Gå til innhold

Har dere hatt en fin dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvem har det best da? Det gir ikke mening. 

Anonymkode: 2ec08...953

Noen er problemfokuserte og trives best når de har noe å klage over. Skulle de plutselig ikke ha noe å klage over så blir de gjerne utilpasse. Noen har det best når de er løsningsfokuserte . Jeg tror dog begge grupper på det logiske plan vil si at det beste er å ha det godt . 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Noen er problemfokuserte og trives best når de har noe å klage over. Skulle de plutselig ikke ha noe å klage over så blir de gjerne utilpasse. Noen har det best når de er løsningsfokuserte . Jeg tror dog begge grupper på det logiske plan vil si at det beste er å ha det godt . 

Ja, det stemmer nok det. Det er best å ha det godt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det stemmer nok det. Det er best å ha det godt. 

Men tenker ikke at de trives med det. Heller at de ikke ser mulighetene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men tenker ikke at de trives med det. Heller at de ikke ser mulighetene. 

Det er derfor det er vanskelig. De kan ikke eller vil ikke endre egen situasjon . Ser det til stadighet her inne. Brukere får råd etter råd , men uansett hva folk kommenterer så er det et eller annet problem. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Det er derfor det er vanskelig. De kan ikke eller vil ikke endre egen situasjon . Ser det til stadighet her inne. Brukere får råd etter råd , men uansett hva folk kommenterer så er det et eller annet problem. 

Her må jeg bare få si noe som er viktig å tenke på. Rådene som kommer her inne er slett ikke greit å følge i mange tilfeller. Jeg tenker hver gang noen vil ha hjelp, råd eller støtte, at de tar en stor risiko ved å spørre her. I nesten alle slike tråder er folk passiv aggressive. De blir irriterte og provoserte fordi HI spør om, eller betror ting de selv prøver å undertrykke, ikke våger å innrømme for seg selv, eller jobber hardt med å skjule/forbedre. Alle, hvert eneste menneske syns synd på seg selv en gang eller ti, men det skal vi ikke vise. Dermed klikker det for folk når noen viser den siden åpent. Så vet de at å være åpent aggresiv ikke passer seg når folk er nede, og da blir de passiv aggresive så det holder. 

Noe annet er at mange ikke akkurat er så dype og ikke minst observante her. De får rett og slett ikke med seg halvparten av hva HI egentlig sier.

Det er også mye støtte til de man "liker", og mye uvilje mot de man "misliker". Ofte er folk her mer opptatt av å si mot sistnevnte fremfor å ville hjelpe HI.

Så nei, å følge råd her inne må man være utrolig selektiv på! Det er de som virkelig vil og som mener oppriktig godt, men her bør man ta seg tid til å lese ordentlig. 

Anonymkode: eb7f1...591

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Her må jeg bare få si noe som er viktig å tenke på. Rådene som kommer her inne er slett ikke greit å følge i mange tilfeller. Jeg tenker hver gang noen vil ha hjelp, råd eller støtte, at de tar en stor risiko ved å spørre her. I nesten alle slike tråder er folk passiv aggressive. De blir irriterte og provoserte fordi HI spør om, eller betror ting de selv prøver å undertrykke, ikke våger å innrømme for seg selv, eller jobber hardt med å skjule/forbedre. Alle, hvert eneste menneske syns synd på seg selv en gang eller ti, men det skal vi ikke vise. Dermed klikker det for folk når noen viser den siden åpent. Så vet de at å være åpent aggresiv ikke passer seg når folk er nede, og da blir de passiv aggresive så det holder. 

Noe annet er at mange ikke akkurat er så dype og ikke minst observante her. De får rett og slett ikke med seg halvparten av hva HI egentlig sier.

Det er også mye støtte til de man "liker", og mye uvilje mot de man "misliker". Ofte er folk her mer opptatt av å si mot sistnevnte fremfor å ville hjelpe HI.

Så nei, å følge råd her inne må man være utrolig selektiv på! Det er de som virkelig vil og som mener oppriktig godt, men her bør man ta seg tid til å lese ordentlig. 

Jeg mente de rådene hvor folk tar seg tid til å gi velbegrunnede og gode råd. Selv om disse bruker tid og forståelse for å gi råd blir de gang på gang oversett . Ofte svarer hi da på de kommentarene som kan vinkles negativt. Ergo; det negative fokuset dyrkes .

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Jeg mente de rådene hvor folk tar seg tid til å gi velbegrunnede og gode råd. Selv om disse bruker tid og forståelse for å gi råd blir de gang på gang oversett . Ofte svarer hi da på de kommentarene som kan vinkles negativt. Ergo; det negative fokuset dyrkes .

Ser hva du mener her. Rådene høres og prøves. Klarer ikke helt å la de negative slippe. Som ikke er bra. Da kan det blien mørk sirkel. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Ser den. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Ser hva du mener her. Rådene høres og prøves. Klarer ikke helt å la de negative slippe. Som ikke er bra. Da kan det blien mørk sirkel. 

Da mener jeg at man må vurdere hvorvidt forum som dette er en god ide.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (36 minutter siden):

Da mener jeg at man må vurdere hvorvidt forum som dette er en god ide.

Så dersom man ikke klarer 100 å følge rådene, hvorfor ikke bruke forumet? 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så dersom man ikke klarer 100 å følge rådene, hvorfor ikke bruke forumet? 

Helt ærlig så mener jeg at flere brukere som ikke får det de har behov for her inne , burde lene seg på fagfolk i stedet. Mange selvdestruktive innlegg og det topper seg i helgene. 

Endret av mamma til adhd gutt<3
Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (20 minutter siden):

Helt ærlig så mener jeg at flere brukere som ikke får det de har behov for her inne , burde lene seg på fagfolk i stedet. Mange selvdestruktive innlegg og det topper seg i helgene. 

Skjønner. Da for de andre her inne sitt ve og vel. For det blir plagsomt for dem. 

Ser at det er en del av det spesielt i helg ja. 

Skrevet

Skjønner. Da for de andre her inne sitt ve og vel. For det blir plagsomt for dem. 

Det ER irriterende med selvdestruktive innlegg, men i bunn og grunn til disse brukernes beste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor ikke søke hjelp fra fagfolk for problemene, når du ser du ikke kommer deg ut av den destruktive tankegangen selv?

Anonymkode: 50bb2...ff8

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Men hvorfor ikke søke hjelp fra fagfolk for problemene, når du ser du ikke kommer deg ut av den destruktive tankegangen selv?

Jeg har søkt hjelp. Synes ikke det hjalp så mye som jeg håpte. Koster en god del og jeg var sykemeldt deler av denne tiden fra jobb. Så hva prøver man da? Og kan de hjelpe? 

Da prøver man å fikse selv og bruker det jeg har lært. Feiler og prøver på nytt. En psykolog kan ikke hjelpe meg med selvtillit og tankekjøret om min tro på meg selv, frykt og ensomhet. Jeg må gjøre jobben. Og vet ikke hva en psykolog kan hjelpe med? Jeg har ikke vært utsatt for overgrep osv. 

Lettest hadde vært å skrudd av tankene. Ikke så lett alltid. 

Skrevet

Jeg har søkt hjelp. Synes ikke det hjalp så mye som jeg håpte. Koster en god del og jeg var sykemeldt deler av denne tiden fra jobb. Så hva prøver man da? Og kan de hjelpe? 

Da prøver man å fikse selv og bruker det jeg har lært. Feiler og prøver på nytt. En psykolog kan ikke hjelpe meg med selvtillit og tankekjøret om min tro på meg selv, frykt og ensomhet. Jeg må gjøre jobben. Og vet ikke hva en psykolog kan hjelpe med? Jeg har ikke vært utsatt for overgrep osv. 

En psykolog kan hjelpe deg med tankene dine, eller å takle tankene dine på andre måter. Lære deg å tenke annerledes, det hjelper også å lufte tankene med noen, og få andres synspunkt? En psykolog er trent på sånt, du får vel ingen bedre samtalepartner om sånne ting. Har du vært til psykolog?

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (36 minutter siden):

Det ER irriterende med selvdestruktive innlegg, men i bunn og grunn til disse brukernes beste. 

Da hadde det blitt bra på forumet og sluppet å hørt. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

En psykolog kan hjelpe deg med tankene dine, eller å takle tankene dine på andre måter. Lære deg å tenke annerledes, det hjelper også å lufte tankene med noen, og få andres synspunkt? En psykolog er trent på sånt, du får vel ingen bedre samtalepartner om sånne ting. Har du vært til psykolog?

Ikke til psykolog alene. Var i kognitiv gruppeterapi. Det ble anbefalt av legen min. Kanskje det hadde vært mer rett?

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Du bør i hvert fall ikke fortsette med den destruktive oppførselen her inne. Du blir bare dårligere av det. 

Anonymkode: 1f9d2...f83

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du bør i hvert fall ikke fortsette med den destruktive oppførselen her inne. Du blir bare dårligere av det. 

Anonymkode: 1f9d2...f83

Enig i det! 

Og dette blir for min egen del. Informasjon. Jeg har ingen andre tråder her i dag. Og skal ikke ha det. 

Skal prøve å ha best mulig helg her hjemme alene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da hadde det blitt bra på forumet og sluppet å hørt. 

Ikke til psykolog alene. Var i kognitiv gruppeterapi. Det ble anbefalt av legen min. Kanskje det hadde vært mer rett?

Må gjerne ta det steget. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Må gjerne ta det steget. 

Det tror jeg at det er lurt at du gjør ja. Utover det så er mitt beste råd å ta en lang pause fra forum .

Skrevet

I går har jeg hatt en veldig fin dag! Jeg har vært på jobbintervju som jeg overhodet ikke regnet med (drømmejobb som jeg var usikker på om jeg var interessant nok til å bli vurdert for), masse kos med mannen og en fin kveldstur med hundene. Har hørt fra moren min på telefon, og selvfølgelig snakket masse med kollegaer, mannen og barna.

Anonymkode: 6f47b...015

Skrevet
Kira skrev (På 17.3.2022 den 16.16):

Faen ass! Du er så jævla positiv at jeg kan spy 😂😂😂 Men lurer samtidig på om du kan slenge litt av denne energien og positiviteten over til meg? 🙈

Hadde jeg fått lov til å starte arbeidsdagen min etter lunsj, og ikke etter å ha stått opp halv 7 og stresset rundt hele morgenen (er utpreget B-menneske), ville jeg også ha vært strålende positiv hele dagen :D:D 

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (På 17.3.2022 den 16.42):

Jeg tenker at det ofte er et valg å ha det bra. Så enkelt og så vanskelig . 

Det er sannhet med modifikasjoner og veldig forenklet bilde av virkeligheten. Det er ikke "et valg å ha det bra eller dårlig" når noen går gjennom store kriser. Uansett hvor mye du vrir og vender på det, kan ikke en mor "ha det bra" av eget valg rett etter at hun mister barnet sitt, for eksempel. Det er heller ikke sunt å BARE ha positive, glade følelser 24/7/365. Men ofte kan en positiv innstilling hjelpe en ut av "gropa" med tunge tanker - ofte i tilfeller der en trenger et dytt for å få det bedre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Selv om noen har det best når de har noe å være negative over eller å klage på forstår de aller fleste at det på det logiske plan er best å ha det bra. 

Anonymkode: 1260c...067

Jeg tror hun sikter til at det er best for mange å ikke fortrenge negative opplevelser ved å avfeie dem og fortsette å smile og danse gjennom livet, men stå i det og bearbeide det som gjør vondt. Ved å bare le og kvitre hele tiden utsetter du bare nødvendigheten med å stå ansikt til ansikt med utfordringene og gå gjennom dem, noe som kan vært veldig smertefullt. Jeg har noen slike mennesker i min omgangskrets, som smiler og er glad hele tiden, uansett hva livet "belønner" dem med. Samtlige fikk det i fleisen etter mange år med konstant positiv innstilling. Utfordringene og kroppens naturlige reaksjon på stress, sorg, smerter osv forsvinner ingen steds, men hoper seg opp og kommer til overflaten når en minst venter det. De fleste psykologer anbefaler for eksempel at en som sliter med angst og depresjoner bearbeider opplevelsene som er årsaken til dette, selv om det kan rippe opp gamle sår og gjøre veldig vondt. Men så blir en ferdig med det og unngår at minnene hjemsøker en senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...