Gå til innhold

Når folk er i krise...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du brukte som ex tidligere om ei som ble utsatt for vold. Idet det skjedde, var hun i en type krise. Hun trenger medisinsk hjelp ved ev. skader. I tiden etter vil det være en annen type krise. Hun kan utvikle PTSD eller slite med fysiske senvirkninger. Begge er kriser, men en vil gjerne trenge ulik type oppfølging og hjelp.

Anonymkode: 65cb5...cd9

Det vil jo være individuelt når de er klare for en behandling eller terapi og samtaler. 

Anonymkode: 0bc40...bce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det vil jo være individuelt når de er klare for en behandling eller terapi og samtaler. 

Det er det vi prøver å forklare! Det kommer an på personen! Alle er ulike! Derfor funker ikke fasiten i HI!

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er det vi prøver å forklare! Det kommer an på personen! Alle er ulike! Derfor funker ikke fasiten i HI!

Alle er ikke ulike. Det er nå en ting. Det samme skjer i kroppen til alle som er i en krisesituasjon, om ikke alt i enhver kropp. Det er høy puls, svette, angst og også forvirring. Hvordan de derimot handler er ulikt. Når du eller andre skal hjelpe i den situasjonen, så bør instruksene i hovedinnlegget følges av privatpersoner som må hjelpe. ETTERHVERT kan de få behandling og terapi eller samtaler. Nå sier jeg takk for meg i denne tråden. 

Jeg er på overtid når det gjelder både velvilje og tålmodighet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Alle er ikke ulike. Det er nå en ting. Det samme skjer i kroppen til alle som er i en krisesituasjon, om ikke alt i enhver kropp. Det er høy puls, svette, angst og også forvirring. Hvordan de derimot handler er ulikt. Når du eller andre skal hjelpe i den situasjonen, så bør instruksene i hovedinnlegget følges av privatpersoner som må hjelpe. ETTERHVERT kan de få behandling og terapi eller samtaler. Nå sier jeg takk for meg i denne tråden. 

velvilje? 

Anonymkode: 1a3e0...021

Skrevet

Så det du snakker om er akutte kriser! Greit å få det avklart! En krise er ikke bare en krise! De kan være akutte eller langvarige, og alt midt imellom! 

Kommunikasjon og presis ordbruk er også en fin ting! Spesielt når en starter en diskusjon med å påstå at en sitter på fasiten! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

velvilje? 

Anonymkode: 1a3e0...021

Kan tildels se ironien i det. Jeg hsr vel igrunnen ikke vist så mye velvilje. Det irriterer meg for mye når voksne mennesker må kverulere på opplagte ting. Tålmodighet derimot, har jeg virkelig smurt meg med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så det du snakker om er akutte kriser! Greit å få det avklart! En krise er ikke bare en krise! De kan være akutte eller langvarige, og alt midt imellom! 

Kommunikasjon og presis ordbruk er også en fin ting! Spesielt når en starter en diskusjon med å påstå at en sitter på fasiten! 

En krise er et avgjørende vendepunkt, en plutselig forandring eller en vanskelig situasjon. Da vet du det også.  

Byebye. 

Skrevet

En krise er et avgjørende vendepunkt, en plutselig forandring eller en vanskelig situasjon. Da vet du det også.  

Byebye. 

Ja, det vet jeg.

Jeg vet også at varigheten kan variere! Så da vet du det også!

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Dette inneholder ikke ett argument for at det jeg skriver ikke vil hjelpe. Ikke ett. Er det ikke mest fornuftig å la være å si mot når du ikke har reell grunn til det? Du virker nemlig bare veldig dum og barnslig ved å si mot bare for å si mot. Det burde du strengt tatt ha vokst ifra deg sikkert for 20 år siden. Mest sannsynlig mye lengre også. 

Aha, så når man ikke er enig med deg, da virker man dum og barnslig. Er du sikker på at diskusjonsforum er noe for deg? Kanskje du heller skal skrive et leserinnlegg i Allers eller noe.

Anonymkode: f993b...dcf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, alle er jo så slemme mot deg.

Anonymkode: ccd3a...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...