Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Jeg har blitt sykmeldt og vil sabsynlig bis bære det ganske lenge. Før jeg ble sykmeldt meldte jeg meg på 2 nettkurs som jeg leste på fritiden. Det var meningen å ta eksamen til våren. Kan jeg gjøre det som sykmeldt? Anonymkode: f9e34...c83
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Jeg går et studie 1 gang i uka på kveldstid, jobber fullt også. Så hvis jeg blir sykmeldt så skal jeg ikke ha krav på sykepenger? Anonymkode: 03d02...bae
Nyttårs barn Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg går et studie 1 gang i uka på kveldstid, jobber fullt også. Så hvis jeg blir sykmeldt så skal jeg ikke ha krav på sykepenger? Anonymkode: 03d02...bae Nå er det ikke det som er sagt vel, klart du har krav på sykepenger om du blir syk, men du kan ikke helt uten videre være syk og få sykepenger og samtidig student. Jeg var student da jeg var gravid og ble sykemeldt, da leverte jeg sykemelding på studiene mine også. Og leste og møtte opp, det ble ikke registrert noe sted. Når eksamen kom så var jeg friskmeldt en ukes tid og ble så sykemeldt igjen etterpå. Det var kanskje litt på kanten, men det var så riktig jeg fikk det til
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Jeg ville spurt nav. Siden du ikke får verken lønn eller stipend for å studere, og ikke har obligatorisk oppmøte er jeg ikke helt sikker på om dette påvirkes av sykemelding. Jeg ville spurt nav Anonymkode: e6de0...09d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 Nyttårs barn skrev (4 timer siden): Nå er det ikke det som er sagt vel, klart du har krav på sykepenger om du blir syk, men du kan ikke helt uten videre være syk og få sykepenger og samtidig student. Jeg var student da jeg var gravid og ble sykemeldt, da leverte jeg sykemelding på studiene mine også. Og leste og møtte opp, det ble ikke registrert noe sted. Når eksamen kom så var jeg friskmeldt en ukes tid og ble så sykemeldt igjen etterpå. Det var kanskje litt på kanten, men det var så riktig jeg fikk det til Det var egentlig bare et spørsmål ... Anonymkode: 03d02...bae
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 Utgangspunktet er at du ikke kan studere mens du er sykmeldt. Det handler om at sykepenger ikke skal subsidiere studier Anonymkode: eae4f...4c1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 Du må søke nav om å beholde sykepenger mens du studerer. Jeg fikk det godkjent. Anonymkode: 2337e...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå