Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #26 Skrevet 12. mars 2022 Bor i nord, men har hele familien fra Oslo/Drammen. Kjenner meg igjen i hovedinnlegget. Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #27 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Eh... Vi i Østfold er ihvertfall gode på ha mer enn nok kaker. Idiotisk å tro at det har med geografi å gjøre altså. Har familie i Oslo, Ski, Nesodden, Moss, Son, Vestby, Halden, Sarpsborg og Fredrikstad. Vi har nok kaker til at alle gjestene kan få med rester hjem. Anonymkode: 91966...967 Geografi? Ingen sa vel det. Men at det er ulik lokal kultur i landet: jo, det er det beviselig. Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #28 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Selv mannen min klarer MAX å spise tilsvarende to normale kakestykker, og han er ikke småspist. Anonymkode: b9594...3be Ok, jeg klarer å spise flere enn ham. Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #29 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Bor i nord, men har hele familien fra Oslo/Drammen. Kjenner meg igjen i hovedinnlegget. Anonymkode: 56ea6...9ce Så hele familien din er både lite gjestfrie. ikke forstår de hvor mye mat som trengs til et selskap, de er kjedelige og forstår ikke hvordan de lager god stemning, høres stusselig ut. At du ikke bare melder deg ut av familien med en gang... Anonymkode: 68787...146
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #30 Skrevet 12. mars 2022 Morsom tråd med tanke på at jeg kommer fra et helt vanlig bursdagsselskap i min familie, først mat å spise, så 3 ulike kaker. Vi var 13 stykker 😂😂 Anonymkode: 7652b...2ff
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #31 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Morsom tråd med tanke på at jeg kommer fra et helt vanlig bursdagsselskap i min familie, først mat å spise, så 3 ulike kaker. Vi var 13 stykker 😂😂 Anonymkode: 7652b...2ff Glemte å si at vi bor meget sentralt på Østlandet 😅 Anonymkode: 7652b...2ff
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #32 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Glemte å si at vi bor meget sentralt på Østlandet 😅 Anonymkode: 7652b...2ff Ja, nettopp! Her jeg bor ville man aldri invitert 13 stk og bare bakt 3 kaker, man ville nok hatt noen flere. Anonymkode: 4a1a9...837
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #33 Skrevet 12. mars 2022 Min mor er fra en «finere» byfamilie, og min far er fra bygda. I mors familie var det ansett som vulgært med mange kaker i fine selskap som bryllup og konfirmasjon. Det skulle være én kake, og dennskulle være skikkelig god. I fars familie var det ansett som raust å ha et bugnende kakebord. Jeg tror det har å gjøre med at kaker og bakverk ble ansett som luksus i kretsene min far kom fra. Absolutt kulturforskjeller hos oss. Anonymkode: d68c7...864
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #34 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 12.3.2022 den 18.21): Så hele familien din er både lite gjestfrie. ikke forstår de hvor mye mat som trengs til et selskap, de er kjedelige og forstår ikke hvordan de lager god stemning, høres stusselig ut. At du ikke bare melder deg ut av familien med en gang... Anonymkode: 68787...146 Nei, de er ikke lite gjestfrie; de er døde. Jeg har ingen igjen der nede; mamma og pappa flyttet nordover da jeg var 5. Så jeg er tokulturell. Og forskjellen er stor, ja. Farmor lagde så lite mat til sølvbryllupet at kun fem gjester fikk hovedrett; det går gjetord om den festen fortsatt. De 5 første fikk ørret, men siden den tok slutt, måtte de 10 neste spise poteter og salat… Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #35 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, de er ikke lite gjestfrie; de er døde. Jeg har ingen igjen der nede; mamma og pappa flyttet nordover da jeg var 5. Så jeg er tokulturell. Og forskjellen er stor, ja. Farmor lagde så lite mat til sølvbryllupet at kun fem gjester fikk hovedrett; det går gjetord om den festen fortsatt. De 5 første fikk ørret, men siden den tok slutt, måtte de 10 neste spise poteter og salat… Anonymkode: 56ea6...9ce Du ser gjerne selv at din farmors ubrukelige ikke skyldes "kultur", håper jeg. Anonymkode: 073d5...cbd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #36 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du ser gjerne selv at din farmors ubrukelige ikke skyldes "kultur", håper jeg. Anonymkode: 073d5...cbd *Ubrukelighet Anonymkode: 073d5...cbd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #37 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du ser gjerne selv at din farmors ubrukelige ikke skyldes "kultur", håper jeg. Anonymkode: 073d5...cbd Den skyldtes blant annet kultur, jo. Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #38 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Den skyldtes blant annet kultur, jo. Anonymkode: 56ea6...9ce Hva slags kultur er det? Jeg har tilbragt nesten hele livet mitt i Oslo, men har fortsatt til gode å bli utsatt for kulturen der det aldri er nok mat. Anonymkode: 939d4...29a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #39 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Den skyldtes blant annet kultur, jo. Anonymkode: 56ea6...9ce Det er ikke "østlandsk kultur" å ikke ha hovedrett til mer enn en tredjedel av gjestene sine. Anonymkode: 073d5...cbd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #40 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 3/12/2022 den 21.41): Min mor er fra en «finere» byfamilie, og min far er fra bygda. I mors familie var det ansett som vulgært med mange kaker i fine selskap som bryllup og konfirmasjon. Det skulle være én kake, og dennskulle være skikkelig god. I fars familie var det ansett som raust å ha et bugnende kakebord. Jeg tror det har å gjøre med at kaker og bakverk ble ansett som luksus i kretsene min far kom fra. Absolutt kulturforskjeller hos oss. Anonymkode: d68c7...864 Du har helt rett i at masse kaker er vulgært i noen miljø. Jeg er bare glad det ikke var jeg som skrev det til å begynne med Anonymkode: be456...d49
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #41 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Hva slags kultur er det? Jeg har tilbragt nesten hele livet mitt i Oslo, men har fortsatt til gode å bli utsatt for kulturen der det aldri er nok mat. Anonymkode: 939d4...29a Ok, du har sikkert røkt i 30 år uten å få kreft også. Og det DU ikke har opplevd, fins ikke. Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #42 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Det er ikke "østlandsk kultur" å ikke ha hovedrett til mer enn en tredjedel av gjestene sine. Anonymkode: 073d5...cbd Det er i alle fall nordnorsk kultur å være sikker på at det alltid er mye mer enn nok. Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #43 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ok, du har sikkert røkt i 30 år uten å få kreft også. Og det DU ikke har opplevd, fins ikke. Anonymkode: 56ea6...9ce Med tanke på at jeg har et meget stort nettverk, er det snodig at jeg aldri har blitt utsatt for denne utbredte kulturen du hevder at finnes her. Anonymkode: 939d4...29a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #44 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Med tanke på at jeg har et meget stort nettverk, er det snodig at jeg aldri har blitt utsatt for denne utbredte kulturen du hevder at finnes her. Anonymkode: 939d4...29a Det snodige er jo at du blir personlig støtt ved tanken på at den kulturen kanskje skulle finnes. Ingen har beskyldt DEG for å være kjip, du er ikke min farmor, og ut over det så vet vel ca. hele Norge at folk fra Østlandet og særlig hovedstaden har en kjepp opp i ræva i selskapslivet… Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #45 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det snodige er jo at du blir personlig støtt ved tanken på at den kulturen kanskje skulle finnes. Ingen har beskyldt DEG for å være kjip, du er ikke min farmor, og ut over det så vet vel ca. hele Norge at folk fra Østlandet og særlig hovedstaden har en kjepp opp i ræva i selskapslivet… Anonymkode: 56ea6...9ce Hvor leser du at jeg blir støtt? Det er kjedelig når du dikter. Jeg tar ikke dette personlig, i mitt hus serveres det rikelig med mat og drikke. Har heller aldri opplevd annet. Det er du som hevder at det er kultur på Østlandet. Det er tydeligvis heller kultur i DIN familie. Da ligger det nok i blodet ditt. 😘 Anonymkode: 939d4...29a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #46 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor leser du at jeg blir støtt? Det er kjedelig når du dikter. Jeg tar ikke dette personlig, i mitt hus serveres det rikelig med mat og drikke. Har heller aldri opplevd annet. Det er du som hevder at det er kultur på Østlandet. Det er tydeligvis heller kultur i DIN familie. Da ligger det nok i blodet ditt. 😘 Anonymkode: 939d4...29a For et lykketreff at mine foreldre flyttet, da. Og ble assimilert inn i en verden der man i det minste prøver å ha det gøy. Anonymkode: 56ea6...9ce
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #47 Skrevet 13. mars 2022 Her var det mange som virker å ha pms de luxe... Anonymkode: a8e0a...c55
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #48 Skrevet 13. mars 2022 Jeg er Vestlending, men her er det ikke noe bugnende kakebord, det er bare nok kaker. Og skulle det gå tomt, så går det fint det også. Ingen her som trenger å spise en haug med kake. Er egentlig mer opptatt av å ha nok mat enn en haug med kake. Alle skal kunne spise meg mette på mat, og så er kaker / desserter mer som et tilbehør å beregne. Anonymkode: 8c149...d3d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #49 Skrevet 14. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei, de er ikke lite gjestfrie; de er døde. Jeg har ingen igjen der nede; mamma og pappa flyttet nordover da jeg var 5. Så jeg er tokulturell. Og forskjellen er stor, ja. Farmor lagde så lite mat til sølvbryllupet at kun fem gjester fikk hovedrett; det går gjetord om den festen fortsatt. De 5 første fikk ørret, men siden den tok slutt, måtte de 10 neste spise poteter og salat… Anonymkode: 56ea6...9ce Men hvis det går gjetord om festen så kan det jo ikke være en særlig kjent kultur, det du hevder? For da hadde det jo ikke vært noe å snakke om. Man diskuterer ikke det normale og forventede. Anonymkode: cd191...11d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #50 Skrevet 14. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 12.3.2022 den 9.29): Det spørsmålet jeg sitter igjen med etter alle disse kaketrådene er: hvordan klarer dere å spise så mye kake?!? Det skal liksom «bugne» av ulike kaker på store, flotte kakebord… hvor mange av kakene klarer dere å spise av? Selv blir jeg kvalm om jeg spiser mer enn ett kakestykke… hvor mange kakestykker klarer dere egentlig å trykke ned? Anonymkode: b9594...3be Samme lurer jeg på. Det er jo begrenset hvor mange kakestykker man faktisk får ned, særlig etter en middag først. Dessuten burde 1-2 stykker være nok, det er jo bare fett og sukker. Anonymkode: 4bebd...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå