Gå til innhold

Hva er det mest snobbete ved deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge andre?

Jeg får høre at det er snobbete at jeg snakker slik det gjør på vestkanten i Oslo selv om jeg er fra bygden utenfor Oslo. Her sier de pottet, bannan, hælj, ælj, vårs osv. Jeg aner ikke hvorfor jeg snakker sånn, men det bare ble sånn. 

Anonymkode: 2036b...987

Skrevet

Antrekkene mine.

Anonymkode: 99b08...764

Skrevet

Interiør. Kjøper ingenting fra billigbutikker, men sparer for å kjøpe litt dyrere ting, gjerne design. Nå sparer jeg til en stol til 33k

Anonymkode: f8217...93d

Skrevet

Jeg vet ikke om noe område hvor jeg er snobbete.

Jeg får av og til kommentarer om klærne mine. Jeg liker klær med godt snitt, god kvalitet og holdbarhet, men er helt uinteressert i merker eller hva som er "in". Klær av kvalitet kan man ha i mange år, og siden jeg har veldig dårlig råd er det et viktig poeng for meg. Når jeg en sjelden gang kjøper klær er det som regel alltid kvalitetsklær som jeg finner på 70 % salg. Har klær som nærmer seg 20 år og er like fine, og som jeg får kompliment for, og folk ønsker å vite hvor jeg har kjøpt.

Kostholdet jeg har er nok veldig bra, men det er pga. helsen og fordi jeg har noen allergier. Kjøper mye mat på 50 %. Men er heller ikke der snobbete.

Nei, jeg tror ikke jeg er en snobb på noe område. Jeg bryr meg i det store og hele lite om hva andre mener om meg, eller om materialistiske ting.

Anonymkode: 1c41c...2c2

Skrevet

Kjøper helst førstepress når jeg kjøper vinyl. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

I følge andre?

Jeg får høre at det er snobbete at jeg snakker slik det gjør på vestkanten i Oslo selv om jeg er fra bygden utenfor Oslo. Her sier de pottet, bannan, hælj, ælj, vårs osv. Jeg aner ikke hvorfor jeg snakker sånn, men det bare ble sånn. 

Anonymkode: 2036b...987

«Bygden»… ser hva du sier 😜

Anonymkode: 16b35...f13

Skrevet

Jeg har aldri fått høre av noen at jeg er snobbete, og jeg gjør også mitt beste for å ikke være det. Men jeg er nok litt snobbete når det gjelder hvem jeg omgås. Jeg trives sammen med folk som er høyt utdannet og har spennende jobber.

Anonymkode: a6248...93f

Skrevet

Jeg er nok litt matsnobb. Altså, ikke at jeg frekventerer dyre restauranter, men jeg vil lage maten fra bunnen av og med gode råvarer. Ikke halvfabrikata her.

Og jeg er språkpetimeter. Ikke bom på subjekt og objekt, takk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri fått høre av noen at jeg er snobbete, og jeg gjør også mitt beste for å ikke være det. Men jeg er nok litt snobbete når det gjelder hvem jeg omgås. Jeg trives sammen med folk som er høyt utdannet og har spennende jobber.

Snakker dere mye jobb privat? 

Anonymkode: 46e60...f36

Skrevet

Bilen, og valg av vin og sjokolade. 

Anonymkode: 43cf9...51b

Skrevet

Jeg har kun hørt jeg er åndelig snobb, men det er fordi jeg liker klassikere når det gjelder både kunst, litteratur og musikk. Jeg kan også like annet, men da sier folk alltid at jeg koketterer, så gidder ikke si det så mye.

Er ikke snobb på andre måter, og ihvertfall ikke sånn at jeg graderer mennesker. Jeg er ganske trygg på meg selv, ekstremt nysgjerrig og laidback, og mennesker er jo det siste jeg ville ofret om jeg skulle miste verdier i mitt liv. 

Skrevet

Bruker sølvbestikk og tøyservietter hver dag.

Hater reality og sangkonkurranser på TV. 

Spiser ikke hurtigmat, da sulter jeg heller.

Anonymkode: a8a95...585

Skrevet

Kjøper aldri annet enn ferskpresset juice 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: dda16...d33

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er det snobbete å ikke like reality og sangkonkurranser? Da er jeg mer snobbete enn jeg trodde at jeg var 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er det snobbete å ikke like reality og sangkonkurranser? Da er jeg mer snobbete enn jeg trodde at jeg var 😂

Jeg blir i alle fall ofte bedt om å si min mening om hvem jeg heier på i Farmen eller Maskorama, og siden jeg aldri ser på sånt, har jeg fått ord på meg som snobb. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Siste setning topper snobbeskalaen! I en verden hvor sult er en stor dødsårsak er utsagn som dette bare pinlige. Heller død enn McDonald altså 😖

Anonymkode: 62c0b...5a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Siste setning topper snobbeskalaen! I en verden hvor sult er en stor dødsårsak er utsagn som dette bare pinlige. Heller død enn McDonald altså 😖

Det sto at hun sulter. Ikke sulter ihjel. 

Jeg klarer ikke McDonalds-mat selv, men ser ikke på det som snobberi. Den smaker bare helt jævli. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det sto at hun sulter. Ikke sulter ihjel. 

Jeg klarer ikke McDonalds-mat selv, men ser ikke på det som snobberi. Den smaker bare helt jævli. 

Det er helt greit å ikke like, men å si at man heller sulter er smakløst. 

Mitt største snobbete trekk er åpenbart at jeg ser ned på dumme folk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du tar nok ting veldig bokstavelig. Når det gjelder akkurat at folk sier de sulter, så er ikke det tegn på lynende intelligens det heller akkurat...

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Å påkalle den moralismen der; til fordel for et multinasjonalt selskap med elendig arbeiderboligen og grusom miljøfotspor er i beste fall litt rart, men jeg kan jo trøste deg med at jeg er såpass tjukk at jeg neppe blir å dø uten junk food. Selv mange uker uten MacDonaldsmat vil jeg nok klare. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å påkalle den moralismen der; til fordel for et multinasjonalt selskap med elendig arbeiderboligen og grusom miljøfotspor er i beste fall litt rart, men jeg kan jo trøste deg med at jeg er såpass tjukk at jeg neppe blir å dø uten junk food. Selv mange uker uten MacDonaldsmat vil jeg nok klare. 

*arbeiderpolitikk

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, ditt største snobbete trekk er at du tror du er glupere enn andre når du åpenbart tar feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Snakker dere mye jobb privat? 

For meg betyr jobb mye, og jeg liker å høre om andres jobber og hvordan man løser ting i andre virksomheter. Utover det er det ofte (ikke alltid) slik at mennesker med høy utdanning er mer interessante å diskutere de fleste tema med, da de gjerne trekker inn faglige perspektiv, forskning, teorier osv. Det beriker meg.

Skrevet

Det er ikke så mye snobbete med meg eller min familie, synes jeg. Jeg går sjeldent til frisøren, bruker lite sminke, og går mye i hjemmestrikkede gensere og jeans, eller turtøy. 
Men vi har elbiler og hus og hytte i en annen prisklasse enn mange andre vi kjenner, og det blir gjerne bemerket av folk i ulike sammenhenger, så mulig det sees på som snobbete. 

Anonymkode: d310d...969

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

For meg betyr jobb mye, og jeg liker å høre om andres jobber og hvordan man løser ting i andre virksomheter. Utover det er det ofte (ikke alltid) slik at mennesker med høy utdanning er mer interessante å diskutere de fleste tema med, da de gjerne trekker inn faglige perspektiv, forskning, teorier osv. Det beriker meg.

Skjønner det med høy utdannelse. Jeg opplever bare at de fleste vil unngå å snakke jobb privat. De som gjør det, blir ofte oppfattet som irriterende. Det kommer vel an på situasjon osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...