Gå til innhold

Hva er det mest lettvinte du lager til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ute etter noe som enten går veldig kjapt eller som lager seg selv. Det trenger ikke nødvendigvis være sunt. 

Anonymkode: b0c1c...9a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pølse og lompe

Anonymkode: a835e...de6

Skrevet

Ungene lager noen ganger potetmos fra pose , skjærer opp middagspølse og blander ferdig mos ,frosne og pølser i en ildfast form. Steker det i ovnen med ost på toppen. Går kjapt og det er enkelt. 

Skrevet

Kyllingsalat. Steker kyllingfileter og champignon  mens en kutter grønnsaker. Ferdig på ca ti minutter. 

Anonymkode: 66c51...d1e

Skrevet

Grillede kyllinglår, ris og grønnsaksblanding. Vi er ikke glade i saus. 

Ferdig på 30 min med minimal innsats. 

Anonymkode: ce55d...63b

Skrevet

Stekte fiskekaker på skive, med en gulrot til "dessert" , ev. aperitiff. 

Anonymkode: f5df6...2c0

Skrevet

Spiser kalde wienerpølser rett fra pakka

Nudler

Frossen pizza om det teller

Anonymkode: 6c2cc...461

Skrevet

Pastaskruer,kjøttpølser,ferdig pastasaus,gulerot og løk i en ildfast form,å ost på toppen. Så inn i ovnen. Lettere blir det ikke.

Anonymkode: 6fa9a...15c

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Er ute etter noe som enten går veldig kjapt eller som lager seg selv. Det trenger ikke nødvendigvis være sunt. 

Anonymkode: b0c1c...9a6

Pølselapskaus. Lyse eller kjøttpølser i skiver, vann, buljongterninger og poser med lapskausblanding. Steker gjerne hvitløksbrød til. Krever lite jobb, men tar littegrann tid  

Anonymkode: bd5bb...aab

Skrevet

Jeg pleide å spise ferdiggrillet kylling med ferdig salat fra pose når jeg måtte ha noe virkelig raskt før jeg fikk barn. Barnet vil imidlertid ikke ikke spise salat, så nå blir de raske rettene litt mindre raske, for eksempel fiskekaker med raspet gulerot, eller spagetti med ferdig saus.

Anonymkode: cbdf9...b0d

Skrevet

Pasta med ferdig saus fra glass.

Lapskaus eller suppe fra sånn pose med frossen lapskausblanding pluss eventuelt noe kjøtt, kokes opp med kraft og er ferdig på et blunk.

Varme kyllingvinger eller kyllinglår fra nærbutikken med en salat til. 

Skrevet

Nå har vi sluttet med ultraprosessert mat, og har funnet ut at det faktisk er veldig lett å lage raske måltider. Bruker mye rå grønnsaker og fisk. Eller one-pot. Lager ofte mye mat når det er mat som tar tid, så har vi restefest ca 2 ganger per uke.

Anonymkode: 53052...29c

Skrevet

Fiskeburger. Trenger kun å varme fiskekaker og slenge de mellom hamburgerbrød. Evt. legg på et salatblad, et par tomatskiver og suragurk. Aioli eller remulade er godt.

Anonymkode: 50145...093

Skrevet

Lammelår i skiver. Steker mens jeg hiver aspargesbønner og erter i en annen panne med litt smør og salt og freser opp.

Anonymkode: 809b3...c51

Skrevet

Pytt i panne fra frysedisken med speilegg

Rundstykker og eggerøre

Frossenpizza

Rett i koppen suppe

Fiskekaker og kokte poteter med raspet gulrot og smeltet smør

Pommes frites og fiskepinner i langpanne 

Anonymkode: 478d9...1db

Skrevet

Nachos eller spekemat (med ferdig potetsalat(lager da kun eggerøre) er stort sett det vi har om vi skal ha noe veldig kjapt

Anonymkode: d4c0f...0a3

Skrevet

makaroni med ost
svinesteaklets med dipp og gulrotstaver
ferdig fiskegrateng med revne gulrøtter
stekt egg
ostesmørbrød
kjøttkaker med ost i potetlompe - tiner og varmer kjøttkake i mikroen og har litt ost på toppen.
fried rice ferdigrett, varmer og har oppi egg og skinke, reker eller pølse hvis jeg har
ferdig vårruller med dipp og grønnkålmix
ferdig grateng med fiskeflet, potetmos og saus

Anonymkode: 18e28...988

Skrevet

Det enkleste jeg lager er å tømme vingemix (mix av kyllingvinger og klubber) i langpannen sammen med pomfri. Så varmer de seg selv i ovnen på 225 grader i 20 minutter. 

Anonymkode: ff718...ea0

Skrevet

Fiskepinner og potetkuler stekt i stekeovn. Tar kanskje ikke så kort tid, men lite oppvask og jeg kan sitte i sofaen mens de steker. Jeg og en unge har rømme inntil og en unge har aioli. Om vi er engasjerte så kutter jeg grønnsaker i staver, men oftes en unge som lager dette og da blir det ikke så fargesprakende. 

Stekte kjøttpølser og posepotetmos er også hurtigmat. Heldigvis har ene ungen begynt å spise potetmos og pølser, hu har ikke vært så fan av det før. 

Anonymkode: 27574...616

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kyllingsalat. Steker kyllingfileter og champignon  mens en kutter grønnsaker. Ferdig på ca ti minutter. 

Da er jo kyllingen fortsatt varm når du blander den med grønnsakene. Det synes jeg ikke høres ut som en god kyllingsalat.

Anonymkode: 0938b...ffd

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det enkleste jeg lager er å tømme vingemix (mix av kyllingvinger og klubber) i langpannen sammen med pomfri. Så varmer de seg selv i ovnen på 225 grader i 20 minutter. 

Pomfri?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da er jo kyllingen fortsatt varm når du blander den med grønnsakene. Det synes jeg ikke høres ut som en god kyllingsalat.

Alltid varm kylling og sopp. Du skal jo ikke spise den heller :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Pomfri?

Ja, hvordan det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Kom med egne forslag da, i stedet for å kritisere andres.

Anonymkode: 18e28...988

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fiskeburger. Trenger kun å varme fiskekaker og slenge de mellom hamburgerbrød. Evt. legg på et salatblad, et par tomatskiver og suragurk. Aioli eller remulade er godt.

Anonymkode: 50145...093

Dette bruker vi og, men med salatblad, agurkskiver og sweet chili saus, mmm…

Anonymkode: e895d...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...