Gå til innhold

Kultur og selskapelighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellen ligger ikke i gjestfrihet, men i "kakekultur". Det er noen deler av landet der kaker er en mye viktigere dem av å vise gjestfrihet enn andre steder. Når jeg har gjester (Oslo) lager jeg gjerne treretters middag, men aldri kaker. Det er knapt del av mitt reportoar, selv om jeg sikkert kunne smelt sammen ei kake (som du ville vært lite imponert av) hvis jeg måtte. Jeg kjenner ingen på min alder som er så veldig glad i kake egentlig, og de fleste ville nok stusse litt på å få det servert, annet enn til mer formelle anledninger så  bryllup eller konfirmasjon. Kake er traust. Når jeg lager desserter lager jeg noe annet.

Anonymkode: dd6c3...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye mindre kake i Oslo enn i nord. Jeg er fra Oslo og tilbringer mye tid nordpå. Men det er like hyggelig her nede. Tipper bare svigermor kjenner seg litt fremmed og dermed synes det er mindre hyggelig. 

Anonymkode: 81944...cd2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.3.2022 den 12.40):

Det er helt vanlig for de som vil være gjestfrie og godt vertskap at man tilpasser seg til kulturen/preferansene til majoriteten av gjestene. 

Anonymkode: 3390c...52f

nei, faktisk ikke.

Jeg har feks vært i Indisk bryllup (i Norge) hvor majoriteten av gjestene var norske venner, og jeg forventer selvsagt ikke at de serverer norsk 3-retters middag!

Anonymkode: 1e914...034

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-3-12 den 9.29):

Det spørsmålet jeg sitter igjen med etter alle disse kaketrådene er: hvordan klarer dere å spise så mye kake?!? Det skal liksom «bugne» av ulike kaker på store, flotte kakebord… hvor mange av kakene klarer dere å spise av? Selv blir jeg kvalm om jeg spiser mer enn ett kakestykke… hvor mange kakestykker klarer dere egentlig å trykke ned?

Anonymkode: b9594...3be

Men skjønner du ikke... Hele poenget er at man skal spise det man orker, så DELER man resten. Gjestene får med hjem. 😊

Anonymkode: 91966...967

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...