Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Kan man det? Har en datter i 2. trinn på videregående. Vi skal reise fredag før ferien starter, og da har de 3 dager skole igjen uke etterpå. Det er jo vanligvis bare avslutninger, rydding, utdeling av karakterkort osv. Men hun får vel likevel udokumentert fravær. Eller? Anonymkode: 19ebe...63e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Ja. Det vil være udokumentert fravær. Det kan også være tentamen eller eksamen de sagene (avlyst for de fleste i år da) Anonymkode: 57a29...4d8
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Man kan ikke søke om fri på vgs. Man kan ha inntil 10% udokumentert fravær i hvert fag, og innunder denne potten går feks ferie og sykdom som ikke er legemeldt (annerledes nå i pandemien). At det kan være tentamen og eksamen de dagene er bare tull. Så sent er all eksamen ferdig. Kanskje, muligens kan det være noe muntlig den siste fredagen. Men det er usannsynlig, og uansett avlyst i år. Standpunktkarakterer i alle fag skal være satt senest dagen før fellessensur, så vanlige vurderinger vil ikke kunne avholdes på den tiden. Men det vil registreres som fagfravær, og kan (i teorien) føre til at standpunkt ikke kan settes. Men det er er lett å unngå ved å ikke ha noe udokumentert fravær fra før. Noe avvik kan det være siden eksamen er avlyst, men så sent som 17. juni foregår det neppe noe vurderingsarbeid… Anonymkode: 168df...be8
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. mars 2022 #4 Skrevet 14. mars 2022 Det kommer vel helt an på hvor mye/lite fravær hun har fra før. Udokumentert blir det, men konsekvensene av fraværet kommer litt an på tidligere fravær.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Ville din arbeidsgiver godtatt det, at du bare stakk tre dager før? Neppe. Så du lærer ungen hvordan man skal være en snok og en unnasluntrer i livet, gratulerer. Anonymkode: 71e2e...07d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 Hva med på ungdomsskolen? Min søster og nevø skal til Spania i Mai. Han går i 8 trinn. Må ta fri 2 uker fra skolen. Og de har tentamen når de er borte. Jeg trodde at skolene var strenge på sånt Anonymkode: 519c5...600
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ville din arbeidsgiver godtatt det, at du bare stakk tre dager før? Neppe. Så du lærer ungen hvordan man skal være en snok og en unnasluntrer i livet, gratulerer. Anonymkode: 71e2e...07d Min arbeidsgiver vil godta at jeg tar ferie tidlig i juni, jo. Og manner vel ikke en unnasluntrer om man søker fri. Det er man hvis man skulker. Hun har aldri i hele sin skolegang søkt fri utenom ordinære fridager, så dette blir i så fall første gang. Hun sier at venninnen fikk liv til å ta noe som heter «egen studietid» da hun bar borte ekstra lenge i julen. Mulig min datter kan gjøre det samme, og eventuelt levere et arbeid eller noe som dokumenterer at hun faktisk har jobbet med skole. hi Anonymkode: 19ebe...63e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Min arbeidsgiver vil godta at jeg tar ferie tidlig i juni, jo. Og manner vel ikke en unnasluntrer om man søker fri. Det er man hvis man skulker. Hun har aldri i hele sin skolegang søkt fri utenom ordinære fridager, så dette blir i så fall første gang. Hun sier at venninnen fikk liv til å ta noe som heter «egen studietid» da hun bar borte ekstra lenge i julen. Mulig min datter kan gjøre det samme, og eventuelt levere et arbeid eller noe som dokumenterer at hun faktisk har jobbet med skole. hi Anonymkode: 19ebe...63e Hun kan søke om studiedager, ja. Dere burde finne søknaden på skolens hjemmeside. Da må hun ha en plan for skolearbeidet og få alle lærerne sine til å signere. I så fall slipper hun fravær. Anonymkode: 6e7ef...fec
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Hun kan søke om studiedager, ja. Dere burde finne søknaden på skolens hjemmeside. Da må hun ha en plan for skolearbeidet og få alle lærerne sine til å signere. I så fall slipper hun fravær. Anonymkode: 6e7ef...fec Ja, nå fant jeg det! Takk for tipset! Da kan hun først avtale med faglærer i de aktuelle fagene og så søke. Så bra! Det gjør henne ikke noe å jobbe med fag de tre dagene 🙂 Anonymkode: 19ebe...63e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå