Gå til innhold

Hvir ofte drar dere til Sverige, og hvor mye handler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som drar da så klart.

Jeg pleier å reise en gang i mnd. Handler kjøtt og ost samt noen andre smågreier for ca 2500. Da trenger jeg bare fylle på med grønnsaker og pasta/poteter/ris, og det er ikke så dyrt. Matbudsjettet har halvert seg med dette. Drivstoff har økt litt, men ikke så mye at jeg ikke «tjener» på det.

tar gjerne i mot tips til ting som er billigere også. 

Anonymkode: b329b...8f4

Fortsetter under...

Skrevet

Pasta er også mye billigere i sverige. Ssmt meieriprodukter, kaffe, te, saft, krydder, dressinger, syltetøy, brød, dopapir, vaskemidler/sprayer, shampo, apotekprodukter, såper, brus. Veldig mye er egentlig mye billigere i sverige. 

Anonymkode: 94515...4a7

Skrevet

Kanskje fire-fem ganger i året. Handler karbonadedeig (svensk), ost (både gouda og andre mer smaksrike oster), fetaost, yoghurt, pålegg, kylling, krydder i storboks, tøyvaskemiddel, kattemat, tannbørster, tannkrem, såpe, sjampo, kaffe, te.

Anonymkode: 6ca25...d8e

Skrevet

Hallgeir i Luksusfellen laget et regnestykke over hva det koster å kjøre t/r Sverige mtp drivstoff, bompenger og slitasje på bilen, i tillegg til at man ofte handler bittelitt ekstra på slike turer. Det var ikke mange kronene man sparte der, altså. 

Anonymkode: 98a5e...d10

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hallgeir i Luksusfellen laget et regnestykke over hva det koster å kjøre t/r Sverige mtp drivstoff, bompenger og slitasje på bilen, i tillegg til at man ofte handler bittelitt ekstra på slike turer. Det var ikke mange kronene man sparte der, altså. 

Vel vi reduserer mat og husholdningsutgiftene med 5 tusen per måned når vi handler i sverige. Det er ufattelig mye billigere der. 

Skrevet

Handler for rundt 7-8 000.

Middag for minst en måned, alt fra strimlet kyllingfilet, kyllingfilet, kjøttdeig, spareribs, pulled pork, entrecôte, viltkjøtt, hamburgere, bacon. 

Div mat, ost, vanlig gulost, feta, mozarella, parmesan. 

Veganske- og allergiprodukter, MYE bedre utvalg. 

Vaskemiddel, oppvaskmiddel, tannkrem, tannbørster, shampoo og balsam, deodorant, hårfarge. 

Proteinpulver, pre-workout. 

Brus, veldig kjekt med boks fremfor hele flasker. 

Vin, øl og snus. Spesielt paulaner og erdinger, koster 99 for 6 stk på ferjen, hjemme koster det nesten 50 for en. 

Mat og div til dyrene. Dråper mot flått. 

Hjemme handler jeg grønnsaker, frukt, melk og andre varer som har kort holdbarhet. 

Anonymkode: 6c29f...077

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kommer jo veldig an på hvor langt unna du bor og hvor mange dårlige vaner du har 😅

Så vil jeg si at det å ha tenåringsgutter i hus som prepper og trener, da sparer du inn. For egen del ville jeg ikke spart stort annet enn på snus, mat blir tull når jeg lever på 1500-2000 kcal om dagen. Men med noen som bulker og trenger fort 3000 bare for dagsbehov, vil det utgjøre litt. 

Skrevet

Jeg pleide å være i Sverige ca hver andre måned før pandemien, nå har jeg såvidt kommet i gang igjen. Jeg kjøper ikke kjøtt der, det er en prinsippsak. 

På min handleliste står blant annet yoghurt, juice, vaskemidler, toalettpapir, mel, knekkebrød, frø, oster, sauser/dressinger, brus, fløte. Handler også hundefor der. Handler for ca 2000hver gang, sparer godt på det. 

Anonymkode: 1ef7c...ca8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg pleide å være i Sverige ca hver andre måned før pandemien, nå har jeg såvidt kommet i gang igjen. Jeg kjøper ikke kjøtt der, det er en prinsippsak. 

På min handleliste står blant annet yoghurt, juice, vaskemidler, toalettpapir, mel, knekkebrød, frø, oster, sauser/dressinger, brus, fløte. Handler også hundefor der. Handler for ca 2000hver gang, sparer godt på det. 

Jeg kjøper heller ikke kjøtt i Sverige. Sparer enormt likevel. 

Skrevet

Reiser til Sverige ca 2 ganger i året. Det jeg sparer mest på er apotekvarer. Sparer vel godt over 1000 kr på en tur. Så handler jeg litt mat og godteri når jeg først er der. Men jeg hadde nok ikke reist til Sverige for å handle bare mat.

Anonymkode: 4e628...696

Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke kjøtt der? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kommer jo an på det. Jeg bruker ca 45 min til Sverige. Ingen bommer. Og jeg har handleliste jeg følger. Klarer man ikke la vær å kjøpe litt ekstra i Sverige, så klarer man det ikke i Norge heller. Og da blir det fortsatt dyrere

Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke kjøtt der? 

1.mer antibiotika i kjøttet 

2.ønsker å støtte norsk landbruk

3.mye mer tilsetting av vann, gjør at kjøttet i mine øyne ikke har så god kvalitet. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

3.mye mer tilsetting av vann, gjør at kjøttet i mine øyne ikke har så god kvalitet. 

Ok 👍🏻 Takk for svar. Hvilke norske produsenter støtter du? Ble selv overrasket over at stort sett alt av kjøtt fra meny var import 🤔 like langt med andre ord. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok 👍🏻 Takk for svar. Hvilke norske produsenter støtter du? Ble selv overrasket over at stort sett alt av kjøtt fra meny var import 🤔 like langt med andre ord. 

Det meste av kjøtt er merket med opphavsland. Kan velge first prove av og til om det er merket med Norge, ellers blir det gilde eller Nordfjord feks. ☺️

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Handler for rundt 7-8 000.

Middag for minst en måned, alt fra strimlet kyllingfilet, kyllingfilet, kjøttdeig, spareribs, pulled pork, entrecôte, viltkjøtt, hamburgere, bacon. 

Div mat, ost, vanlig gulost, feta, mozarella, parmesan. 

Veganske- og allergiprodukter, MYE bedre utvalg. 

Vaskemiddel, oppvaskmiddel, tannkrem, tannbørster, shampoo og balsam, deodorant, hårfarge. 

Proteinpulver, pre-workout. 

Brus, veldig kjekt med boks fremfor hele flasker. 

Vin, øl og snus. Spesielt paulaner og erdinger, koster 99 for 6 stk på ferjen, hjemme koster det nesten 50 for en. 

Mat og div til dyrene. Dråper mot flått. 

Hjemme handler jeg grønnsaker, frukt, melk og andre varer som har kort holdbarhet. 

Da må dere reise minst 3 personer hver gang da, eller betaler dere toll på grensen?

Anonymkode: 1f7f9...e09

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Litt utenfor det tråden handler om, men hvis det det finnes Reko-ringen eller Bondens marked i nærheten av deg anbefaler jeg det. Litt dyrere, men kjempe god kvalitet på kjøttet. Samt at du støtter lokale bedrifter.

Skrevet

Vi er i Sverige kanskje 3-4 ganger i året. Tar det som en tur, og tilbringer gjerne dagen i Strømstad før vi handler. Jeg synes det er morsomt med litt andre produkter enn det man finner i Norge. Kjøper også lite kjøtt i Sverige, spesielt kylling og farser. Det smaker ikke godt 🙈 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Reiser til Sverige ca 2 ganger i året. Det jeg sparer mest på er apotekvarer. Sparer vel godt over 1000 kr på en tur. Så handler jeg litt mat og godteri når jeg først er der. Men jeg hadde nok ikke reist til Sverige for å handle bare mat.

Hcva slags apotekvarer?

Anonymkode: 193a3...192

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Så du støtter norsk landbruk med å ikke kjøpe kjøtt, men tar gladelig med yoghurt, ost, fløte og mel? Og er det da mindre antibiotika i melkeproduktene tenker du? 

Skrevet

Hcva slags apotekvarer?

Jeg har ille atopisk eksem, så jeg kjøper store mengder Locobase og dusjolje. Kjøper og litt vitaminer.

Skrevet

Hcva slags apotekvarer?

Alt av apoteksvarer er mye billigere. Jeg kjøper mye kremer, særlig til barna som har atopisk eksem. I tillegg vitaminer, diverse smertestillende og annet til husapoteket. Plaster. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så du støtter norsk landbruk med å ikke kjøpe kjøtt, men tar gladelig med yoghurt, ost, fløte og mel? Og er det da mindre antibiotika i melkeproduktene tenker du? 

Jeg kjøper fløten fordi den har mye leger holdbarhet, yoghurten fordi den har langt større utvalg på smak, og fordi jeg skal handle det uansett (tar det med på svensketuren). Det er mindre antibiotika i svensk produksjon enn i tysk/dansk osv (som kjøttet ofte er fra), selv om det er mer enn i norsk. Nå var det med antibiotika bare ett av argumentene da. 

Skrevet
On 3/12/2022 at 4:49 PM, Anonym bruker said:

Dere som drar da så klart.

Jeg pleier å reise en gang i mnd. Handler kjøtt og ost samt noen andre smågreier for ca 2500. Da trenger jeg bare fylle på med grønnsaker og pasta/poteter/ris, og det er ikke så dyrt. Matbudsjettet har halvert seg med dette. Drivstoff har økt litt, men ikke så mye at jeg ikke «tjener» på det.

tar gjerne i mot tips til ting som er billigere også. 

3-5 ganger i året. støtter norge, spesielt nå

Anonymkode: ac757...e70

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da må dere reise minst 3 personer hver gang da, eller betaler dere toll på grensen?

Anonymkode: 1f7f9...e09

Vi er fire, en voksen sønn og to foreldre. Han er årsaken til alt kjøttet, for å si det sånn. Makan til forbrenning 🥵

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...