Anonym bruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Trenger å høre at det blir bedre etterhvert! Noen? Klassen til jenten min har 14 jenter, det har spesielt etter jul vært mye drama, baksnakking - alltid noe styr, hver uke. Hun baksnakket meg, vi lyttet på de, de baksnakket oss, hun sa at hun baksnakket meg i går, Siri spurte Kari om hun egentlig likte meg i går osv osv. De grupperer seg og styrer på, det er grupper på meldinger(ipad) der de også har begynt å styre litt. Jeg følger strengt med der. Har to gutter fra før av, og jeg TRENGER å høre at ting blir bedre. Når blir det bedre ? 😛 Anonymkode: b230b...117
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Tja, det startet i fjerde klasse her også og holdt vel på ut barneskolen tror jeg. Her ble det så ille at vi byttet skole i femte. Det ble bedre der, for det var majoritet av gutter i den nye klassen. Men mye drama med de få jentene som var, så datteren min endte med å henge hovedsaklig med guttene. Jenter fra fjerde-syvende klasse er fæle når de bryter ut av det «foreldrestyrte» sosiale livet… Ungdomsskolen er noe bedre. Anonymkode: f8a3b...e08
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Her startet det i klassene til begge barna også rundt fjerde klasse. Hos eldste ga det til niende klasse, hos yngste gir det seg nok ikke så lenge disse jentene går i samme klasse. Jeg har gutter da, men de er med noen av jentene som ble lei av alt dramaet. Anonymkode: fa45c...112
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 Der varierer fra klasse til klasse og fra miljø til miljø hvor mye drama det er, og hvor stor del av jentegruppa som er med. I noen klasser er det noen skikkelig intrigemakere som drar med seg mange på dramaet sitt uten særlig motstand, mens i andre klasser er det noen dramaqueens og noen mer nøkterne jenter som drar i andre retningen så det ikke blir så mye. Jeg har jenter på 13, 15 og 17 år, og mitt inntrykk er at dramaet begynner ved pubertetsinntog, har en topp i overgangen mellom bare og ungdomsskole, men egentlig varer ut grunnskolen. Det er ikke alle som gidder være "i smørøyet" hele veien da. Grupperingene blir litt mer satt etterhvert. Anonymkode: 0da14...7e2
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Det var mye styr hos oss, dårlig jentemiljø, kommunepsykologen sa det var 3-4 år hos jentene som var sånn. det blir bedre stort sett iløpet av 7-8 klasse, Anonymkode: e0b19...af0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 Det varierer fra klasse til klasse. Har ei i 5. klasse nå, og der er det lite drama blant jentene. Noe er det jo, men ikke mye, og ikke noe alvorlig. Guttene derimot, der er det mye. De har måttet sette inn ekstra tiltak pga dårlig miljø blant gutta. Anonymkode: 276ff...791
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 Det går ikke over, det bare endrer form! Har 2 gutter, en jente. Det har vært dramaaaaa med jentegjengen fra 2.klasse. Hun er 17 nå og selvom hun går på skole et annet sted, bytta ungdomsskole osv så ser det ut til at det ikke hjelper. Det er alltid noen jenter som er ute etter drama og kaos. Anonymkode: d7940...86e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 På skolen jentene mine gikk hadde heldigvis mye oppmerksomhet på dette og greip inn tidlig. Nå har jeg to litt guttejenter så drama har de holdt seg langt unna og hatet når det det har vært mye styr. Men jeg har vært med på flere foreldremøter der dette blir tatt opp, hva skolen gjør, hva vi foreldre kan gjøre og jeg får høre litt fra ungene. Hvor lenge dette har vart har variert, ene hadde to omganger med dette på barneskolen. Eneste jeg vil si er at er foreldre bør ha god kontakt med skolen om hvordan dere kan hjelpe til. For dette er ikke ett problem som bare er på skolen, dette foregår mest utenfor skolen og skoletiden, men det er mest synlig i skoletiden da ungene ikke kan bruke sosialemedia og mobiler. Det hjelper lite om skolen setter i gang store tiltak og ungene får helt fritt spillerom hjemme. Anonymkode: c4185...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå