Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #201 Skrevet 12. mars 2022 Hjelpes, 8 sider med krangling om baking… Dette er da virkelig ikke verre enn at de som kan og vil bake baker, og de som ikke kan og vil lar det være. Vi er vel såpass rause som samfunn at vi aksepterer at enkelte ikke kan og vil gjøre ting flertallet kan og vil gjøre? Anonymkode: 5dd36...fea
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. mars 2022 #202 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hjelpes, 8 sider med krangling om baking… Dette er da virkelig ikke verre enn at de som kan og vil bake baker, og de som ikke kan og vil lar det være. Vi er vel såpass rause som samfunn at vi aksepterer at enkelte ikke kan og vil gjøre ting flertallet kan og vil gjøre? Anonymkode: 5dd36...fea Jeg tror du har misset grunnen til at tråden er så lang . Alle aksepterer at ikke alle kan eller vil alt. Flertallet mener dog at det er uvanlig å ikke ha bakt noen gang som voksen. Hi diskuterer opp i mente hvorfor dette ikke er rart. Derfor blir tråden lang.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #203 Skrevet 12. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Jeg tror du har misset grunnen til at tråden er så lang . Alle aksepterer at ikke alle kan eller vil alt. Flertallet mener dog at det er uvanlig å ikke ha bakt noen gang som voksen. Hi diskuterer opp i mente hvorfor dette ikke er rart. Derfor blir tråden lang. Uansett, utrolig merkelig at dette skal engasjere så voldsomt. Hva gjør det om hi mener det ikke er uvanlig å aldri ha bakt som voksen? Er det så viktig? Selv kjenner jeg flere som aldri har bakt en kake i hele sitt liv. De aller fleste av dem er riktignok menn, men det teller vel også? Anonymkode: 5dd36...fea
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. mars 2022 #204 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Uansett, utrolig merkelig at dette skal engasjere så voldsomt. Hva gjør det om hi mener det ikke er uvanlig å aldri ha bakt som voksen? Er det så viktig? Selv kjenner jeg flere som aldri har bakt en kake i hele sitt liv. De aller fleste av dem er riktignok menn, men det teller vel også? Anonymkode: 5dd36...fea De har sikkert bakt brød, kaker og boller på skolen de også. Menn eller kvinner … det er rart å påstå at man aldri har bakt noe som helst som voksen.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #205 Skrevet 12. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): De har sikkert bakt brød, kaker og boller på skolen de også. Menn eller kvinner … det er rart å påstå at man aldri har bakt noe som helst som voksen. Jeg reagerer ikke så mye på at hi aldri baker selv, folk har forskjellige interesser. Det jeg syns er rarest er at hun ikke kjenner noen, bortsett fra sin egen bestemor, som verken kan eller vil bake. Hun har aldri vært i et selskap med hjemmebakte kaker, faktisk. Jeg har ikke fått helt med meg om det er hjemmebakst på div arrangementer hun deltar på, men normalen i hennes omgangskrets er i hvert fall å kjøpe kake til enhver anledning. Det syns jeg er svært merkelig da jeg selv knapt har opplevd å bli servert kjøpekake i et selskap eller fest. Det er liksom noe man tyr til som krise om man plutselig får uventet besøk eller trenger en kake på jobb. Anonymkode: 958b6...534
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #206 Skrevet 12. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): De har sikkert bakt brød, kaker og boller på skolen de også. Menn eller kvinner … det er rart å påstå at man aldri har bakt noe som helst som voksen. Men det er kaker hi snakker om, og hun sier jo at hun ikke lærte å bake kaker på skolen. Det gjorde ikke jeg heller, og barna mine har heller aldri bakt kake på skolen. Hva man gjør på skolen er jo uansett irrelevant. Og nei, jeg tror verken mannen min, pappaen min, broren min eller mine to svogere noen sinne har bakt kake. Eller brød. Er det virkelig så rart altså? Anonymkode: 5dd36...fea
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #207 Skrevet 12. mars 2022 Jeg kjenner faktisk ei som er godt over 30 år, 2 barn og har aldri laget en kake. Kun toroposekake, uten krem…. ho kjøper kaker til alle selskap og når noen spør om ho kan bake til konfirmasjon så stiller ho med smågodt. Det verste er at mannen har cøliaki så de forventer at alle andre skal stille med kaker han kan spise, men de gidder ikke bidra selv. jeg er heller ikke veldig flink å bake, men har lært meg noen oppskrifter, og prøver kanskje en ny i hver familieselskap vi har (ingen krise om den blir mislykket) Anonymkode: 01347...3d2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #208 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg kjenner faktisk ei som er godt over 30 år, 2 barn og har aldri laget en kake. Kun toroposekake, uten krem…. ho kjøper kaker til alle selskap og når noen spør om ho kan bake til konfirmasjon så stiller ho med smågodt. Det verste er at mannen har cøliaki så de forventer at alle andre skal stille med kaker han kan spise, men de gidder ikke bidra selv. jeg er heller ikke veldig flink å bake, men har lært meg noen oppskrifter, og prøver kanskje en ny i hver familieselskap vi har (ingen krise om den blir mislykket) Anonymkode: 01347...3d2 Hvis mannen hennes forventer at andre skal bake kaker han kan spise, så er det vel han som burde bake til andre også? Det burde jo ikke først og fremst være hennes problem. Anonymkode: 5dd36...fea
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #209 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Alle disse. Anonymkode: ac7ee...bd9 For noe tull. Jeg setter derimot frekke og uhøflige brukere litt på plass. Det er hverken frekt eller uhøflig, men en naturlig respons fra noen som ikke finner seg i all slags pjatt! Anonym bruker skrev (1 time siden): Hjelpes, 8 sider med krangling om baking… Dette er da virkelig ikke verre enn at de som kan og vil bake baker, og de som ikke kan og vil lar det være. Vi er vel såpass rause som samfunn at vi aksepterer at enkelte ikke kan og vil gjøre ting flertallet kan og vil gjøre? Anonymkode: 5dd36...fea Ikke alle har vært like sjokkerte og fordømmende her, men ellers er vel ikke raushet noe som akkurat preger denne tråden nei. mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Jeg tror du har misset grunnen til at tråden er så lang . Alle aksepterer at ikke alle kan eller vil alt. Flertallet mener dog at det er uvanlig å ikke ha bakt noen gang som voksen. Hi diskuterer opp i mente hvorfor dette ikke er rart. Derfor blir tråden lang. Nei, jeg har overhodet ikke diskutert hvorfor det ikke er rart. Jeg har derimot forklart hva som er vanlig hos oss, og det tilmed uten å latterligjøre og være frekke mot de som ser på baking av kaker som en del av allmennutdanbelse og hverdagslig aktivitet som alle kan. Anonym bruker skrev (1 time siden): Uansett, utrolig merkelig at dette skal engasjere så voldsomt. Hva gjør det om hi mener det ikke er uvanlig å aldri ha bakt som voksen? Er det så viktig? Selv kjenner jeg flere som aldri har bakt en kake i hele sitt liv. De aller fleste av dem er riktignok menn, men det teller vel også? Anonymkode: 5dd36...fea Dette. Menn trenger ikke kunne bake. Jeg er eksempler på menn og gutter som aldri har, men som måtte eller lærte. Så ganske mye oppsiktsvekkende som blir avslørt i denne tråden også. Av ulike forventninger til menn og kvinner. mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): De har sikkert bakt brød, kaker og boller på skolen de også. Menn eller kvinner … det er rart å påstå at man aldri har bakt noe som helst som voksen. På skolen? Hvorfor er det ikke like vanlig og en del av deres naturlige sysler i hverdagen da? Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg reagerer ikke så mye på at hi aldri baker selv, folk har forskjellige interesser. Det jeg syns er rarest er at hun ikke kjenner noen, bortsett fra sin egen bestemor, som verken kan eller vil bake. Hun har aldri vært i et selskap med hjemmebakte kaker, faktisk. Jeg har ikke fått helt med meg om det er hjemmebakst på div arrangementer hun deltar på, men normalen i hennes omgangskrets er i hvert fall å kjøpe kake til enhver anledning. Det syns jeg er svært merkelig da jeg selv knapt har opplevd å bli servert kjøpekake i et selskap eller fest. Det er liksom noe man tyr til som krise om man plutselig får uventet besøk eller trenger en kake på jobb. Anonymkode: 958b6...534 Feil igjen. Jeg har vært i selskap med hjemmebakte kaker! Anonym bruker skrev (1 time siden): Men det er kaker hi snakker om, og hun sier jo at hun ikke lærte å bake kaker på skolen. Det gjorde ikke jeg heller, og barna mine har heller aldri bakt kake på skolen. Hva man gjør på skolen er jo uansett irrelevant. Og nei, jeg tror verken mannen min, pappaen min, broren min eller mine to svogere noen sinne har bakt kake. Eller brød. Er det virkelig så rart altså? Anonymkode: 5dd36...fea Nei det er ikke rart. Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg kjenner faktisk ei som er godt over 30 år, 2 barn og har aldri laget en kake. Kun toroposekake, uten krem…. ho kjøper kaker til alle selskap og når noen spør om ho kan bake til konfirmasjon så stiller ho med smågodt. Det verste er at mannen har cøliaki så de forventer at alle andre skal stille med kaker han kan spise, men de gidder ikke bidra selv. jeg er heller ikke veldig flink å bake, men har lært meg noen oppskrifter, og prøver kanskje en ny i hver familieselskap vi har (ingen krise om den blir mislykket) Anonymkode: 01347...3d2 Her bør jo mannen bake eller?? Hva er poenget med å ta med mislykka kaker i selskap?? Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvis mannen hennes forventer at andre skal bake kaker han kan spise, så er det vel han som burde bake til andre også? Det burde jo ikke først og fremst være hennes problem. Anonymkode: 5dd36...fea Nettopp! Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #210 Skrevet 12. mars 2022 Så kan jeg jo opplyse om at jeg da har bakt to sitronkaker. Den ene med melisglasur og bringebær som pynt på toppen. Deretter ville jeg prøve en med tynt lag ostekrem og coctailbær som topping. Begge ble veldig vellykket, men tror melis er å foretrekke. Med både bringebær og coctailbær. God den frokost med espresso. Så da har jeg bakt mine første kaker. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #211 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): For noe tull. Jeg setter derimot frekke og uhøflige brukere litt på plass. Det er hverken frekt eller uhøflig, men en naturlig respons fra noen som ikke finner seg i all slags pjatt! Ikke alle har vært like sjokkerte og fordømmende her, men ellers er vel ikke raushet noe som akkurat preger denne tråden nei. Nei, jeg har overhodet ikke diskutert hvorfor det ikke er rart. Jeg har derimot forklart hva som er vanlig hos oss, og det tilmed uten å latterligjøre og være frekke mot de som ser på baking av kaker som en del av allmennutdanbelse og hverdagslig aktivitet som alle kan. Dette. Menn trenger ikke kunne bake. Jeg er eksempler på menn og gutter som aldri har, men som måtte eller lærte. Så ganske mye oppsiktsvekkende som blir avslørt i denne tråden også. Av ulike forventninger til menn og kvinner. På skolen? Hvorfor er det ikke like vanlig og en del av deres naturlige sysler i hverdagen da? Feil igjen. Jeg har vært i selskap med hjemmebakte kaker! Nei det er ikke rart. Her bør jo mannen bake eller?? Hva er poenget med å ta med mislykka kaker i selskap?? Nettopp! Anonymkode: c5d4b...064 Du klager på at tråden blir lang og så svarer du manisk på alle innlegg? Anonymkode: 958b6...534
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #212 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du klager på at tråden blir lang og så svarer du manisk på alle innlegg? Anonymkode: 958b6...534 Hvis folk manisk skriver innlegg , så må jeg nok få korrigere alle feil de kommer med i min tråd. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #213 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis folk manisk skriver innlegg , så må jeg nok få korrigere alle feil de kommer med i min tråd. Anonymkode: c5d4b...064 Selvsagt, bare kjør på! Det er bare litt rart å klage over at tråden engasjerer når du er så aktiv selv. Anonymkode: 958b6...534
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #214 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Så kan jeg jo opplyse om at jeg da har bakt to sitronkaker. Den ene med melisglasur og bringebær som pynt på toppen. Deretter ville jeg prøve en med tynt lag ostekrem og coctailbær som topping. Begge ble veldig vellykket, men tror melis er å foretrekke. Med både bringebær og coctailbær. God den frokost med espresso. Så da har jeg bakt mine første kaker. Anonymkode: c5d4b...064 Så fint. Da kan vi konkludere med at så godt som alle kan bake hvis devhidder å prøve. Det er faktisk ikke vanskelig. Anonymkode: 47198...e1e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #215 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Så kan jeg jo opplyse om at jeg da har bakt to sitronkaker. Den ene med melisglasur og bringebær som pynt på toppen. Deretter ville jeg prøve en med tynt lag ostekrem og coctailbær som topping. Begge ble veldig vellykket, men tror melis er å foretrekke. Med både bringebær og coctailbær. God den frokost med espresso. Så da har jeg bakt mine første kaker. Anonymkode: c5d4b...064 Da er jo konklusjonen satt, alle som kan lese kan bake, bare å følge oppskriften Anonymkode: 3f27f...fd7
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #216 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Så fint. Da kan vi konkludere med at så godt som alle kan bake hvis devhidder å prøve. Det er faktisk ikke vanskelig. Anonymkode: 47198...e1e Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da er jo konklusjonen satt, alle som kan lese kan bake, bare å følge oppskriften Anonymkode: 3f27f...fd7 Ja det var helt forståelige ingredienser, og gikk overraskende lett. Smakte godt også. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #217 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så kan jeg jo opplyse om at jeg da har bakt to sitronkaker. Den ene med melisglasur og bringebær som pynt på toppen. Deretter ville jeg prøve en med tynt lag ostekrem og coctailbær som topping. Begge ble veldig vellykket, men tror melis er å foretrekke. Med både bringebær og coctailbær. God den frokost med espresso. Så da har jeg bakt mine første kaker. Anonymkode: c5d4b...064 Gratulerer! Alltid kjekt når man forsøker noe nytt og det blir vellykket:) Da vil man gjerne prøve igjen. Jeg er ikke fra en kakefamilie. Hadde jeg stilt med like mange kaker i et familieselskap som er vanlig her inne ville vi druknet i kakerester. Det er helt i orden at du ikke liker å bake og at du ikke gjør det. Selv har jeg aldri opplevd å komme i selskap eller på skoleavslutning eller i andre «kakesammenhenger» der det er overvekt av kjøpekaker. Jeg baker ikke mye, men har et par tre-fire som jeg er god på. Jeg er også mye mer glad i mat og her prøver jeg mye forskjellig og har et helt annet register å spille på (unntatt desserter - der er mine interesser og ferdigheter begrenset). Anonymkode: 1b633...0c5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #218 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Gratulerer! Alltid kjekt når man forsøker noe nytt og det blir vellykket:) Da vil man gjerne prøve igjen. Jeg er ikke fra en kakefamilie. Hadde jeg stilt med like mange kaker i et familieselskap som er vanlig her inne ville vi druknet i kakerester. Det er helt i orden at du ikke liker å bake og at du ikke gjør det. Selv har jeg aldri opplevd å komme i selskap eller på skoleavslutning eller i andre «kakesammenhenger» der det er overvekt av kjøpekaker. Jeg baker ikke mye, men har et par tre-fire som jeg er god på. Jeg er også mye mer glad i mat og her prøver jeg mye forskjellig og har et helt annet register å spille på (unntatt desserter - der er mine interesser og ferdigheter begrenset). Anonymkode: 1b633...0c5 Takk! Ble litt overrasket over hvor smooth det gikk, men skal jo sies at det var en enkel oppskrift! Fant på å bruke ostekrem og coctailbær selv, og venninnene mine som var her tidligere syns den var veldig god da. Jeg har aldri tenkt over de kakene på skolen, men mine venninner og jeg kjøper. Har aldri tenkt på å bake. Vi bruker heller ikke mange kaker i sammenkomster med familien heller. Når det tar flere timer å lage maten, og sitter ved bordet og spiser gjerne halvannen time mens vi snakker og har det hyggelig, så er det på en måte ikke rom eller lyst på mer. Jeg får se om jeg baker mer. Jeg liker utfordringer, så har egentlig lyst til å prøve på noe mer avansert. Får se. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #219 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hjelpes, 8 sider med krangling om baking… Dette er da virkelig ikke verre enn at de som kan og vil bake baker, og de som ikke kan og vil lar det være. Vi er vel såpass rause som samfunn at vi aksepterer at enkelte ikke kan og vil gjøre ting flertallet kan og vil gjøre? Anonymkode: 5dd36...fea Ingen sier at det er viktig eller at alle må bake, men mange her sier at HI tar feil i sin beskrivelse av samfunnet og hvilke ferdigheter folk har i samfunnet. Og noen reagerer også på den litt snobbete og nedlatende måten hun beskriver dette fenomenet på (et fenomen hun, etter egen påstand, bare har annenhåndskunnskap om.) Anonymkode: ac7ee...bd9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #220 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): For noe tull. Jeg setter derimot frekke og uhøflige brukere litt på plass. Det er hverken frekt eller uhøflig, men en naturlig respons fra noen som ikke finner seg i all slags pjatt! Anonymkode: c5d4b...064 «Du er kvalm og ekkel» går ikke under å sette frekke folk på plass. Heller ikke «jeg overvurderte deg visst» eller «få nå inn i hodet (fulgt av en faktafeil)» eller «det er ingen ting som fester seg». Heller ikke påstander om at «bare bestemødre baker» eller at folk gjør det kun fordi de mangler penger (mens du og dine bemidlede venninner handler på konditori.) Så nei, du kommer ikke så godt ut av tråden hvis du tenker å framheve deg selv som saklig, raus og respektfull. Tvert om. Anonymkode: ac7ee...bd9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #221 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Ingen sier at det er viktig eller at alle må bake, men mange her sier at HI tar feil i sin beskrivelse av samfunnet og hvilke ferdigheter folk har i samfunnet. Og noen reagerer også på den litt snobbete og nedlatende måten hun beskriver dette fenomenet på (et fenomen hun, etter egen påstand, bare har annenhåndskunnskap om.) Anonymkode: ac7ee...bd9 Da så. Hvis dere oppfattet det nedlatende, så skjønner jeg jo visse reaksjoner her. Godt ikke alle så det på den måten da. Så majoriteten her var nedlatende i forsvar. Det forklarer jo alt. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #222 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): «Du er kvalm og ekkel» går ikke under å sette frekke folk på plass. Heller ikke «jeg overvurderte deg visst» eller «få nå inn i hodet (fulgt av en faktafeil)» eller «det er ingen ting som fester seg». Heller ikke påstander om at «bare bestemødre baker» eller at folk gjør det kun fordi de mangler penger (mens du og dine bemidlede venninner handler på konditori.) Så nei, du kommer ikke så godt ut av tråden hvis du tenker å framheve deg selv som saklig, raus og respektfull. Tvert om. Anonymkode: ac7ee...bd9 Jeg gidder vel ikke å være raus mot folk som er uhøflige! Jeg er ikke en person som blir defensiv av ufyselig oppførsel. Da setter jeg folk på plass. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #223 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg gidder vel ikke å være raus mot folk som er uhøflige! Jeg er ikke en person som blir defensiv av ufyselig oppførsel. Da setter jeg folk på plass. Anonymkode: c5d4b...064 Du setter ikke folk på plass, det eneste du oppnår er å fremstå ufordragelig. Anonymkode: 0a582...74e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #224 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du setter ikke folk på plass, det eneste du oppnår er å fremstå ufordragelig. Anonymkode: 0a582...74e Du tar feil, men ikke mer å diskutere. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #225 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du tar feil, men ikke mer å diskutere. Anonymkode: c5d4b...064 Da er vi flere som tar feil siden det ikke var meg du i utgansgpunktet siterte, merkelig det der..... Anonymkode: 0a582...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå