Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Faller mest mot tispe,hatt det før. Men da er det denne løpetiden😅 hannhunder tisser jo overalt, syns og det er litt ekkelt med denne tissen som stikker ut, evt jokking osv. Vanskelig. Hva har du og hvorfor? Anonymkode: b1207...6cf
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Det er fordeler og ulemper med begge kjønn. Jeg har hatt begge deler. Tispene har som du sier løpetiden, og de røyter mer. De røyter jo hormonelt så de røyter helt ned etter løpetid. Hannhundene markerer ute, de kan stikke av når det er løpetid på tisper i nærheten og de har en guttetiss. Jeg har hannhund nå, og synes det er greit. Han markerer jo ikke inne, og han jokker ikke på ting for det får han ikke lov til. Jokking på ting er ofte et tegn på stress, og det gjør i tilfelle både tisper og hannhunder altså, jeg vet om flere tisper som jokker på bamser o.l. Jeg lærte for haugevis av år siden at tisper er enklere å oppdra, men det sier de vel nå at er en myte. Der spiller ikke kjønn noen rolle. Jeg sa når jeg skulle ha hunden jeg har nå at det ikke spiller noen rolle, det er noen ulemper ved begge kjønn, men du blir glad i hunden og tilpasser deg dem. Da valpekullet ble født kom det 5 hannhunder, så tispe utgikk, det ble en hannhund Veldig fornøyd med det nå, han er en så morsom hund. Anonymkode: e594e...0c7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Vi har hannhund. Han er nå 7 år og har aldri markert inne. Han jokker aldri og viser heller aldri snoppen sin. Eneste som er stress er når det er løpetid er at han er stressende å gå på tur med for han skal lukte på alt. Men heller det enn løpetid inne. Anonymkode: 2064e...0f9
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Vi har sterilisert tispe, og det er helt supert 😅 Men jeg tror ærlig talt ikke det har så mye å si hva man velger. Anonymkode: 3a0d1...a4d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 Det handler nok mer om individ enn kjønn. Har hatt både tispe og hannhund, begge har vært rolige, snille og lærevillige hunder. Og jeg tåler helt fint å se at hannhunden min har en penis, altså… 😳 Anonymkode: 5b184...1de
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 Fordeler og ulemper med begge deler som flere sier. Tisper har løpetida og de kan ofte ha litt mer "særheter" enn hannhunder er min erfaring. Hannhunder markerer og har jo sine utfordringer med stress, stikke av og ikke høre når tisper i nærheten har løpetid. Hannhunder kan være noe vanskeligere å oppdra med tanke på lederskap, dominanse, styrke og energi, mens tisper kan være mer lunefulle, men dette varierer fra rase til rase og individ til individ også. Anonymkode: 061db...e27
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det handler nok mer om individ enn kjønn. Har hatt både tispe og hannhund, begge har vært rolige, snille og lærevillige hunder. Og jeg tåler helt fint å se at hannhunden min har en penis, altså… 😳 Anonymkode: 5b184...1de Jeg tåler også å se den, men jeg synes faktisk det er litt ekkelt å ha dem på tepper og sofaputer😖 Anonymkode: 061db...e27
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg tåler også å se den, men jeg synes faktisk det er litt ekkelt å ha dem på tepper og sofaputer😖 Anonymkode: 061db...e27 Tror jeg har sett penisen til hunden min to ganger på to år jeg, den er som regel inni "huset" sitt altså. Han driver ikke å gnir den på tepper og sofaputer Sikkert individuelle forskjeller på det også, men det har aldri vært noe problem her ihvertfall. Anonymkode: e594e...0c7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg tåler også å se den, men jeg synes faktisk det er litt ekkelt å ha dem på tepper og sofaputer😖 Anonymkode: 061db...e27 Mens tisse til tispa som også er i nærkontakt med tepper og sofaputer går fint…? Anonymkode: 5b184...1de
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 Takk for svar dere🙂 Man blir jo selvsagt glad i dyret om det er hann eller tispe. Bare de hannhundene jeg har møtt har sitti mye med tissen ute, en driver å gnukker på den med labbene, og han er kastrert. Men er heller ikke digg med løpetid heller. Tispa vi hadde ble sterilisert, så slapp det etterhvert. Kan jo kastrere hannbikkja og da. Nei,må tenke litt her. Hi Anonymkode: b1207...6cf
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 Har hatt begge deler og skal ALDRI mer ha hannhund. Anonymkode: b4aba...21c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 Skal aldri ha tispe. Løpetid, liten størrelse og aldri like pene. Anonymkode: 9629d...f01
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 8 hours ago, Anonym bruker said: Faller mest mot tispe,hatt det før. Men da er det denne løpetiden😅 hannhunder tisser jo overalt, syns og det er litt ekkelt med denne tissen som stikker ut, evt jokking osv. Vanskelig. Hva har du og hvorfor? Anonymkode: b1207...6cf Jeg har hatt en tispe og 6 hannhunder, så synes hannhunder er mye bedre Anonymkode: d67f6...6ac
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #15 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 3/16/2022 den 18.00): Mens tisse til tispa som også er i nærkontakt med tepper og sofaputer går fint…? Anonymkode: 5b184...1de Den henger ikke som en svær mothake på magen, ligger plassert slik at den sjelden er i kontakt med møbler og tepper. Anonymkode: 061db...e27
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #16 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 3/16/2022 den 15.12): Tror jeg har sett penisen til hunden min to ganger på to år jeg, den er som regel inni "huset" sitt altså. Han driver ikke å gnir den på tepper og sofaputer Sikkert individuelle forskjeller på det også, men det har aldri vært noe problem her ihvertfall. Anonymkode: e594e...0c7 Joda, den er inni "huset" sitt, men det er vel egentlig "huset" som er mest uhygienisk da, pelsen er gul og våt av urin og på mange hannhunder drypper/lekker det litt gul/grønn væske. Pluss at de jokker på puter og annet. Anonymkode: 061db...e27
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #17 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Den henger ikke som en svær mothake på magen, ligger plassert slik at den sjelden er i kontakt med møbler og tepper. Anonymkode: 061db...e27 Den er da vitterlig i kontakt med både møbler og tepper hver gang hun sitter på dem, i motsetning til hanner som oppnår den kontakten når de ligger på magen. Uansett virker det som om du bør velge tispe, du kan jo ikke ha en han-hund hvis du går rundt og tenker på at tissen hans er ekkel. Anonymkode: 3a0d1...a4d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #18 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Joda, den er inni "huset" sitt, men det er vel egentlig "huset" som er mest uhygienisk da, pelsen er gul og våt av urin og på mange hannhunder drypper/lekker det litt gul/grønn væske. Pluss at de jokker på puter og annet. Anonymkode: 061db...e27 Om det drypper gulgrønn væske har hunden forhudsbetennelse, og det kureres selvfølgelig. Aldri opplevd det på min. Gul urinpels har jeg heller ikke opplevd, jeg klipper han jo så han har ganske kort pels rundt rompehull og tiss, så det ikke setter seg "dritt i pelsen" Jokking er ikke et problem om du tar tak i det fra de er små. Det er en ting de gjør for å vise dominans eller fordi de er nervøse, begge deler er uproblematisk å trene vekk om du har en hund som driver med det. Min jokker ikke på puter og annet... Men det høres likevel ut som du må ha en tispe, at toleransen din for løpetid er større enn toleransen for de ulempene det er med hannhund. Anonymkode: e594e...0c7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #19 Skrevet 18. mars 2022 Ser at dere tror jeg har svart på flere her, jeg har ikke skrevet noe om huset, gulgrønn væske,mothake osv, det er noen andre. Men vet uansett ikke hva det blir🙂 Hi Anonymkode: b1207...6cf
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #20 Skrevet 18. mars 2022 Hatt begge deler og skal aldri ha tispe igjen. Løpetid er for ekkelt. Mine hanner har aldri jukka eller «hatt tissen ute». Anonymkode: f9685...2b6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #21 Skrevet 18. mars 2022 Skjønner ikke dere som sliter så voldsomt med løpetid.. Anonymkode: 02445...592
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2022 #22 Skrevet 18. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 16.3.2022 den 14.45): Jeg tåler også å se den, men jeg synes faktisk det er litt ekkelt å ha dem på tepper og sofaputer😖 Anonymkode: 061db...e27 Nå er det vel generelt ekkelt å ha en skitten hund på tepper og sofaputer? De har jo ikke noe der å gjøre da. Rompehullet er vel eklere og det har de jo alle. Anonymkode: 0ef65...260
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå