Gå til innhold

Hvor redd er du for å bli avvist?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er du helt rar? Har du lest en hel tråd der et titall mennesker forteller deg at akkurat denne følelsen frykter de ikke, uten at du klarer å ta den infoen til deg?

Anonymkode: 9d2e9...699

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

At folk er tette i nøtta blir man vel mer oppgitt av enn provosert av, men som vanlig har du bestemt deg for at andre ikke vet hva de selv føler - det er du som skal vite det for dem 🤣

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

(Og nei, man trenger ikke frykte følelser. Ikke noen som helst av dem, de er nemlig bare inni deg og vil gi plass for en ny følelse etter en stund.) 

Jeg får bare råde dere å Google opp "Frykten for å bli avvist" Det står bla i Psykologi no at alle mest sannsynlig har kjent på den følelsen og hva den gjør med oss. 

Dette er altså ikke mine idéer. Det er vitenskap. Dere er ikke noen unike tilfeller her. Ta dere fem, ti minutter og les litt om det. 

Anonymkode: 08b01...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg får bare råde dere å Google opp "Frykten for å bli avvist" Det står bla i Psykologi no at alle mest sannsynlig har kjent på den følelsen og hva den gjør med oss. 

Dette er altså ikke mine idéer. Det er vitenskap. Dere er ikke noen unike tilfeller her. Ta dere fem, ti minutter og les litt om det. 

De fleste har kjent på følelsen. Noen av oss har kjent på den så sjelden at vi ikke frykter den. 

Anonymkode: da685...28b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De fleste har kjent på følelsen. Noen av oss har kjent på den så sjelden at vi ikke frykter den. 

Ingen logikk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok? På hvilken måte vil dette endre noe? Vil jeg plutselig bli redd for avvisning? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok? På hvilken måte vil dette endre noe? Vil jeg plutselig bli redd for avvisning? 

Det kunne endre ditt kunnskapsnivå en smule, og så at dere skjønner at det ikke er mine egne ideer jeg deler her men litt vitenskap. Om dere er mottagelige er jo en annen sak. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det kunne endre ditt kunnskapsnivå en smule, og så at dere skjønner at det ikke er mine egne ideer jeg deler her men litt vitenskap. Om dere er mottagelige er jo en annen sak. 

Hva skal den kunnskapen egentlig føre med seg? Trådstarter spør «hvor redd er du for å bli avvist», og en del her svarer at det er de lite redd for, eller ikke i det hele tatt. Hvor mye kunnskap mener du må til for å få dem til å bli mer redd? Dette er ikke en flertallsavgjørelse. Du kunne like godt argumentert med at de fleste mennesker er heterofile, det ville ikke endret på at de som er homofile fortsetter å si at de er like homofile som før. Samme hvor vanlig eller naturlig det er å være hetero, altså. Du må gjerne komme med en fiks ferdig statistikk der det står at 99% av verdens befolkning har det som du, men JEG får det ikke sånn likevel, og min tilstand er ikke mindre naturlig av den grunn. Det er helt naturlig, vanlig og normalt å forholde seg avslappa til andres avvisning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg frykter overhodet ikke avvisning. Jeg er trygg nok på den jeg er og det jeg har til at det ikke er noe å frykte. 

Anonymkode: be689...cd0

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva skal den kunnskapen egentlig føre med seg? Trådstarter spør «hvor redd er du for å bli avvist», og en del her svarer at det er de lite redd for, eller ikke i det hele tatt. Hvor mye kunnskap mener du må til for å få dem til å bli mer redd? Dette er ikke en flertallsavgjørelse. Du kunne like godt argumentert med at de fleste mennesker er heterofile, det ville ikke endret på at de som er homofile fortsetter å si at de er like homofile som før. Samme hvor vanlig eller naturlig det er å være hetero, altså. Du må gjerne komme med en fiks ferdig statistikk der det står at 99% av verdens befolkning har det som du, men JEG får det ikke sånn likevel, og min tilstand er ikke mindre naturlig av den grunn. Det er helt naturlig, vanlig og normalt å forholde seg avslappa til andres avvisning. 

Legning har absolutt ingen relevans til temaet her. Påstanden din i siste setning er beviselig feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg frykter overhodet ikke avvisning. Jeg er trygg nok på den jeg er og det jeg har til at det ikke er noe å frykte. 

Jeg ser at dere er flere som er trygge nok på dere selv. Hvilket ikke er noe argument for å frykte avvisning. Tvert i mot kanskje. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ser at dere er flere som er trygge nok på dere selv. Hvilket ikke er noe argument for å frykte avvisning. Tvert i mot kanskje. 

Så hvis man er trygg på seg selv har man større frykt for å bli avvist? Hvordan kom du til den konklusjonen, egentlig? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Legning har absolutt ingen relevans til temaet her. Påstanden din i siste setning er beviselig feil. 

Vi kan ta det langsomt, da: Legning var et EKSEMPEL. Selv om én legning er mer vanlig, er det ikke noe rart eller unormalt ved å ha en annen. 

Og nei, setningen er beviselig riktig. At du selv mangler erfaring med at folk ikke er som deg, betyr det ikke at du er normalen. 

Skrevet

Så hvis man er trygg på seg selv har man større frykt for å bli avvist? Hvordan kom du til den konklusjonen, egentlig? 

Tvert i mot kanskje, er ingen konklusjon. Kanskje betyr at det ikke er sikkert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tvert i mot kanskje, er ingen konklusjon. Kanskje betyr at det ikke er sikkert. 

Men du er jo sikker på alt annet? 

Skrevet

Hvorfor det? Jeg argumenterer for øvrig ikke. Jeg konstaterer fakta. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mange unge er redde for avvisning. Hvis man googler og leser at nesten alle har kjent på den følelsen, så vil jeg tro de fleste har kjent på den i unge år, og at det ikke står noe om når i livet de har kjent på det. Da jeg var ung, kjente jeg også på det. Men det betyr jo ikke at jeg er redd for det nå, når jeg er over 40 og vet at avvisning er en del av livet. Jeg er ikke redd for å bli avvist, og jeg graver meg ikke ned i følelsen av å ha blitt avvist, jeg børster av meg og går videre, og så er jeg en erfaring rikere. 

Anonymkode: 4fd2b...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...