Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #51 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg er verken bruker av de tilbudene eller kjenner noen som gjør det, og det er ikke falskt. Anonymkode: a8a95...585 Synes du det er overraskende at noen gjør det? Og hvis ja-hvordan tror du matkjedene overlever og tjener gode penger, og hvorfor eksisterer charterreiser? Anonymkode: 2036b...987
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #52 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg er nok litt snobbete, men ikke på materielle ting. Jeg bor i et skikkelig flott hus, med spektakulær utsikt, men interiøret er fra IKEA, Finn og loppis. Jeg kjøper ikke ny lenestol om den gamle funker, selv om den har feil farge, liksom. Men dette er kanskje også del av min snobbethet. Jeg forakter de nyrike, eller bare folk som er opptatt av å vise frem penger, biler eller merkeklær. Jeg tenker nok at de mangler dannelse og kulturell kapital. Jeg ser også noen ganger (men ikke alltid) ned på de som er dumme, lite belest, lite informert. Det kommer an på - jeg kan lett finne gode grunner for sånt, og tenke at folk som er vokst opp i hjem uten bøker kanskje likevel har en annen kompetanse, som jeg mangler. Anonymkode: a5095...97a Du virker veldig typisk norsk Anonymkode: 46e60...f36
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #53 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg er verken bruker av de tilbudene eller kjenner noen som gjør det, og det er ikke falskt. Anonymkode: a8a95...585 Men det er altså ikke det vi snakker om! Ta det innover deg. Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #54 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Synes du det er overraskende at noen gjør det? Og hvis ja-hvordan tror du matkjedene overlever og tjener gode penger, og hvorfor eksisterer charterreiser? Anonymkode: 2036b...987 Jeg ville blitt skikkelig overrasket hvis mine venner kjøpte noe der. Anonymkode: a8a95...585
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #55 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville blitt skikkelig overrasket hvis mine venner kjøpte noe der. Anonymkode: a8a95...585 Men ville du blitt overrasket hvis noen tilfeldig valgte mennesker sa de skulle på charterferie eller spiste på Burger King? Synes du det er overraskende at folk drar på charterferie og/eller spiser på BK? Hvis nei: Hvorfor fortsetter du å kverulere på dette da? Hvis ja: Hvordan i alle dager kan det overraske deg, all den tid reiseselskapene selger charterferier over en lav sko og det finnes en Burger King på nærmest hvert gatehjørne i dette landet? Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #56 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Men ville du blitt overrasket hvis noen tilfeldig valgte mennesker sa de skulle på charterferie eller spiste på Burger King? Synes du det er overraskende at folk drar på charterferie og/eller spiser på BK? Hvis nei: Hvorfor fortsetter du å kverulere på dette da? Hvis ja: Hvordan i alle dager kan det overraske deg, all den tid reiseselskapene selger charterferier over en lav sko og det finnes en Burger King på nærmest hvert gatehjørne i dette landet? Anonymkode: 16b35...f13 Snakker du med tilfeldige forbipasserende om ferier og matvalg? Anonymkode: a8a95...585
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #57 Skrevet 13. mars 2022 Jeg ser aldri på reality. Jeg ser heller ikke på tv2 eller andre kanaler i det hele tatt, bare på NRK. Har i tillegg Netflix altså… Jeg drikker ALDRI av plast. Klarer det ikke. Jeg er også litt rar for jeg liker ikke drikke av stål/stålflasker. Jeg har derfor en glassflaske (med beskyttende trekk utenpå) jeg drikker av når jeg reiser til jobb eller er på trening. Barna mine har ikke matbokser eller drikkeflasker av plast de heller. Prøver å ha minst mulig plast, spesielt i kontakt med mat og drikke. Jeg foretrekker å høre på podcaster jeg lærer noe av, slik som språksnakk, ekko, drivkraft eller oppdatert. Anonymkode: f622d...16c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #58 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Snakker du med tilfeldige forbipasserende om ferier og matvalg? Anonymkode: a8a95...585 Nei, men jeg klarer å diskutere noe på et generelt grunnlag. Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #59 Skrevet 13. mars 2022 Bor utpå landsbygda, men har bodd en del i Oslo så har såkalt «pen» oslodialekt. Kjører en bil i millionklassen, har er hus i det øvre sjiktet for området her og går pent kledd. Vi tar lengre reiser og holder oss unna vanlige sydendestinsjoner. Vi snakker ikke om penger eller hvor mye vi tjener til verken barna eller andre slik at ikke andre skal se på oss som snobber, men vet at andre ser på oss som det allikevel. Anonymkode: 69fd5...505
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #60 Skrevet 14. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg ville blitt skikkelig overrasket hvis mine venner kjøpte noe der. Anonymkode: a8a95...585 Fortsatt ikke det jeg spurte om. Overrasker det deg at det finnes mennesker som kjøper mat på burger king og at deg finnes mennesker som drar på charterferie? Anonymkode: 2036b...987
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #61 Skrevet 14. mars 2022 Tror ikke jeg finnes snobbete en plass! Eneste jeg har fått kommentar på ala "du er så fin på det" er hvis jeg kjører mannens Tesla. (Det er firmabilen hans) Eneste grunnen til at jeg tidvis gjør det er fordi min el-bil har den minste batteripakka og ikke tåler annet enn hjem-jobb-hjem på vinterstid Utover det er jeg så lite fin på det som det går an. Anonymkode: b4cd7...e4f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. mars 2022 #62 Skrevet 14. mars 2022 Jeg er usikker på om jeg noen gang kommer til å sove noe sted uten toalett og dusj igjen!🙈
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. mars 2022 #63 Skrevet 14. mars 2022 LillaGorilla♥♥ skrev (2 minutter siden): Jeg er usikker på om jeg noen gang kommer til å sove noe sted uten toalett og dusj igjen!🙈 Hehe! Spot on og veldig enig😊
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #64 Skrevet 14. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 12.3.2022 den 13.16): I følge andre? Jeg får høre at det er snobbete at jeg snakker slik det gjør på vestkanten i Oslo selv om jeg er fra bygden utenfor Oslo. Her sier de pottet, bannan, hælj, ælj, vårs osv. Jeg aner ikke hvorfor jeg snakker sånn, men det bare ble sånn. Anonymkode: 2036b...987 Haha. Samme her. Kommer fra bøgda nord for Oslo. Jeg sier ikke kjerka men kirka, potet og ikke pottet slik som deg. Alltid fått høre det høres ut som jeg ønsker å fremstå som finere. Mamma snakker veldig skikkelig så er nok fra henne det kommer. Anonymkode: 7cf82...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå