Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 For en måned siden begynte jeg å slite med nattesøvnen, slet med å sovne, brukte lang tid. Når jeg endelig sovner så våkner jeg full av svette. Og slik fortsatte det, ikke hver natt men.. Jeg er litt bedre nå, men fortsatt nattesvette innimellom. Har vært hos lege, men hn sa at i januar tok vi blodprøver og de så fine ut, ingen mangel og at på så kort tid så kan umulig noe endre seg. Men skal ta nye blodprøver neste uke. Mensen har jeg hver mnd og ikke noe har endret seg der. Var hos gynekolog i fjor og alt så fint ut men oppdaget adenomyose, men så langt plages ikke jeg av det. Jeg fungerer ok i hverdagen men blir lett irritert og lei meg, føler ikke glede for noe. Ingenting gleder meg, om det er tur, besøk osv. Jeg er bekymret hele dagen og tenker og tenker hvorfor jeg sliter med nattesøvnen og nattesvetten. Vet ikke hvordan jeg skal hjelpe meg selv og hvor søke hjelp. Har dere noen råd til meg? Jeg fylte 40 for noen md siden. Anonymkode: df0ee...adc
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Har du vært bekymret for helsetilstanden tidligere iom at legen svarte som hun gjorde? Anonymkode: 3f65e...97b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Vet ikke hvordan jeg skal hjelpe meg selv og hvor søke hjelp. Anonymkode: df0ee...adc Google overgangsalder. Anonymkode: 3c749...408
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Min første tanke var også begynnende overgangsalder. Det kan vel gyn/lege sjekke med div. blodprøver. Anonymkode: 89875...885
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 Jeg er ikke så kjent med hvordan man merker begynnende overgangsalder, men det kan jo være en tanke. En annen ting som slo meg var jo om du kan være deprimert, eller kjenner du på angst, evnt begge deler? Anonymkode: 9b4e8...9af
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Min første tanke var også begynnende overgangsalder. Det kan vel gyn/lege sjekke med div. blodprøver. Anonymkode: 89875...885 Var hos gynekolog i fjor sommer og alt var fint og han sa at jeg har mange egg, så vet ikke. 😞 Anonymkode: df0ee...adc
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg er ikke så kjent med hvordan man merker begynnende overgangsalder, men det kan jo være en tanke. En annen ting som slo meg var jo om du kan være deprimert, eller kjenner du på angst, evnt begge deler? Anonymkode: 9b4e8...9af Jeg har vært deprimert i det siste ja og har angst, har slitt med angst i mange år. Anonymkode: df0ee...adc
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Det kan være "en million" grunner til at du sliter med innsovning. mange gjør det i perioder - uten at det skyldes sykdom. Du kan forsøke kostilskudd som skal hjelpe på innsovning. Hvis dette ikke fungerer kan du få sovemedisin av legen på resept. Anonymkode: 2ca68...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå