Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Babyen har hele tiden tatt både flaske og pupp. Denne uka har vi hatt korona alle sammen, hun også. Hun har ikke noe særlig symptomer, hoster litt av og til, pittelitt snørr i nesa ( størknet ). Har ikke hatt problem med å puste igjennom nesa. Men hun har kavet sånn under måltid, både når hun har fått flaske og når jeg har ammet. Hun høres ikke tett ut eller snørrete ut, men hva kan ellers være grunn til at hun kaver? Hun suger noen ganger, så kaver hun og slipper puppen, så suger hun igjen osv

Anonymkode: 46145...e68

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Økedager? Helt uavhengig av korona som knapt berører så små barn.

Anonymkode: fbab4...592

Faktisk er det de under 1 år som gjerne blir innlagt pga. korona, sjeldent de over 1 år. Ikke at det er mange under 1 år som blir innlagt altså, men betydelig flere enn de over. Følger du ikke med på nyhetene, så bør du kanskje ikke uttale deg heller. 

HI: Det kan være hun er uvel. Mange, spesielt barn, blir kvalme når de har korona. Tre av mine fire barn var skikkelig kvalme, men uten oppkast, i 4-6 dager da de hadde korona. Det ble verre av mat, så de spiste knapt de dagene. 

Anonymkode: 6d6ea...627

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Faktisk er det de under 1 år som gjerne blir innlagt pga. korona, sjeldent de over 1 år. Ikke at det er mange under 1 år som blir innlagt altså, men betydelig flere enn de over. Følger du ikke med på nyhetene, så bør du kanskje ikke uttale deg heller. 

HI: Det kan være hun er uvel. Mange, spesielt barn, blir kvalme når de har korona. Tre av mine fire barn var skikkelig kvalme, men uten oppkast, i 4-6 dager da de hadde korona. Det ble verre av mat, så de spiste knapt de dagene. 

Ikke skrem HI.
Ja det stemmer at det er mange under 1 år som har blitt innlagt, men som de sa på nyhetene, årsaken til det er at grensen til å legge inn barn under 1 år er mye lavere enn de over og de fleste av dem blir bare liggende et døgn før de kan dra hjem igjen.

Til HI: Som en over skriver, det kan være økedøgn, men det kan også være at babyen føler seg kvalm.
Ta en tur på helsestasjonen på mandag, sjekk vekten og snakk med dem.

Anonymkode: 71bc3...e84

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ikke skrem HI.
Ja det stemmer at det er mange under 1 år som har blitt innlagt, men som de sa på nyhetene, årsaken til det er at grensen til å legge inn barn under 1 år er mye lavere enn de over og de fleste av dem blir bare liggende et døgn før de kan dra hjem igjen.

Til HI: Som en over skriver, det kan være økedøgn, men det kan også være at babyen føler seg kvalm.

Det var da ikke noe skremmende i det jeg skrev? Jeg bare rettet opp i en faktafeil. Og jeg henvendte meg jo direkte til HI med forslag om hva det kunne være, noe som ikke er skremmende eller farlig. 

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Ikke skrem HI.

Man tar selvfølgelig ikke med en baby som har korona på helsestasjon!

Anonymkode: d9ec6...302

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Man tar selvfølgelig ikke med en baby som har korona på helsestasjon!

Jeg forstod det slik at det var en ukes tid siden de ble smittet.
Man holder seg for seg selv på grunn av smittefaren i 4 dager, men det betyr ikke at man er frisk etter 4 dager.
Dermed anbefalingen om å dra til helsestasjonen 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

De blir ikke innlagt fordi de blir så syke av koronaen, men fordi de sliter med å få i seg næring, og må litt støtte med det. 

Anonymkode: 062f3...afd

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg forstod det slik at det var en ukes tid siden de ble smittet.
Man holder seg for seg selv på grunn av smittefaren i 4 dager, men det betyr ikke at man er frisk etter 4 dager.
Dermed anbefalingen om å dra til helsestasjonen 

Man skal holde seg hjemme så lenge man har symptomer. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Babyen har hele tiden tatt både flaske og pupp. Denne uka har vi hatt korona alle sammen, hun også. Hun har ikke noe særlig symptomer, hoster litt av og til, pittelitt snørr i nesa ( størknet ). Har ikke hatt problem med å puste igjennom nesa. Men hun har kavet sånn under måltid, både når hun har fått flaske og når jeg har ammet. Hun høres ikke tett ut eller snørrete ut, men hva kan ellers være grunn til at hun kaver? Hun suger noen ganger, så kaver hun og slipper puppen, så suger hun igjen osv

Anonymkode: 46145...e68

Kan reagert på mistet smaks sans f.eks. og at er fremmed at ting ikke smaker noenting ...  For noen mister smak og luktesans av korona...   Men jeg vet igenting med sikkerhet da så klart. 

Anonymkode: abf9a...03d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De blir ikke innlagt fordi de blir så syke av koronaen, men fordi de sliter med å få i seg næring, og må litt støtte med det. 

Anonymkode: 062f3...afd

Ja? Jeg skrev da ikke at de var dødssyke, men klart de er sykere enn normalt når de innlegges på sykehus, uansett årsak. 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ja? Jeg skrev da ikke at de var dødssyke, men klart de er sykere enn normalt når de innlegges på sykehus, uansett årsak. 

Jo, men du gjorde et poeng ut av at det var flere barn under 1 år som ble innlagt enn barn over 1 år.
Ut fra det virker det som om det du prøvde å se var at barn under 1 år blir sykere enn barn over 1 år.
Det er ikke tilfelle, det som har blitt sagt i nyhetene angående den saken er at ja, flere barn under 1 år legges inn enn barn over 1 år, men det er ikke siden de blir sykere, men siden terskelen for å legge inn helt små barn er mye lavere.

Annonse

• Opprett ny...