Gå til innhold

Tips til lys jeg kan feste på barna i slalombakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser flere har lys på barna, festet på jakkene. Hvor får man kjøpt dette?:) Evt hva bør jeg søke på?:D Må ha et kjennemerke på dem slik jeg har litt kontroll i mørket :)

Anonymkode: 59b16...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mørket? Dere kjører vel ikke i mørket??

Anonymkode: 1d89d...38f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I mørket? Dere kjører vel ikke i mørket??

Er vel kveldskjøring.

Skrevet

Hvis det ikke er flombelysning kan dere jo ikke kjøre.

Anonymkode: e3afc...f12

Skrevet

Jeg håper det ikke er slikt lys som sjenerer andre i bakken. Her hadde noen smarte foreldre satt på ungene hodelykt som blinket 200 ganger i minuttet, sterkt lys, og ungen står ikke stille. Blendet alle som var der. Var i en akebakke. 

Så håper ikke det er slikt lys du er på jakt etter. 

Anonymkode: 72313...09b

Skrevet

I «vårt» alpinanlegg er alle nedfartene åpne når det er lyst, og kun hovedbakken med flombelysning på kveldskjøring. Skjønner ikke vitsen med å henge lys på ungene, det er jo bare forstyrrende for alle andre. 

Kjøp heller en knallfarget jakke og hjelm, så ser du barna lett. Jeg ser forresten mine barn selv om de stort sett kjører i mørke klær. Den ene har hvit hjelm, med knallfarget strikk på brillene, den andre kjører snowboard (dem er det færre av) og  har en knallfarget detalj på de sorte klærne, og den yngste har hvit strikk på sort hjelm, og noen hvite detaljer på mørke klær. 
Det er enkle kjennemerker som ikke plager omgivelsene. 

Anonymkode: 5e1d1...d37

Skrevet
Mrs Remington skrev (18 timer siden):

Er vel kveldskjøring.

Men det er davel ikke mørkt for det? Ikke forsvarlig å kjøre om det er mørkt da. 

Skrevet

Hjelp, så mange kverulanter som svarer hi, helt utrolig.

Anonymkode: e2b84...f6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det er davel ikke mørkt for det? Ikke forsvarlig å kjøre om det er mørkt da. 

Dersom du ikke står på ski, trenger du jo ikke å uttale deg. 

Det kan være jordmørkt dagtid også. Man ønsker å bli sett, uavhengig av om det er mørkt eller lyst!

Skrevet
Mrs Remington skrev (10 minutter siden):

Dersom du ikke står på ski, trenger du jo ikke å uttale deg. 

Det kan være jordmørkt dagtid også. Man ønsker å bli sett, uavhengig av om det er mørkt eller lyst!

Jeg kjører mye alpint, og har aldri kjørt i en bakke hvor det var behov for å sette lys på barna. Bakkene har da flombelysning på kvelder. Høres mer ut som der er andre her som ikke har erfaring....

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjører mye alpint, og har aldri kjørt i en bakke hvor det var behov for å sette lys på barna. Bakkene har da flombelysning på kvelder. Høres mer ut som der er andre her som ikke har erfaring....

Da har vel du også vært nybegynner en gang. 

Skrevet
Mrs Remington skrev (7 minutter siden):

Men nybegynnere trenger heller ikke lys på barna sine☺️

Skrevet
Mrs Remington skrev (22 minutter siden):

Hva har nybegynner å gjøre med behovet for å feste lys på barna? Er hun så noob at hun kjører kveldstid i bakker som ikke er åpne da mener du, derav mørke, eller hva? 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hva har nybegynner å gjøre med behovet for å feste lys på barna? Er hun så noob at hun kjører kveldstid i bakker som ikke er åpne da mener du, derav mørke, eller hva? 

😆

Mente bare at det er greit å markere barna uansett lys :fnise:. Du vet vel alt om ulykker i bakken dersom du er dreven.

Alle vet at ulykker kan skje den beste! Man ønsker jo å verne om barna som skal i bakken?

Endret av Mrs Remington
Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Men nybegynnere trenger heller ikke lys på barna sine☺️

Du står fritt til å renne i mørket uten lys. At andre velger lys er jo lurt.

Skrevet
Mrs Remington skrev (44 minutter siden):

Det er vell ingen bakker som er åpne når det er mørkt?

Anonymkode: e3afc...f12

Skrevet
Mrs Remington skrev (8 timer siden):

Poenget er som sagt at ingen kjører i mørket. Kveldskjøring skjer i opplyst bakke. 
Og et lysende barn forstyrrer andre i bakken og kan på den måten være med å øke risiko. Bruk heller sterke farger på jakke, hjelm eller annet om man trenger å ha kjennemerke på egne barn. 

Skrevet
Mrs Remington skrev (10 timer siden):

Det er jo ingen bakker som har åpent om det er stupmørkt? Og den greia til å ha rundt armen lyser vel uansett ikke særlig opp?

Jeg kjøper alpinklær i sterke farger, da er det enkelt å finne mine i bakken. Selv har jeg sjokkrosa dress, det gjør at barna finner meg også. Dag som kveld. 

Anonymkode: 1e914...78c

Skrevet
Mrs Remington skrev (På 14.3.2022 den 23.14):

Ingen kjører da der det er mørkt?? Det er jo flombelysning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Ingen kjører da der det er mørkt?? Det er jo flombelysning. 

Vel, vel, man kan jo havne utenfor løypene også, men det vet du. Da er det greit å  kunne plukke opp kidsa, ikke sant?

Skrevet
Mrs Remington skrev (15 minutter siden):

Vel, vel, man kan jo havne utenfor løypene også, men det vet du. Da er det greit å  kunne plukke opp kidsa, ikke sant?

Da burde de kanskje ikke være uten sele festet til deg i bakken, om du mener de trenger blinkende refleks for at du skal finne dem i mørket når de har kjørt ut av løypa i natta og ikke kan gjøre rede for seg.

Anonymkode: da74a...6bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...