Gå til innhold

Har dere hatt en fin dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Her må jeg bare få si noe som er viktig å tenke på. Rådene som kommer her inne er slett ikke greit å følge i mange tilfeller. Jeg tenker hver gang noen vil ha hjelp, råd eller støtte, at de tar en stor risiko ved å spørre her. I nesten alle slike tråder er folk passiv aggressive. De blir irriterte og provoserte fordi HI spør om, eller betror ting de selv prøver å undertrykke, ikke våger å innrømme for seg selv, eller jobber hardt med å skjule/forbedre. Alle, hvert eneste menneske syns synd på seg selv en gang eller ti, men det skal vi ikke vise. Dermed klikker det for folk når noen viser den siden åpent. Så vet de at å være åpent aggresiv ikke passer seg når folk er nede, og da blir de passiv aggresive så det holder. 

Noe annet er at mange ikke akkurat er så dype og ikke minst observante her. De får rett og slett ikke med seg halvparten av hva HI egentlig sier.

Det er også mye støtte til de man "liker", og mye uvilje mot de man "misliker". Ofte er folk her mer opptatt av å si mot sistnevnte fremfor å ville hjelpe HI.

Så nei, å følge råd her inne må man være utrolig selektiv på! Det er de som virkelig vil og som mener oppriktig godt, men her bør man ta seg tid til å lese ordentlig. 

Anonymkode: eb7f1...591

Dette overrasker også meg - hvor aggressive folk er. Tror de virkelig at kjeft, hån, latterliggjøring og aggresjon vil hjelpe dem som sliter? Slike aggressive utfall er jo også en symptom på at vedkommende ikke har det bra. Folk som har det bra med seg selv reagerer ikke med sinne og aggresjon overfor noen som sliter. De tar valget om å svare høflig eller å ignorere tråden. De som har stort behov for å klikke seg inn på disse trådene bare for å kjefte og slenge dritt må virkelig gå i seg selv og spørre om de VIRKELIG har det så bra som de vil ha det til. Og at de kanskje bør ta til seg eget råd om å oppsøke profesjonell hjelp.

Anonymkode: 6f47b...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Må gjerne ta det steget. 

Anonymkode: 2ec08...953

Ja, det tenker jeg er lurt. Og det er ganske giftig her inne, så ville latt være å poste innlegg. Kontakt legen din, og husk at det kan ta tid før ting endrer seg selv om du får hjelp.

Anonymkode: 50bb2...ff8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er sannhet med modifikasjoner og veldig forenklet bilde av virkeligheten. Det er ikke "et valg å ha det bra eller dårlig" når noen går gjennom store kriser. Uansett hvor mye du vrir og vender på det, kan ikke en mor "ha det bra" av eget valg rett etter at hun mister barnet sitt, for eksempel. Det er heller ikke sunt å BARE ha positive, glade følelser 24/7/365. Men ofte kan en positiv innstilling hjelpe en ut av "gropa" med tunge tanker - ofte i tilfeller der en trenger et dytt for å få det bedre. 

Anonymkode: 6f47b...015

Ingen forventer eller mener det er bra å være positiv hele tiden. Poenget mitt er at å ha en positiv mental innstilling ikke betyr at man er i kronisk godt humør eller smiler 24/7. Det betyr at man har noen verktøy og strategier man bruker når det er behov for det. Det betyr ikke at man ikke opplever triste eller vanskelige ting i livet .

Skrevet

Takk for dere som har svart meg. Setter pris på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk for dere som har svart meg. Setter pris på. 

Blir anbefalt å ikke bruke forumet, men det og lese her blir litt tidsfordriv i kjedsomhet. En annen ting er gjerne hva jeg poster selv. Der har skjerpet meg. Ikke sagt sluttet, men ser i tråder det blir trodd det er meg ut i fra hvordan det svares selvom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Blir anbefalt å ikke bruke forumet, men det og lese her blir litt tidsfordriv i kjedsomhet. En annen ting er gjerne hva jeg poster selv. Der har skjerpet meg. Ikke sagt sluttet, men ser i tråder det blir trodd det er meg ut i fra hvordan det svares selvom. 

Tror du gjør lurt i å bruke tiden din andre steder.

Anonymkode: 1260c...067

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...