Gå til innhold

Hvis noen ber deg slutte å være så naiv.

Anbefalte innlegg

Mrs Remington skrev (12 minutter siden):

Vi nordmenn er vel verdenskjent for å være naive. Jeg ville nok ha tenkt at det er et velmenende råd.

Det er vel bare nordmenn som kaller nordmenn naive vel? Har aldri hørt noen andre kalle oss det. Vi er vel heller mistenksomme av natur..? 

Anonymkode: 88169...9f5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er vel bare nordmenn som kaller nordmenn naive vel? Har aldri hørt noen andre kalle oss det. Vi er vel heller mistenksomme av natur..? 

Kanskje du må ta et google søk 😊

Mrs Remington skrev (40 minutter siden):

Kanskje du må ta et google søk 😊

Det var gamle undersøkelser i europasammenheng. En fra 2018 når det gjaldt datasikkerhet. Det går rett og slett på kunnskap. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva tenker du om vedkommende? 

1.at hn lyver mye selv 

2.at vedkommende er kynisk og mistenksom

3.at hn ikke har særlig innsikt i hva mennesker er i stand til

Annet? 

At hn er frekk i kjeften og ikke noe særlig mer.

Anonymkode: 199e5...f81

Avhenger av kontekst. Hvis du møter noen ukjente fra Tinder en øde plass, er det kanskje helt innafor å si at du må slutte å være så naiv. Hvis dere derimot kun er uenig og det er ett argument for å «få rett», så er det hersketeknikk. Kontekst er alt. 

Anonymkode: f8316...13e

Annonse

Ofte kan man kalle noen naiv i en diskusjon for å vinne diskusjonen. Med andre ord er et slikt utspill gjerne en hersketeknikk man bruker når man har gått tom for argumenter. 

Anonymkode: 74582...3d3

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg ville tenkt igjen om om jeg faktisk var naiv. Det kan jo hende. Alle er det innimellom

Anonymkode: 4feed...b7d

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Avhenger av kontekst. Hvis du møter noen ukjente fra Tinder en øde plass, er det kanskje helt innafor å si at du må slutte å være så naiv. Hvis dere derimot kun er uenig og det er ett argument for å «få rett», så er det hersketeknikk. Kontekst er alt. 

Anonymkode: f8316...13e

Jeg vet jeg nok er det når det gjelder barn og ungdom iblant. Dessverre er jeg tvert i mot ellers. Skulle ønske jeg var mer godtroende, men så godt menneske er jeg nok ikke. 

Enig i at kontekst kan være viktig. Å møte noen fra Tinder på den måten vil jeg si er langt forbi naiv. Da er man enten risikoavhengig eller rett ut dum som et brød. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...