Gå til innhold

Hvor mye gir man i pengegave konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

200 til naboer, barna har og gitt 200 i vennegaver. Nå har jeg vært hadde for de tantebarna jeg har vært i konfirmasjon til, da har vi gitt 1500, evt 1200 og et smykke. 
Ville nok lagt meg et sted mellom 500-800.

Anonymkode: 43679...8c9

Annonse

Vi gir etter lommeboken. 

Jeg har en regel at her i huset skal ikke gaver gå utover vår familie. Vi skal ikke sitte å spise knekkebrød i to uker fordi vi følte vi måtte gi 1000 kr i konfirmasjon isteden for 200 som er det vi har råd til. 

Anonymkode: 5ce98...d5f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi gir etter lommeboken. 

Jeg har en regel at her i huset skal ikke gaver gå utover vår familie. Vi skal ikke sitte å spise knekkebrød i to uker fordi vi følte vi måtte gi 1000 kr i konfirmasjon isteden for 200 som er det vi har råd til. 

Er det noen i nær familie som blir konfirmert så sparer vi opp til gaven i god tid. Så da gir vi gjerne mer. Men som sagt da er det spart opp. 

Vi gir 500 til venner av familien om vi ikke er invitert. Hadde vi vært invitert hadde jeg vært litt mer usikker, aldri vært i konfirmasjon utenom familie før. Kanskje 1000? Det er kun en familie vi er nære nok til at det kan bli en realitet da. 😛

Anonymkode: 3054d...1c6

On 3/14/2022 at 9:07 PM, Anonym bruker said:

Hvor mye gir man i gave til en konfirmant når konfirmanten er en venn av familien?

Er det forskjell på om man er gjester i konfirmasjonen og har det noe å si hvor mange gjester vi er?

Anonymkode: d9a92...c37

500-2000kr

Anonymkode: 1806c...0b5

Annonse

Anonym bruker skrev (På 15.3.2022 den 15.01):

Hvordan gir man egentlig penger i 2022, er det vipps ellr kontanter?

Anonymkode: d9a92...c37

I den konfirmasjonen jeg var i i fjor ble det gitt kontanter. 

Anonymkode: 374bb...213

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...