Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Måten går ut på å veie seg før hvert måltid, og spise mindre enn differansen mellom hver veiing. Si man starter på 73,5 kilo. Før neste måltid veier man seg, og hvis man da f.eks veier 73,3 kilo, kan man spise mindre enn 200 gram mat til det måltidet. Og slik holder man på. Funker det? https://forskning.no/slanking/gikk-ned-i-vekt-med-enkel-matematisk-slankekur/370027 Anonymkode: b3e92...b69
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Har ikke prøvd det og hørtes forferdelig slitsomt ut; må jo ha med vekt overalt og blir altfor stort fokus på veiing. Anonymkode: 9eed6...9c9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har ikke prøvd det og hørtes forferdelig slitsomt ut; må jo ha med vekt overalt og blir altfor stort fokus på veiing. Anonymkode: 9eed6...9c9 Ja, ser den. Kan bli trøblete på jobb før lunsj blant annet. Og hvis man tilfeldigvis drikker et glass vann, risikerer man at hele måltidet ryker. 🤔 HI Anonymkode: b3e92...b69
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Så da kan du spise 200g melkesjokolade? Anonymkode: 9d266...3bd
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Så da kan du spise 200g melkesjokolade? Anonymkode: 9d266...3bd Tja. I følge metoden, ja. Anonymkode: b3e92...b69
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 Drikk en liter vann før annenhver veiing og dpis så mye du vil. Anonymkode: 69fbc...bbf
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Måten går ut på å veie seg før hvert måltid, og spise mindre enn differansen mellom hver veiing. Si man starter på 73,5 kilo. Før neste måltid veier man seg, og hvis man da f.eks veier 73,3 kilo, kan man spise mindre enn 200 gram mat til det måltidet. Og slik holder man på. Funker det? https://forskning.no/slanking/gikk-ned-i-vekt-med-enkel-matematisk-slankekur/370027 Anonymkode: b3e92...b69 Men det er vel lite trolig at man går ned flere hundre gram mellom hvert måltid. Anonymkode: 02759...5ad
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 Må man kle helt av seg før hver veiing også? Det er jo stor forskjell på tyngden på klær. Litt tunge øredobber, og det ryker ei halvskive i lunsjen. Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men det er vel lite trolig at man går ned flere hundre gram mellom hvert måltid. Anonymkode: 02759...5ad Du kan være heldig og ha vært en tur på do. Har du treg mage, derimot, eller er premenstruell og samler vann, så blir det ikke mat på noen dager. Anonymkode: 8f0a3...277
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 Hva hvis man veier 70 kg og neste veiing er man på 70,3? Må man kaste opp eller bæsje 300 gram før man kan spise da? Anonymkode: 5abe1...14d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Måten går ut på å veie seg før hvert måltid, og spise mindre enn differansen mellom hver veiing. Si man starter på 73,5 kilo. Før neste måltid veier man seg, og hvis man da f.eks veier 73,3 kilo, kan man spise mindre enn 200 gram mat til det måltidet. Og slik holder man på. Funker det? https://forskning.no/slanking/gikk-ned-i-vekt-med-enkel-matematisk-slankekur/370027 Anonymkode: b3e92...b69 Det hørtes både slitsomt og ufornuftig ut. Da kan man jo velge å spise 200 gram av noe usunt. Jeg tenker at det er mye bedre å spise mer av sunne ting og spise seg passe mett enn å spise en viss antall gram mat. Anonymkode: ec018...fe4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 Høres helt tullete ut. Jeg hopper en del opp og ned i vekt, både fordi jeg sliter med forstoppelse, og fordi jeg har dager hvor kroppen holder på mye vann. Så da kan jeg ha en uke, hvor jeg går sakte opp i vekt, og ikke får spist noe, så tar jeg avføringsmedisiner, og mister noen kilo. Skal jeg spise noen kilo mat, etter å ha fastet en hel uke. Og nå er det bra og drikke mye vann, men med den metoden, kommer man til å drikke mindre vann, for å kunne spise noe. Anonymkode: 31e7f...0c8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Dette er jo helt tullete hi 🤣🤣🤣 Har du aldri veid deg eller? Vi blir tyngre og tyngre utover dagen. Vekten min på morgen og kveld kan være hele meg 1-2 kg forskjell, og så begynner man på nytt igjen etter nattens faste. Med denne metoden får du bare spist frokost 🙄 Anonymkode: 7e23f...5db
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo helt tullete hi 🤣🤣🤣 Har du aldri veid deg eller? Vi blir tyngre og tyngre utover dagen. Vekten min på morgen og kveld kan være hele meg 1-2 kg forskjell, og så begynner man på nytt igjen etter nattens faste. Med denne metoden får du bare spist frokost 🙄 Anonymkode: 7e23f...5db Ja, ikke sant? Men i og med at det var publisert i forskning.no og uten særlige kritiske innvendinger, lurte jeg på om noen hadde prøvd det. HI Anonymkode: b3e92...b69
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 Jeg har prøvd på dette i noen uker, og jeg tror det kan funke - men du må være pinlig nøyaktig med veiing av mat og det ble for flaut i kantina på jobben. Vi har gratis mat, så ingen har med matpakke. Hvis du er en mer utholdende sjel enn meg og ett liv der dette kan passe inn, så får du kanskje et bedre resultat. Anonymkode: 64ad9...f61
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 Vekten må jo være dønn presis. Og klærne de samme hver gang. Anonymkode: 999b7...1de
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #16 Skrevet 11. mars 2022 Er jo bare og spise mindre, kutte ned på sukker i hverdagen og slike ting så går man ned i vekt. Jeg har gått ned 26 kilo på ett år nå og kun gjort dette. Veldig enkelt😝 har prøvd masse annet, grete roede, lavkarbo, shake...ja men har bare lagt på meg igjenn🤷♀️ so mitt enkle slanketips er spis litt mindre, stopp når du er mett. Spis mindre søtsaker i hverdagen. I helgene koser jeg meg med både smågodt, is og brus😛 Anonymkode: 503ba...f05
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #17 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har prøvd på dette i noen uker, og jeg tror det kan funke - men du må være pinlig nøyaktig med veiing av mat og det ble for flaut i kantina på jobben. Vi har gratis mat, så ingen har med matpakke. Hvis du er en mer utholdende sjel enn meg og ett liv der dette kan passe inn, så får du kanskje et bedre resultat. Anonymkode: 64ad9...f61 Har du gått ned noe da? Anonymkode: 02759...5ad
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #18 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er jo bare og spise mindre, kutte ned på sukker i hverdagen og slike ting så går man ned i vekt. Jeg har gått ned 26 kilo på ett år nå og kun gjort dette. Veldig enkelt😝 har prøvd masse annet, grete roede, lavkarbo, shake...ja men har bare lagt på meg igjenn🤷♀️ so mitt enkle slanketips er spis litt mindre, stopp når du er mett. Spis mindre søtsaker i hverdagen. I helgene koser jeg meg med både smågodt, is og brus😛 Anonymkode: 503ba...f05 Spiser jeg mindre nå, sulter jeg. Jeg spiser ikke noe godteri på hverdagene, heller ikke drikke med kalorier. Drikker kun vann, te og kaffe. Jeg går tur 40-60 min hver dag. Likevel går jeg sakte opp i vekt. Jeg er så sliten og lei av «å være i krig» med kroppen konstant og aldri føle meg vel. HI Anonymkode: b3e92...b69
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #19 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 11.3.2022 den 23.00): Spiser jeg mindre nå, sulter jeg. Jeg spiser ikke noe godteri på hverdagene, heller ikke drikke med kalorier. Drikker kun vann, te og kaffe. Jeg går tur 40-60 min hver dag. Likevel går jeg sakte opp i vekt. Jeg er så sliten og lei av «å være i krig» med kroppen konstant og aldri føle meg vel. HI Anonymkode: b3e92...b69 Man kan legge på seg av og spise fpr lite også. Fordi kroppen suger til seg all næringen den får og lagrer den. Anonymkode: 503ba...f05
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 11.3.2022 den 23.00): Spiser jeg mindre nå, sulter jeg. Jeg spiser ikke noe godteri på hverdagene, heller ikke drikke med kalorier. Drikker kun vann, te og kaffe. Jeg går tur 40-60 min hver dag. Likevel går jeg sakte opp i vekt. Jeg er så sliten og lei av «å være i krig» med kroppen konstant og aldri føle meg vel. HI Anonymkode: b3e92...b69 Høres ut som du har ødelagt forbrenningen din? Har du bedt om hjelp fra helsevesenet? Anonymkode: 9d8ed...a04
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #21 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Høres ut som du har ødelagt forbrenningen din? Har du bedt om hjelp fra helsevesenet? Anonymkode: 9d8ed...a04 Oi, det har jeg ikke tenkt på. Nei, har aldri nevnt det for legen. Kanskje jeg burde det…? HI Anonymkode: b3e92...b69
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #22 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Oi, det har jeg ikke tenkt på. Nei, har aldri nevnt det for legen. Kanskje jeg burde det…? HI Anonymkode: b3e92...b69 Ja, jeg synes du skal det. For om du har kriget mot kroppen din i lang tid så kan du faktisk ødelegge den. Jojoslanking ødelegger forbrenningen, en person som har vært overvektig kan aldri spise like mye mat som en som har vært slank hele tiden. Dette er det forsket mye på. Tar de to personer på 65 kg og sammenligner hva de spiser, så kan hun som har vært slank hele livet spise flere kalorier enn hun som har vært overvektig en gang, for kroppen holder på kaloriene og vil opp igjen i vekt. Det er mange slike prosesser i kroppen, noen kan man bekjempe, andre må man leve med etter å ha "fucket" med systemet. Det kan høres ut som du trenger noe hjelp og veiledning, for syke slankekurer vil ikke hjelpe deg.... Anonymkode: 9d8ed...a04
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. mars 2022 #23 Skrevet 16. mars 2022 Den "dietten" høres grusomt stress ut, spør du meg. Mye mindre stress å bare kutte ut den ene sjokkisen til kvelds. (Eller ikke🙈).
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #24 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 3/11/2022 den 8.41): Ja, ikke sant? Men i og med at det var publisert i forskning.no og uten særlige kritiske innvendinger, lurte jeg på om noen hadde prøvd det. HI Anonymkode: b3e92...b69 Det er vel ikke så mange som har prøvd det, så derav ikke innvendinger! Ikke fordi det er en brilliant idé, og leser du nøye og mellom linjene så ser du at artikkelen er kritisk. Hvis du spiser riktig og trimmer riktig, så vil du gå ned om kroppen din fungerer normalt. Det er heller ikke lurt å drukke kaffe og te. En kopp om dagen er nok. Hva og hvordan spiser du og trimmer da? Anonymkode: e5e81...780
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #25 Skrevet 16. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er vel ikke så mange som har prøvd det, så derav ikke innvendinger! Ikke fordi det er en brilliant idé, og leser du nøye og mellom linjene så ser du at artikkelen er kritisk. Hvis du spiser riktig og trimmer riktig, så vil du gå ned om kroppen din fungerer normalt. Det er heller ikke lurt å drukke kaffe og te. En kopp om dagen er nok. Hva og hvordan spiser du og trimmer da? Anonymkode: e5e81...780 Hvorfor er det ikke lurt å drikke te? Anonymkode: 02759...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå