Gå til innhold

Er det vanlig å kunne bake kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da er vi flere som tar feil siden det ikke var meg du i utgansgpunktet siterte, merkelig det der.....

Anonymkode: 0a582...74e

🙋🏼‍♀️
Jeg tar nok også feil fordi jeg også oppfatter hi som snobbete og ufordragelig. 

Anonymkode: 958b6...534

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Da så. Hvis dere oppfattet det nedlatende, så skjønner jeg jo visse reaksjoner her. Godt ikke alle så det på den måten da. Så majoriteten her var nedlatende i forsvar. Det forklarer jo alt. 

Anonymkode: c5d4b...064

Majoriteten her var IKKE nedlatende. DU selv var det. 
Stor forskjell. 

Anonymkode: ac7ee...bd9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ingen sier at det er viktig eller at alle må bake, men mange her sier at HI tar feil i sin beskrivelse av samfunnet og hvilke ferdigheter folk har i samfunnet. 

Men dere mener ikke hvilke ferdigheter «folk har» i samfunnet, dere mener hvilke ferdigheter kvinner har, eller burde ha. Hvis du ser befolkningen under ett, altså inkluderer den mannlige befolkningen som utgjør omkring 50%, så vet du at det slett ikke er uvanlig å ikke kunne bake. Altså har hi på mange måter rett - det er ikke uvanlig å ikke kunne bake.

Anonymkode: 5dd36...fea

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

🙋🏼‍♀️
Jeg tar nok også feil fordi jeg også oppfatter hi som snobbete og ufordragelig. 

Da en skrev her at kaker man kjøpte var annenrangs ( nedlatende utsagn ), og spurte meg hvorfor jeg trodde at hjemmebakst var så populært/reklamert for, så svarte jeg at i tråder jeg hadde lest så handlet det om økonomi. Og at jeg forsto det da det ellers ville kommet på mange tusen kroner. Det var altså ikke jeg som var snobbete og arrogant. Når en annen skriver at det er evneveikt å ikke kunne bake, så svarer jeg at det er kvalt og ufyselig skrevet, og setter henne på plass. Lær dere å lese sammenheng. Slutt å plukk ut kommentarer som er revet fra dem. Dere ser jo kun det dere vil se og ikke fakta. Skjønner ikke at det er mulig å herje sånn i tråder som noen av dere gjør. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da en skrev her at kaker man kjøpte var annenrangs ( nedlatende utsagn ), og spurte meg hvorfor jeg trodde at hjemmebakst var så populært/reklamert for, så svarte jeg at i tråder jeg hadde lest så handlet det om økonomi. Og at jeg forsto det da det ellers ville kommet på mange tusen kroner. Det var altså ikke jeg som var snobbete og arrogant. Når en annen skriver at det er evneveikt å ikke kunne bake, så svarer jeg at det er kvalt og ufyselig skrevet, og setter henne på plass. Lær dere å lese sammenheng. Slutt å plukk ut kommentarer som er revet fra dem. Dere ser jo kun det dere vil se og ikke fakta. Skjønner ikke at det er mulig å herje sånn i tråder som noen av dere gjør. 

🙋🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.3.2022 den 20.39):

Når en annen skriver at det er evneveikt å ikke kunne bake

…så lærte du plutselig å bake, fordi det eneste man trengte å kunne, var å lese en oppskrift. 

Da hadde hun jo rett, da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3/12/2022 den 20.19):

Men dere mener ikke hvilke ferdigheter «folk har» i samfunnet, dere mener hvilke ferdigheter kvinner har, eller burde ha. Hvis du ser befolkningen under ett, altså inkluderer den mannlige befolkningen som utgjør omkring 50%, så vet du at det slett ikke er uvanlig å ikke kunne bake. Altså har hi på mange måter rett - det er ikke uvanlig å ikke kunne bake.

Anonymkode: 5dd36...fea

Jeg tror ikke jeg kjenner noen menn heller som ikke kan bake.

Anonymkode: 47198...e1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.3.2022 den 10.18):

Så kan jeg jo opplyse om at jeg da har bakt to sitronkaker. Den ene med melisglasur og bringebær som pynt på toppen. Deretter ville jeg prøve en med tynt lag ostekrem og coctailbær som topping. Begge ble veldig vellykket, men tror melis er å foretrekke. Med både bringebær og coctailbær. God den frokost med espresso. 

Så da har jeg bakt mine første kaker. 

Så flott!

Anonymkode: 6adce...2d7

Skrevet

Venner i min gjeng baker hjemmelaget kaker, boller, muffins og lignende til bursdager. 
For meg er det helt vanlig. 

Anonymkode: cd75b...bd4

Skrevet

Altså, nå er jeg en idiot på kjøkkenet, men jeg klarer nå å drodle meg gjennom en oppskrift som kan ende opp i en kake. Særlig vakker er det ikke sikkert at den blir, men etendes skal jeg nok få til.  Det finnes jo dessuten en haug superenkle greier for dem som er som meg, Safarikake, Eton Mess eller whatever. 

Man kan ofte mer enn man tror- på mine eldre dager har jeg til og med fått til mammas suksessterte og Verdens Beste, og det utifra en eldgammal kokebok fra min mormor, med oppskrifter skrevet med sirlig løkkeskrift. ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3/13/2022 den 23.06):

Så flott!

Anonymkode: 6adce...2d7

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Venner i min gjeng baker hjemmelaget kaker, boller, muffins og lignende til bursdager. 
For meg er det helt vanlig. 

Anonymkode: cd75b...bd4

LillaGorilla♥♥ skrev (16 minutter siden):

Altså, nå er jeg en idiot på kjøkkenet, men jeg klarer nå å drodle meg gjennom en oppskrift som kan ende opp i en kake. Særlig vakker er det ikke sikkert at den blir, men etendes skal jeg nok få til.  Det finnes jo dessuten en haug superenkle greier for dem som er som meg, Safarikake, Eton Mess eller whatever. 

Man kan ofte mer enn man tror- på mine eldre dager har jeg til og med fått til mammas suksessterte og Verdens Beste, og det utifra en eldgammal kokebok fra min mormor, med oppskrifter skrevet med sirlig løkkeskrift. ❤️

Det var enkel oppskrift jeg fulgte, men faktisk god kake til svart kaffe! Skal lage kake til søndag når en gammel slekning kommer på besøk. Regner med at hun ikke vil tro at det er jeg som har bakt :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...