Gå til innhold

Dere som har startet eget foretak - hvordan turte dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står nå ved et veivalg - fortsette i den trygge, offentlige jobben som jeg har hatt de siste 15 årene eller starte eget foretak. Jeg har veldig lyst til å starte for meg selv og har startkapital. Jeg synes likevel det er skummelt, særlig fordi dette er en helt ny bransje i forhold til det jeg jobbet med tidligere. Men lysten er der, den er altoppslukende, jeg er villig til å ta ekstrautdanning og faglige kurs for å lykkes. Jeg trives ikke i jobben jeg har nå, og det er ikke noe særlig med andre jobber innenfor samme felt å oppdrive her jeg bor.

Jeg vil gjerne høre fra dere som tok steget og turte å satse. Hvordan var det? Hva var det vanskeligste? Hvordan gikk det å kombinere det med barn? Jeg er klar over at det vil bli harde tak det første året, men ønsker likevel å prøve. 

Anonymkode: b144e...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig etablert innen bransjen og derfor var det lite risiko. Alt handler om å ikke ta på seg mer enn man tåler å tape. 

Gå for drømmen, du kommer til å angre hvis du ikke tør. YOLO og alt det der 😅

Anonymkode: a4ef3...fff

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig etablert innen bransjen og derfor var det lite risiko. Alt handler om å ikke ta på seg mer enn man tåler å tape. 

Gå for drømmen, du kommer til å angre hvis du ikke tør. YOLO og alt det der 😅

Kan utdype litt mer. 

Vanskelig, gå fra trygt og etablert til plutselig alene med ansvar. Litt frykt om egen helse plutselig setter en stopp, man vet jo aldri. Hva gjør en da? Kan du ha en samarbeidsavtale med noen i så fall? Nøkkelpersonforsikring? 

Mer jobb, men samtidig på sikt kanskje mindre. Du legger rutinene, du bestemmer når, hvor mye og hva. Min største utfordring er sosialt og faglig diskusjon, da er det godt å ha fagsupport og samarbeidspartner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...