Gå til innhold

Sliter med min datters studievalg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å være sykepleier er fantastisk meningsfylt. Man går hjem fra jobb hver dag og har utrettet en forskjell for noen. Elsker det!

MEN! Altfor stor arbeidsmengde presset inn på alt for få timer, ugunstige arbeidstider og alt for lav lønn i forhold til ansvar og arbeidsmengde gjør at jeg nå utdanner meg til noe annet. kropp og helse strekker ikke til lenger. Har også rådet min datter som ville gå i mine fotspor til å velge noe annet. 
Mvh sykepleier. 

Anonymkode: d9775...ed3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har et veldig svart syn på yrket.

Anonymkode: 20aab...a49

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg lurer på hvem den sykepleieren du ikke kan fordra er? Henne du var sjalu på og utkonkurrerte deg på ungdomsskolen? Eksen din sin nye kjæreste og populær stemor for dine barn? Hun du følte ikke behandlet deg helt bra da du oppsøkte legevakten? 

Hehe 

Anonymkode: a62e1...f64

Les svaret fra sykepleier lenger opp her, der hun forteller hvorfor hun fraråder sin datter til å gå inn i yrket.

Det er ingen tvil om at sykepleieryrket er viktig, at det er interessante arbeidsdager osv, MEN det er underbetalt, svært stressende og VELDIG ugunstig arbeidstid. Dette er en kjensgjerning, og noe som stadig er oppe i media. DERFOR ville jeg fraråde mine barn til å gå den veien, fordi jeg ønsker at de skal kunne ha bedre vilkår i karrieren.

Anonymkode: 1037f...46e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...