Gå til innhold

Er det mulig å bli lykkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stund lurt på å bryte med alt og alle og bare være for meg selv. Stenge av alt. Noen som har erfaring? Eller tanker?

Er for mye skuffelser. Gjerne det hadde blitt lettere da. 

Anonymkode: 05c7b...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk trenger folk. Men du må gi slipp på bitterheten og slutte å henge med folk som gir deg dårlig energi.

I forhold til det å være bitter, du skader kun deg sjølv ved å være bitter. Den du er bitter på får det ikkje verre av at du er bitter, så det er ingen vits.

Bedre hevn å ha det bra. Vise at du har det bra. Så det er det du må jobbe mot. Å få det bra med deg selv og omringe deg med snille folk. 

Anonymkode: 96442...77c

Skrevet

Skuffelsen blir nok tusen ganger verre når du oppdager at ingen bryr seg om at du stenger av alt. 

Har hørt den før ja : jeg har ikke tatt kontakt etter at jeg brøt for 20 år siden, og hun bryr seg ikke engang.

Så ja...eller nei. 

Anonymkode: c1bc9...4f3

Skrevet

På an igjen!

Anonymkode: 0c7ad...7aa

Skrevet

Gi deg nå. Det er ikke det du vil og det vet du. Snakk med hjelpeapparatet og ikke tro at fremmede på nettet kan hjelpe deg.

Anonymkode: a4218...910

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Har en stund lurt på å bryte med alt og alle og bare være for meg selv. Stenge av alt. Noen som har erfaring? Eller tanker?

Du burde vel heller lure litt på om du kan klare å endre på din egen udugelige atferd. Du graver hullet selv, hopper ned i det med vilje, og sitter etterpå og furter over at det er så langt opp til toppen. 

Anonymkode: a8be6...bc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har gjort det. Det er befriende!  Men har barn... og det betyr at jeg ikke kan leve som jeg vil.  

Anonymkode: deac4...7dd

Skrevet

Hvis det ikke er andre personer som er årsak til problemene, så vil de problemene du har i deg selv mest trolig følge med deg på veien videre, Hi.

Forbigående kan det gi mye energi å ha konkrete ting å fokusere på (flytting, bli kjent med nytt område, ny jobb osv.) og det er energigivende spenning i det at alt er nytt.

Men når nyhetens interesse er over, så vil man mest trolig oppdage at hvis man ikke har gjort noe med egne indre problemer, så har disse også fulgt med på lasset. Da sitter du der, på et fremmed sted, kanskje helt uten noen, du har enda mindre nettverk, føler deg kanskje enda mer utenfor fordi de fleste andre der har en tilknytning til området og stedet. Og da har du egentlig flyttet og gjort det verre for deg selv.

Vær ærlig med deg selv, hvilke problemer er det du ønsker å flykte fra?

Når du sier at du vil stenge av alt, da er det et veldig, veldig dårlig utgangspunkt for å flytte. For skal du flytte og få det godt på et nytt sted, da vil det kreve mye av deg selv som person. Du må være villig til å gi av deg selv, være på tilbudssiden, ta initiativ, tenke kreativt, tørre å sette deg selv i stadig sårbare situasjoner hvor du risikerer å bli avvist, hele tiden tenke nytt. Står du uten jobb, så blir det enda vanskeligere. Står du med barn kan det åpne noen muligheter, men er du alene med barn risikerer du å bli mer isolert fordi du ikke har hjelp til barnepass osv. Skjer det noe da, så er du veldig sårbar.

Så igjen - vær ærlig med deg selv: hvorfor ønsker du å stenge av alt, og hvilke problemer er det du ønsker å flytte fra? Det er der du må begynne...

Anonymkode: 4da91...f6e

Skrevet

Kanskje tenke om barnet mitt skulle bodd fult hos far og. 

Vet ikke om jeg tenkte flytting. Mer bare melde meg ut som slette diverse og ikke ta kontakt. Kanskje beholde jobben. 

Og hadde de ikke tatt kontakt da hadde det stemte mine tanker så hadde ikke blitt noe skuffelse. Nå er det bare jeg og det gir ingen god følelse og de kan/vil ikke heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Kanskje tenke om barnet mitt skulle bodd fult hos far og. 

Vet ikke om jeg tenkte flytting. Mer bare melde meg ut som slette diverse og ikke ta kontakt. Kanskje beholde jobben. 

Og hadde de ikke tatt kontakt da hadde det stemte mine tanker så hadde ikke blitt noe skuffelse. Nå er det bare jeg og det gir ingen god følelse og de kan/vil ikke heller. 

Kjenner deg igjen nå.

Du må seriøst skaffe deg hjelp for den depresjonen din, Hi!

Slutt å utsette det noe lenger, for det blir bare verre. Ring legen din i morgen tidlig! Eller ordne deg en time via nettet her og nå, om fastlegen din har den muligheten.

Du skylder barnet ditt å skaffe deg selv hjelp når du har det så dårlig som du har det!

Anonymkode: 4da91...f6e

Skrevet

Nissen blir alltid med på lasset. 

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (3 minutter siden):

Nissen blir alltid med på lasset. 

Det er bare tøys og helt avhengig av situasjon. Noen ganger kan nye omgivelser være akkurat den hjelpen eller medisinen man trenger! Uten at jeg sier det må gjelde i Hi sitt tilfelle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare tøys og helt avhengig av situasjon. Noen ganger kan nye omgivelser være akkurat den hjelpen eller medisinen man trenger! Uten at jeg sier det må gjelde i Hi sitt tilfelle. 

Hvis man sliter like mye som det ser ut som hi gjør, uten å få bearbeidet det, hjelper det dessverre sjeldent å rømme fra problemene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...