Gå til innhold

Er det her teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ga bort 3 svarte søppelsekker til en kollega på jobb med baby klær og klær alleer 0-5x 

Jeg angrer veldig fælt på det. 
jeg tok vare på klærne i 5 år, var klær både til gutt og jente. Jeg ga de utgangspunktet til en kollega på jobb fordi at han klagde for at alt var dyrt. Men nå venter broren min barn og han har heller ikke beste økonomien.
kan jeg spørre om han har fått brukt alt og eventuelt om jeg kan få det tilbake som ikke blir brukt? Det er snart 2 år siden jeg ga dem til han kollegaen 

Anonymkode: 01e8c...ead

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje ikke at det er så lurt. Det er mulig at han vil føle på det om han har gitt det videre. Jeg ville ikke gjort det. 

Anonymkode: 67a69...599

Skrevet

Ja, det er teit. 

Anonymkode: 56f48...64c

Skrevet

Det kan du ikke gjøre. Mulig han allerede har gitt vekk alt.. 

Anonymkode: 62389...6fa

Skrevet

Det er jo bare å spørre om gagn fortsatt har klærne han fikk av deg eller om han har for dem videre. Hvis han sier han har for dem til noen sier du bare at det er fint fordi da blir de brukt. Hvis han sier nei spør du om du kan få dem tilbake så du kan gi dem til broren din så flere kan bruke den. 

Anonymkode: 4f327...6e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo bare å spørre om han fortsatt har klærne han fikk av deg eller om han har gitt dem videre. Hvis han sier han har for dem til noen sier du bare at det er fint fordi da blir de brukt. Hvis han sier nei spør du om du kan få dem tilbake så du kan gi dem til broren din så flere kan bruke den. 

Jeg leste faktisk gjennom, men autokorrektur slo til likevel. 

Skrevet

Det kan du selvsagt ikke gjøre.

Anonymkode: 9eefc...ec4

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags forhold du og kollegaen har. Jeg har kolleger jeg kunne spurt og noen jeg absolutt ikke kunne spurt. 

Skrevet

Dette vet du svaret på selv, Hi! 

Anonymkode: 83321...a26

Skrevet
Himmel og hav skrev (40 minutter siden):

Det kommer jo helt an på hva slags forhold du og kollegaen har. Jeg har kolleger jeg kunne spurt og noen jeg absolutt ikke kunne spurt. 

Enig i dette.

Hvis han er en du føler du kan spørre, Hi, så ville jeg forklart situasjonen og så spurt om hvis han ikke har gitt videre de klærne hans barn nå har vokst ut av (er det to år siden så er vel kollegaens barn minst to år også), om din bror kan arve dem. Men mer synes jeg ikke du skal spørre om. Ønsker han å fortsette å gi utvokste klær til din bror, så gjør han sikkert det. Men ikke spør om du kan få tilbake de din kollegas barn foreløpig ikke har vokst seg stort nok til, det virker merkelig, spesielt siden det vil være år til din brors barn kommer så langt.

Ikke noe er bedre enn om klærne får flere gjenbruk, så det er jo supert om de kan gå fra den ene til den andre og tredje :)

Har han gitt bort klærne hans eget barn har vokst ut av, så er det jo ikke noe å gjøre med dem, men da går det ev. an å spørre om din brors barn kan arve noen av de klærne kollegas barn vokser ut av heretter.

Det er jo heller ikke sikkert alle klærne overlever såpass mye vasking, og når de er litt større lange dager i barnehagen, så det vil nok uansett være en del "svinn" tenker jeg.

Anonymkode: 32a25...301

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg ga bort 3 svarte søppelsekker til en kollega på jobb med baby klær og klær alleer 0-5x 

Jeg angrer veldig fælt på det. 
jeg tok vare på klærne i 5 år, var klær både til gutt og jente. Jeg ga de utgangspunktet til en kollega på jobb fordi at han klagde for at alt var dyrt. Men nå venter broren min barn og han har heller ikke beste økonomien.
kan jeg spørre om han har fått brukt alt og eventuelt om jeg kan få det tilbake som ikke blir brukt? Det er snart 2 år siden jeg ga dem til han kollegaen 

Anonymkode: 01e8c...ead

Nei, , gitt bort er gitt bort

Anonymkode: 26d10...28d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...