Gå til innhold

Settepoteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke planer om å hogge ned trærne, grave opp plenen og sette poteter i hele hagen, men jeg skulle gjerne ha hatt noen settepoteter likevel. Jeg har søkt på hagesentere i nærheten av her jeg bor, men de har ikke. Betyr det at de ikke har kommet ennå, eller er de utsolgt? Det står bare "ikke tilgjengelig" på siden.

Anonymkode: 1d275...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Felleskjøpet 

Anonymkode: 10a3c...f0e

Skrevet

Det er nok litt tidlig enda, for poteter skal ikke settes før du er helt sikker på at det ikke blir mer nattefrost. De sier vel at om du skal ha store poteter må du sette de før st.hans, men om du vil ha små kan du sette de senere også...

Felleskjøpet anbefaler rundt 1.mai, så de kommer nok etterhvert.

Du trenger heller ikke grave opp hele hagen nei, de selger jo potter til å så poteter overalt, fra Biltema til Felleskjøpet.

https://www.felleskjopet.no/alle-artikler/alle-artikler-hjem-og-fritid/artikler-om-hage/dyrk-dine-egne-poteter/

Anonymkode: 62cc0...5a2

Skrevet

Tusen takk! Jeg trodde egentlig jeg var tidlig ute, men når jeg ikke fant noen ble jeg redd folk allerede hadde panikkhandlet alle settepotetene.

Når jeg er i gang, er det noen som vet om noe sted man får kjøpt mindre kvanta? De minste pakkene jeg så var 2,5 kilo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.3.2022 den 15.24):

Tusen takk! Jeg trodde egentlig jeg var tidlig ute, men når jeg ikke fant noen ble jeg redd folk allerede hadde panikkhandlet alle settepotetene.

Når jeg er i gang, er det noen som vet om noe sted man får kjøpt mindre kvanta? De minste pakkene jeg så var 2,5 kilo.

Jeg var på lokalt gartneri i dag. De sa at det var litt for tidlig, de hadde ikke fått poteter enda. Han anslo at de trolig kom innen en par uker fra nå, men i hvert fall i begynnelsen av april.

Jeg har ikke brukt slike før, men gartneriet jeg var i så jeg hadde noen poser i fjor som var i ulike størrelser. Tror ikke de minste var så tunge, uten at jeg kan garantere det.

Anonymkode: bb2b3...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...