Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #26 Skrevet 12. mars 2022 Overnatting på ferie. Jeg kan være svært sparsommelig i hverdagen. Men bestiller bare 5-stjerne hotell eller litt luksus på leilighetene eller husene når vi reiser vekk. Anonymkode: a4a9f...6a8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #27 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er ikke så mye snobbete med meg eller min familie, synes jeg. Jeg går sjeldent til frisøren, bruker lite sminke, og går mye i hjemmestrikkede gensere og jeans, eller turtøy. Anonymkode: d310d...969 Samme her. I tillegg kan jeg både spise på mcdonalds og se på Farmen. Jeg så også på Hotel Cæsar en gang i tiden og har lest Se og Hør opp til flere ganger og utallige kioskromaner. 😛 Det eneste jeg kan komme på som man kan kalle snobbete er vel at jeg ikke sover i telt eller hytte uten bad. Jeg kan gjerne tilbringe mye tid ute i skogen på dagtid, men jeg vil ikke sove der. Og jeg foretrekker å kunne gå på do på natta uten å kle på meg. 😛 Anonymkode: a0ba2...2c1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #28 Skrevet 12. mars 2022 Jeg benytter aldri utedo. Foretrekker norsk biff fra grasfora kyr. Har forlatt min pottit-dialekt til fordel for bokmål. Liker best musikk på vinyl. Har elbil. Men; jeg syr og strikker mine egne klær, dyrker mat, og elsker å kjøre harry! Jeg spiser grandis og drar på harrytur. Anonymkode: b6dd4...b93
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #29 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg benytter aldri utedo. Foretrekker norsk biff fra grasfora kyr. Har forlatt min pottit-dialekt til fordel for bokmål. Liker best musikk på vinyl. Har elbil. Men; jeg syr og strikker mine egne klær, dyrker mat, og elsker å kjøre harry! Jeg spiser grandis og drar på harrytur. Anonymkode: b6dd4...b93 Har du sluttet å snakke altså, og begynt å utelukkende skrive? Bokmål er nemlig et skriftspråk, og ikke noe man snakker. Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #30 Skrevet 13. mars 2022 Det som er mest snobbete ved meg er at jeg nekter andre å bruke samme inngang som meg i mitt eget hus. Anonymkode: 59448...149
prekæs Skrevet 13. mars 2022 #31 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg benytter aldri utedo. Foretrekker norsk biff fra grasfora kyr. Har forlatt min pottit-dialekt til fordel for bokmål. Liker best musikk på vinyl. Har elbil. Men; jeg syr og strikker mine egne klær, dyrker mat, og elsker å kjøre harry! Jeg spiser grandis og drar på harrytur. Anonymkode: b6dd4...b93 Helt ærlig. Var det eneste alternativ, så d..... du vel ikke i buksa, eller?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #32 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det er helt greit å ikke like, men å si at man heller sulter er smakløst. Mitt største snobbete trekk er åpenbart at jeg ser ned på dumme folk. Anonymkode: 62c0b...5a6 Du løser ikke sultkatastrofe ved å spise drittmat selv da… altså. Snakk om å dra den litt langt. Jeg er enig med vedkommende, men kan godt ordlegge det annerledes hvis det blir mer spiselig for deg. Jeg hopper heller over ett måltid fremfor å spise McDonald’s. Jeg har større problem med folk som kaster mat enn de som hopper over, hvis man skal miljø inn i bildet her. Jeg er litt snobbete med hudpleie. Vokst opp i en familie med spenol som hudkrem, jeg elsker produkter som lukter godt og føles bra, kan godt bruke en del kroner på det. Får høre det hvis vi handler sammen, at produktene jeg kjøper er latterlig dyre. Anonymkode: baaef...506
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #33 Skrevet 13. mars 2022 Aldri hørt at jeg er snobbete. Heldighvis. Det mest snobbete med meg, er dyre hudpleieprodukter. Bruker de, fordi de er bra for huden min. Anonymkode: b47dc...b60
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #34 Skrevet 13. mars 2022 Ingenting sv det som dere nevner vil jeg si er særlig snobbete, det er mer « tror det er litt fint å være snobbete så vil gjerne se på meg selv som snobb». Anonymkode: b577e...e0d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. mars 2022 #35 Skrevet 13. mars 2022 Angående mat og reiser. Vil gjerne spise sunn og skikkelig mat. Unngår junkfood så langt det lar seg gjøre. Når det gjelder reiser så handler det om lokasjon og privatliv.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #36 Skrevet 13. mars 2022 I min verden handler ikke det å være snobbete om å foretrekke klassisk litteratur, prisen på produkter man kjøper, hvilken mat man spiser eller hvilke reisemål man velger. Dette er bare preferanser. Å være snobbete er å subtilt eller direkte innta en nedlatende holdning ovenfor de som foretar andre (og gjerne billigere og/eller mer «folkelige») valg. Man kan fint ha både klasse og stil uten å være snobbete, og man kan fullstendig mangle klasse og stil og likevel oppføre seg snobbete. Sistnevnte kommer gjerne til uttrykk ved å stadig måtte påpeke egne preferanser (som gjerne er kostbare for folk flest), og ikke minst det mest latterlige: å late som man er sjokkert over at folk faktisk både spiser på Burger King og reiser på charterferie. Litt sånn: «hva… gjør folk sånt…? Hvorfor…? I min omgangskrets er der INGEN som…» 😂 Mens alle vet at alle vet at folk spiser på BK, velger charterferie og andre mer folkelige kulturuttrykk. Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #37 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Litt sånn: «hva… gjør folk sånt…? Hvorfor…? I min omgangskrets er der INGEN som…» 😂 Mens alle vet at alle vet at folk spiser på BK, velger charterferie og andre mer folkelige kulturuttrykk. Anonymkode: 16b35...f13 Haha ja, det der er så teit! Ettersom det finnes massevis av Burger King og lignende og går masse charterfly, så sier det seg jo selv at det må være et marked for det. 😛 Anonymkode: a0ba2...2c1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #38 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ingenting sv det som dere nevner vil jeg si er særlig snobbete, det er mer « tror det er litt fint å være snobbete så vil gjerne se på meg selv som snobb». Anonymkode: b577e...e0d Hva er snobbete da? Når ikke klær, biler, interiør, litteratur ol. er snobbete? Anonymkode: 43cf9...51b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #39 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ingenting sv det som dere nevner vil jeg si er særlig snobbete, det er mer « tror det er litt fint å være snobbete så vil gjerne se på meg selv som snobb». Anonymkode: b577e...e0d Det var jo spørsmål om hva andre har kommentert som snobbete ved en selv. Ikke hva som faktisk ER snobbete Anonymkode: 2036b...987
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #40 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hva er snobbete da? Når ikke klær, biler, interiør, litteratur ol. er snobbete? Anonymkode: 43cf9...51b For eksempel å velge klær, interiør, litteratur osv ikke fordi man oppriktig liker det, men fordi det de klærne, det interiøret og den litteraturen som er «godkjent» innenfor bestemte kretser (man kjøper dyre ting bare fordi det er dyrt). Ironisk nok er det sjelden folk med mye penger som er de største snobbene. Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #41 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Haha ja, det der er så teit! Ettersom det finnes massevis av Burger King og lignende og går masse charterfly, så sier det seg jo selv at det må være et marked for det. 😛 Anonymkode: a0ba2...2c1 Det betyr jo likevel ikke at jeg lyver når jeg sier at jeg ikke benytter meg av disse. Anonymkode: a8a95...585
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #42 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det betyr jo likevel ikke at jeg lyver når jeg sier at jeg ikke benytter meg av disse. Anonymkode: a8a95...585 Det har da ingen heller påstått? Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #43 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Mens alle vet at alle vet at folk spiser på BK, velger charterferie og andre mer folkelige kulturuttrykk. Anonymkode: 16b35...f13 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det har da ingen heller påstått? Anonymkode: 16b35...f13 Anonymkode: a8a95...585
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #44 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: a8a95...585 Hvordan ser du egentlig sammenhengen mellom det du siterer og at noen påstår du lyver når du sier du ikke «benytter deg av disse»? Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #45 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Hvordan ser du egentlig sammenhengen mellom det du siterer og at noen påstår du lyver når du sier du ikke «benytter deg av disse»? Anonymkode: 16b35...f13 Du og en annen bruker mener det er vanskelig å tro på folk som sier de verken drar på charterferie eller spiser junk. Deres bevis er at begge disse tingene gjør kommersiell suksess. Det er allikevel ikke noe i veien for at absolutt alle du møter som sier de avstår fra disse to tinga, faktisk snakker sant. Anonymkode: a8a95...585
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #46 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du og en annen bruker mener det er vanskelig å tro på folk som sier de verken drar på charterferie eller spiser junk. Deres bevis er at begge disse tingene gjør kommersiell suksess. Det er allikevel ikke noe i veien for at absolutt alle du møter som sier de avstår fra disse to tinga, faktisk snakker sant. Anonymkode: a8a95...585 Det er slettes ikke det som står. Les igjen. Anonymkode: 0ea25...46c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #47 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du og en annen bruker mener det er vanskelig å tro på folk som sier de verken drar på charterferie eller spiser junk. Deres bevis er at begge disse tingene gjør kommersiell suksess. Det er allikevel ikke noe i veien for at absolutt alle du møter som sier de avstår fra disse to tinga, faktisk snakker sant. Anonymkode: a8a95...585 Nei. De sier at det er rart at noen påstår at de ikke kjenner noen som drar på charter eller spiser junk. Og virker overrasket over at noen gjør det. Sånn falsk overrasket da. For alle vet jo at folk gjør det. Hvis ikke hadde det ikke vært gatekjøkken eller charterreiser Anonymkode: 2036b...987
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #48 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Du og en annen bruker mener det er vanskelig å tro på folk som sier de verken drar på charterferie eller spiser junk. Deres bevis er at begge disse tingene gjør kommersiell suksess. Det er allikevel ikke noe i veien for at absolutt alle du møter som sier de avstår fra disse to tinga, faktisk snakker sant. Anonymkode: a8a95...585 Nei. Du må prøve å forstå det du leser. Dette skrev jeg: «Litt sånn: «hva… gjør folk sånt…? Hvorfor…? I min omgangskrets er der INGEN som…» 😂 Mens alle vet at alle vet at folk spiser på BK, velger charterferie og andre mer folkelige kulturuttrykk.» Det er absolutt INGEN som sier at de tror andre lyver når de sier de ikke spiser på BK eller reiser charter. Anonymkode: 16b35...f13
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #49 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Nei. De sier at det er rart at noen påstår at de ikke kjenner noen som drar på charter eller spiser junk. Og virker overrasket over at noen gjør det. Sånn falsk overrasket da. For alle vet jo at folk gjør det. Hvis ikke hadde det ikke vært gatekjøkken eller charterreiser Anonymkode: 2036b...987 Jeg er verken bruker av de tilbudene eller kjenner noen som gjør det, og det er ikke falskt. Anonymkode: a8a95...585
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #50 Skrevet 13. mars 2022 Jeg er nok litt snobbete, men ikke på materielle ting. Jeg bor i et skikkelig flott hus, med spektakulær utsikt, men interiøret er fra IKEA, Finn og loppis. Jeg kjøper ikke ny lenestol om den gamle funker, selv om den har feil farge, liksom. Men dette er kanskje også del av min snobbethet. Jeg forakter de nyrike, eller bare folk som er opptatt av å vise frem penger, biler eller merkeklær. Jeg tenker nok at de mangler dannelse og kulturell kapital. Jeg ser også noen ganger (men ikke alltid) ned på de som er dumme, lite belest, lite informert. Det kommer an på - jeg kan lett finne gode grunner for sånt, og tenke at folk som er vokst opp i hjem uten bøker kanskje likevel har en annen kompetanse, som jeg mangler. Anonymkode: a5095...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå