Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 De kan ikke bruke egen vips enda, så pengene vil jo komme inn på min vips. 100-300 kr i uka, litt etter hvor flink hun er. Hvordan gjør dere andre det? Hun må jo ikke skatte i det hele tatt, det er vel helt skattefritt å tjene opptil 6.000 eller noe sånt, men over det må de ha frikort opp til 50-60.000 eller noe sånt. Men pengene kommer jo til min konto... Anonymkode: be0e9...18b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Du går inn på HELFO sine sider , på barnet, og bestiller pin koder, deretter bestiller du skattekort. De må jo ha et skattekort uansett, når de begynner å jobbe. Bedre å bare få det gjort. Har nettopp og fått bank brikke til min gutt, den må de ha til alt etter hvert. Anonymkode: 00cf1...e26
Tone77 Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 Hun kan ha sin egen vipps. (min 13åring har) Du og faren hennes må bare godta at Hun skal ha det. Bestill ett frikort til hennes, så slipper Hun skatt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 HUn kan ha egen vipps. Og ja, hun må ha frikort! Anonymkode: 1a81b...2be
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Hun har egen vips, men de kan ikke bruke den som vg-bud. Det er jo noen begrensninger på vips til barn, og vg sender vips krav på det du skal betale for avisene du har solgt, derfor må de bruke foreldrenes vips frem til de blir 15 år. Derfor dette blir litt rart. Hun selger aviser og folk betaler med vips til min konto. Hun melder inn hvor mange aviser hun har solgt, og vg sender et vips krav til min vips og får betalt det de skal pr avis og det som står igjen er hennes lønn som jeg da overfører til hennes konto. Det blir ikke registrert noen lønn på henne da, gjør det vel? Det folk betaler pr avis kommer jo inn på min konto, fra forskjellige folk, også må jeg betale vips kravet fra VG etterpå. Må kanskje høre med skatteetaten hvordan dette best gjøres. Anonymkode: be0e9...18b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 Min 13 åring har egen vipps Anonymkode: d2a79...3b2
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Min 13 åring har egen vipps Anonymkode: d2a79...3b2 Ja, hun har det. Men VG sender et vips krav på betalingen de skal ha for avisene som er solgt, og de under 15 kan visst ikke mota slike krav og betale til folk som ikke er på vennelisten deres, de kan bare vipse til privatpersoner(?). Så bud mellom 13 og 15 år må bruke foreldrenes vips. Anonymkode: be0e9...18b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun har egen vips, men de kan ikke bruke den som vg-bud. Det er jo noen begrensninger på vips til barn, og vg sender vips krav på det du skal betale for avisene du har solgt, derfor må de bruke foreldrenes vips frem til de blir 15 år. Derfor dette blir litt rart. Hun selger aviser og folk betaler med vips til min konto. Hun melder inn hvor mange aviser hun har solgt, og vg sender et vips krav til min vips og får betalt det de skal pr avis og det som står igjen er hennes lønn som jeg da overfører til hennes konto. Det blir ikke registrert noen lønn på henne da, gjør det vel? Det folk betaler pr avis kommer jo inn på min konto, fra forskjellige folk, også må jeg betale vips kravet fra VG etterpå. Må kanskje høre med skatteetaten hvordan dette best gjøres. Anonymkode: be0e9...18b Hvilken konto lønna kommer inn på spiller ingen rolle. Det er arbeidsgiver som skal melde inn lønn. De skal også registrere hennes skattekort/frikort. Anonymkode: 1a81b...2be
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Forøvrig kan kjøperne vippse rett beløp til din datters konto. VG sender vippskrav til deg - som bi betaler. Hun kan da overføre rett beløp til deg, og det som står igjen på hennes konto er hennes penger. Anonymkode: 1a81b...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå