Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #176 Skrevet 11. mars 2022 *Miss Marple* skrev (3 minutter siden): Har alle du er i selskap hos kun kjøpekaker? Da skjønner jeg faktisk at du ikke ‘elsker’ kaker, for i 9 av 10 tilfeller er kjøpekaker kun ok og ikke kjempegode. Kanskje det er vanen? Vi liker jo oftest best det vi er vant til. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #177 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så du antok at man lærte baking etter 60-årsdagen, altså? Da var det nok JEG som overvurderte deg… Anonymkode: ac7ee...bd9 Jeg tenkte nok at det ikke var så vanlig med kaker en kunne kjøpe for 40 år siden. Da måtte man jo bake selv. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #178 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Når du leser en tråd så prøv å få med deg sammenhengen i hva noen skriver, og hva svarene er. Jeg har ikke unnskyldt meg i det hele tatt. Det ble bare skrevet en kommentar som oppfordret meg til å bake med barna, og jeg faktisk har aktiviteter sammen med dem. Som også mine foreldre hadde med oss. Jeg har aldri visst at det var så viktig å kunne bake kaker. Jeg syns ikke at det er viktig nå heller. Om mulig har jeg bare blitt enda mer overrasket over hvor viktig det skal være. Jeg skal bake i morgen så får jeg jo se om jeg liker det, og ser noe videre poeng i det. Anonymkode: c5d4b...064 Jeg kom med kommentaren om å bake med barna. Og hvorfor ikke? Jeg gjøre andre ting med barna, men klarer å legge inn baking iløpet av ei uke eller en måned. Det ene trenger ikke ekskludere det andre. Allsidighet er en fin ting.... Anonymkode: 0019d...9da
Superdolly Skrevet 11. mars 2022 #179 Skrevet 11. mars 2022 Jeg kan bake ja, og alle jeg kjenner kan også det. Det vet jeg fordi vi ofte får servert noe hjemmebakst når vi er på (planlagte) besøk hos hverandre. Mannen min kan bake, og barna mine lærte det tidlig. I min verden er dette en helt normal ferdighet, og min tante sa en gang at alle som kan lese, kan bake og lage mat. Vi serverer hjemmebakte kaker i barneselskaper, til skoleavslutninger, fotball- og håndballcuper, skoleavslutninger og foreldremøter, sommerfester her og der, det er helt vanlig å ta med kake på jobben når vi har bursdag og ingen av disse kakene er kjøpt. Personlig synes jeg kjøpekaker ofte er altfor søte og at hjemmebakte er bedre. Jeg baker også alt brød selv, og jeg baker diverse slag til jul. Det er helt vanlig i min omgangskrets. Og til tross for dette, så har jeg også gjort masse andre aktiviteter med barna mine opp gjennom oppveksten: Les, gå på tur, gå på ski, stå slalåm, følge opp fritidsinteresser, gjøre lekser, spille og øve på instrumenter, spille spill, gå på museum.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #180 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg kom med kommentaren om å bake med barna. Og hvorfor ikke? Jeg gjøre andre ting med barna, men klarer å legge inn baking iløpet av ei uke eller en måned. Det ene trenger ikke ekskludere det andre. Allsidighet er en fin ting.... Anonymkode: 0019d...9da Jeg svarte også at jeg vet ikke hvorfor vi skal prioritere baking når ingen spiser det i hverdagen. Jeg har ikke tenkt til å innføre det heller. Akkurat det ser jeg ingen vits i. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #181 Skrevet 11. mars 2022 Men hi, er du glad i å samle på parfymer? 😆😆 Anonymkode: e2bb3...fbf
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #182 Skrevet 11. mars 2022 Superdolly skrev (Akkurat nå): Jeg kan bake ja, og alle jeg kjenner kan også det. Det vet jeg fordi vi ofte får servert noe hjemmebakst når vi er på (planlagte) besøk hos hverandre. Mannen min kan bake, og barna mine lærte det tidlig. I min verden er dette en helt normal ferdighet, og min tante sa en gang at alle som kan lese, kan bake og lage mat. Vi serverer hjemmebakte kaker i barneselskaper, til skoleavslutninger, fotball- og håndballcuper, skoleavslutninger og foreldremøter, sommerfester her og der, det er helt vanlig å ta med kake på jobben når vi har bursdag og ingen av disse kakene er kjøpt. Personlig synes jeg kjøpekaker ofte er altfor søte og at hjemmebakte er bedre. Jeg baker også alt brød selv, og jeg baker diverse slag til jul. Det er helt vanlig i min omgangskrets. Og til tross for dette, så har jeg også gjort masse andre aktiviteter med barna mine opp gjennom oppveksten: Les, gå på tur, gå på ski, stå slalåm, følge opp fritidsinteresser, gjøre lekser, spille og øve på instrumenter, spille spill, gå på museum. Tror nesten det er bra at du og flere poengterer at dere gjør flere ting enn å bake altså. Det kan nemlig virke som om det er en altoppslukende lidenskap her. Anonymkode: c5d4b...064
Superdolly Skrevet 11. mars 2022 #183 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tror nesten det er bra at du og flere poengterer at dere gjør flere ting enn å bake altså. Det kan nemlig virke som om det er en altoppslukende lidenskap her. Anonymkode: c5d4b...064 Det er ikke en altoppslukende lidenskap. Det er en helt normal daglidags ferdighet.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #184 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nei. Ingen kjøpekaker smaker godt nok til at det er noen vits. Folk hadde heller gått uten. Jeg skjønner hvorfor du sier du ikke liker kake så godt, hvis du kun spiser kjøpekake. Anonymkode: ac7ee...bd9 Det virker som om dere er noen som har vært veldig uheldig med bakere dere har kjøpt kaker fra. Jeg er ingen kakeelsker nei. Syns du det bør være et viktig mål å bli det? Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #185 Skrevet 11. mars 2022 Superdolly skrev (4 minutter siden): Det er ikke en altoppslukende lidenskap. Det er en helt normal daglidags ferdighet. Tråden er blitt på 8 sider!! På grunn av at jeg ikke baker kaker. Det sier veldig mye når en ser andre tema som diskuteres her, og som strengt tatt burde vært viktigere. Anonymkode: c5d4b...064
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. mars 2022 #186 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tråden er blitt på 8 sider!! På grunn av at jeg ikke baker kaker. Det sier veldig mye når en ser andre tema som diskuteres her, og som strengt tatt burde vært viktigere. Anonymkode: c5d4b...064 Det er ikke fordi du ikke baker. Det er fordi du ikke tar innover deg de svarene du får. Ja, det er vanlig å kunne bake kaker som voksen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #187 Skrevet 11. mars 2022 Djeses, er dette virkelig noe man kan krangle om over 8 sider altså. Anonymkode: 0a582...74e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #188 Skrevet 11. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Det er ikke fordi du ikke baker. Det er fordi du ikke tar innover deg de svarene du får. Ja, det er vanlig å kunne bake kaker som voksen. Nå har jeg forlengst skjønt at det er vanlig blant de fleste brukere her å bake kaker altså. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #189 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Djeses, er dette virkelig noe man kan krangle om over 8 sider altså. Anonymkode: 0a582...74e Det er det tydeligvis. Anonymkode: c5d4b...064
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2022 #190 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kanskje det er vanen? Vi liker jo oftest best det vi er vant til. Anonymkode: c5d4b...064 Men du liker jo ikke de kakene du heller?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #191 Skrevet 11. mars 2022 *Miss Marple* skrev (11 minutter siden): Men du liker jo ikke de kakene du heller? Jeg har ikke skrevet at jeg ikke liker dem. Er det ikke på tide å slutte med alt tull her nå? Tråden er mildt sagt på overtid. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #192 Skrevet 11. mars 2022 11 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg har ikke skrevet at jeg ikke liker dem. Er det ikke på tide å slutte med alt tull her nå? Tråden er mildt sagt på overtid. Anonymkode: c5d4b...064 Du mener at fordi du er god til å lage mat så merker du om maten du får ute er bra eller ikke, mens alle som ikke kan lage mat spiser det og tenker at det sikkert er bra mat. Du kan ikke bake og tenker derfor at kakene du kjøper sikkert er bra kaker, men innrømmer at du ikke er så glad i kake. Kanskje du derfor, for å følge eget råd, burde høre på alle her som kan bake når de sier at kjøpekaker ikke er så gode og at det er derfor du ikke liker de så godt? Anonymkode: 10597...8f6
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2022 #193 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke skrevet at jeg ikke liker dem. Er det ikke på tide å slutte med alt tull her nå? Tråden er mildt sagt på overtid. Anonymkode: c5d4b...064 Du trenger ikke svare om det blir stress Men svarer på hi er altså ja, det er helt vanlig og normalt å kunne bake. De fleste fikser det fra 8-10 års alder.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #194 Skrevet 11. mars 2022 *Miss Marple* skrev (11 minutter siden): Du trenger ikke svare om det blir stress Men svarer på hi er altså ja, det er helt vanlig og normalt å kunne bake. De fleste fikser det fra 8-10 års alder. Jeg vet en ting de fleste lærer og fikser før 8-års alder, og det er å være høflige og svare med respekt når noen spør om noe. Nå har du vært nebbete i andre tråder også, så jeg foreslår at du tenker deg litt om før du svarer folk. Tenk at høflighet og respekt er hakket mer viktig enn kakebakst. Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #195 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Jeg vet en ting de fleste lærer og fikser før 8-års alder, og det er å være høflige og svare med respekt når noen spør om noe. Nå har du vært nebbete i andre tråder også, så jeg foreslår at du tenker deg litt om før du svarer folk. Tenk at høflighet og respekt er hakket mer viktig enn kakebakst. Anonymkode: c5d4b...064 Ja, det var rette ræva som feis..... 🤭 Anonymkode: 3cb2c...6f4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #196 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, det var rette ræva som feis..... 🤭 Anonymkode: 3cb2c...6f4 Du må gjerne henvise til der jeg har vært uhøflig og respektløs! Anonymkode: c5d4b...064
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #197 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg svarte også at jeg vet ikke hvorfor vi skal prioritere baking når ingen spiser det i hverdagen. Jeg har ikke tenkt til å innføre det heller. Akkurat det ser jeg ingen vits i. Anonymkode: c5d4b...064 At du selv og familien ikke spiser kaker, endrer jo ikke på at det i samfunnet likevel er en helt vanlig ferdighet å kunne noe så enkelt som å klare å bake kaker. Anonymkode: ac7ee...bd9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #198 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det er din påstand. Tror du folk klarer alt om de bare gidder? Jeg har venninner som aldri har klart å steke kjøtt riktig. De ga opp og da hadde de prøvd mange ganger. Jeg har vært på restauranter hvor jeg har sendt tilbake mat på grunn av feil tilberedte grønnsaker og en forferdelig saus osv. På vanlige restauranter er det ikke så veldig uvanlig heller! At så få ikke merker det er jo tegn på at de ikke selv kan lage skikkelig mat. Det er ikke noe feil med det. Just saying. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Du går for langt faktisk. Når du er så uhøflig og kvalm, så kan jeg vel si at jeg tror nok jeg er langt mindre evneveik enn deg. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Tror jeg lar være å kommentere slikt mer i tråden. Regner med at ikke så mye fester seg uansett. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Dette var morsommere enn du aner. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du fant nok feil innlegg. Jeg skrev blant annet at min bestemor bakte, og at det har vært hjemmebakst i bryllup. Som jeg antok bestemødre hadde bakt. Sånn, da fikk du med deg det. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Nei jeg troller ikke. Jeg tror jeg overvurderte deg. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Få nå inn i hodet at ikke alle skoler har matlaging og baking som pensum. At det er mulig å terpe på det samme gang på gang. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er jo bare løgn. Å si at hjemmebakt er best er det jo ikke noen holdepunkter for på noen måte. Tvert i mot. Jeg skjønner godt at det pga økonomi lønner seg, for det er jo ikke smart å bruke 6-7 tusen på kaker når andre kan bake gratis. Jeg sier heller ikke at hjemmebakt ikke er godt. Det er bare så dumt og helt unødvendig av deg å debattere på det nivået du legger deg på. Med uriktige påstander og løgn. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei det måtte man overhodet ikke. Så kakesyke kan ikke gjestene være. Det hadde vært helt sykt å kjøpe alle de kakene til et slikt selskap. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Javel? Det mindretallet består nok av en ganske anseelig mengde mennesker. De teller ikke som vanlige folk de da. Neivel. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tror nesten det er bra at du og flere poengterer at dere gjør flere ting enn å bake altså. Det kan nemlig virke som om det er en altoppslukende lidenskap her. Anonymkode: c5d4b...064 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du må gjerne henvise til der jeg har vært uhøflig og respektløs! Anonymkode: c5d4b...064 Alle disse. Anonymkode: ac7ee...bd9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #199 Skrevet 12. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg vet en ting de fleste lærer og fikser før 8-års alder, og det er å være høflige og svare med respekt når noen spør om noe. Nå har du vært nebbete i andre tråder også, så jeg foreslår at du tenker deg litt om før du svarer folk. Tenk at høflighet og respekt er hakket mer viktig enn kakebakst. Anonymkode: c5d4b...064 Du er nå rimelig nebbete selv. Anonymkode: 0a582...74e
prekæs Skrevet 12. mars 2022 #200 Skrevet 12. mars 2022 Kan man lese, kan man bake. Å bidra med kake, er en inkluderende greie tenker jeg. Da nær slektning giftet seg, bidro en stor del av brudens unge venninner med hjemmebakt, sikkert fordi de var vant med det hjemmefra. Å tilby kake ved selskap, betaler seg ofte selv, ved gjengjeldelsesbaking når man selv trenger kaker :). Det er en fin tradisjon syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå