jeg føler meg bare veldig trist. Han er ikke noe tilstede. Han liker å spille og er avhengig av mobilen. Dette er noe jeg har sagt ifra om, men da er han ironisk tilbake, å svarer: javell da er jeg avhengi, og jeg gjør ingen ting. 
selv synes han at han gjør mye og hjelper til. Det er jeg ikke enig i. Så det er veldig vanskelig med kommunikasjon her.

jeg tenker på når jeg skal ha to barn har egentlig bare lyst til å være alene fordi jeg får ikke noe godt ut at dette forholdet her. Han gjør aldri noe for å glede meg. Så synes det er ganske deprimerende.

skjønner ikke hvordan folk klarer å ha barn alene, med tanke på arbeidstider og levering og henting i barnehage 😕

Anonymkode: 2fe56...fb9

Høres kjedelig ut. Men jeg stusser litt på at du skriver at du venter ditt andre barn og "når jeg skal ha to barn". Det høres nesten ut som du venter barn med en annen enn mannen din, er dere ikke sammen om dette? Jeg pleier å si "vi venter barn". Hvordan var han da dere fikk første da? Alltid vært like uengasjert, eller er det nå i det siste?

Anonymkode: 493dd...821

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Høres kjedelig ut. Men jeg stusser litt på at du skriver at du venter ditt andre barn og "når jeg skal ha to barn". Det høres nesten ut som du venter barn med en annen enn mannen din, er dere ikke sammen om dette? Jeg pleier å si "vi venter barn". Hvordan var han da dere fikk første da? Alltid vært like uengasjert, eller er det nå i det siste?

Anonymkode: 493dd...821

Jeg reagerte på akkurat det samme.

Hi, dere har valgt å få barn sammen, nå venter dere barn nummer to.

Da må dere også ta like voksne valg om å ta ansvar for forholdet og familien. Det er helt tydelig at dere ikke greier å kommunisere på en god eller hensiktsmessig måte, så dere trenger hjelp!

Få ham med på familievernkontoret. NÅ! Dette er noe dere må ta tak i nå med det samme, før barn nummer to kommer til verden!

På familievernkontoret kan du også ta opp det at han virker spillavhengig. Med tanke på den dårlige kommunikasjonen dere har nå, så ville jeg ikke tatt det opp mer før dere kommer på familievernkontoret (eller annen parterapi).

Ring til familiekontoret der dere bor her og nå. Ikke utsett det! Hvis mannen din skulle velge å ikke bli med til parterapi der, da bør du likevel gå dit for å få diskutert hvordan du best kan forholde deg til dette og han fremover. Om han velger å ikke bli med, da må du selv være den som er voksen og tar ansvar for at du og ungene skal ha det best mulig, enten det blir med eller uten mannen.

Ring familievernkontoret her og nå - og fortell at dere nå venter barn nummer to og at det derfor haster å få kommet igang med parterapien.

(Og før dere får timen på fvk så kan du jo for din egen del skrive ned ca hvor mange timer han bruker på spill/mobil daglig, hvilke oppgaver i hjemmet og med barn han gjør i uken... og hva du selv gjør. Da blir det veldig konkret hvem som gjør hva og hvor mye.)

Anonymkode: 5389a...1c7

Skrevet

Man skal aldri (om det ikke er helt nødvendig pga rus, vold o.l. da selvfølgelig) gjøre det slutt når man er gravid.

Hormonene gjør deg mer følsom og du reagerer kanskje på andre måter enn du ville gjort når du ikke er gravid. Det er litt unntakstilstand nå.

Anonymkode: 3100a...5a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Man skal aldri (om det ikke er helt nødvendig pga rus, vold o.l. da selvfølgelig) gjøre det slutt når man er gravid.

Hormonene gjør deg mer følsom og du reagerer kanskje på andre måter enn du ville gjort når du ikke er gravid. Det er litt unntakstilstand nå.

Anonymkode: 3100a...5a2

Mannens spillavhengighet forsvinner ikke selv om HIs hormoner blir normalisert etter svangerskap og amming er ferdig. Og de vil heller ikke plutselig bli gode til å kommunisere når de er så dårlige på det som de er nå.

Men jeg er enig i at Hi ikke bør gjøre det slutt nå mens hun er gravid og full av hormoner. De bør imidlertid sørge for å komme i parterapi jo før jo heller, for når det andre barnet er født, da blir ikke ting bedre.

Anonymkode: 5389a...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...