Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Nå må ukrainske barn la være å spille fotball likevel så de slipper og møte på russere og hviterussere på fotballbanen. Er det noen som ikke fortjener å delta så er det russerne. Dette var en trist å dum avgjørelse. https://www.aftenposten.no/sport/i/wOLy4A/idrettsstyret-har-snudd-hviterussiske-og-russiske-barn-skal-ikke-ute Anonymkode: 04a8a...d0a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nå må ukrainske barn la være å spille fotball likevel så de slipper og møte på russere og hviterussere på fotballbanen. Er det noen som ikke fortjener å delta så er det russerne. Dette var en trist å dum avgjørelse. https://www.aftenposten.no/sport/i/wOLy4A/idrettsstyret-har-snudd-hviterussiske-og-russiske-barn-skal-ikke-ute Anonymkode: 04a8a...d0a Helt rett avgjørelse. Kunne ikke vært mer enig i den. Barn skal ikke straffes for de voksnes krig.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Helt rett avgjørelse. Kunne ikke vært mer enig i den. Barn skal ikke straffes for de voksnes krig. Det er jo det som skjer. De ukrainske barna straffes nå. Anonymkode: 04a8a...d0a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nÃ¥): Det er jo det som skjer. De ukrainske barna straffes nÃ¥. Anonymkode: 04a8a...d0a De ukrainske barna fÃ¥r det ikke bedre av at russiske barn ikke fÃ¥r spille fotball.Â
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): De ukrainske barna får det ikke bedre av at russiske barn ikke får spille fotball. De får det værre av at de russiske barna og deres voksne er der. Og de hviterussiske. Da kan de ukrainske barna jo ikke delta. Anonymkode: 04a8a...d0a
Elina Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 Jeg tror faktisk ikke Russland kommer til Ã¥ stille opp i Ã¥r. Tror de skjønner at det kommer til Ã¥ være en del markeringer (i Norge og kanskje pÃ¥ cupen ogsÃ¥) mot krigen som Russland har i Ukraina. Med tanke pÃ¥ all sensur og kontroll av informasjon som er i Russland sÃ¥ tror jeg ikke det ville bli noksÃ¥ ubehagelig for russerne.Â
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nÃ¥): De fÃ¥r det værre av at de russiske barna og deres voksne er der. Og de hviterussiske. Da kan de ukrainske barna jo ikke delta. Anonymkode: 04a8a...d0a Selvsagt sÃ¥ kan alle barn delta. Det er jo poenget her. At barna skal kunne samles rundt idretten .Â
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De får det værre av at de russiske barna og deres voksne er der. Og de hviterussiske. Da kan de ukrainske barna jo ikke delta. Anonymkode: 04a8a...d0a Hvorfor kan ikke de Ukrainske barna delta? Anonymkode: 73885...28a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 Hvordan skal Russland komme til Norge når flyene ikke går hit? Anonymkode: c6f96...438
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2022 #10 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan skal Russland komme til Norge nÃ¥r flyene ikke gÃ¥r hit? Anonymkode: c6f96...438 Biler og busser gÃ¥r fortsattÂ
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #11 Skrevet 10. mars 2022 4 minutes ago, mamma til adhd gutt<3 said: Biler og busser går fortsatt Du er klar over avstanden vi snakker om.. Anonymkode: c6f96...438
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er jo det som skjer. De ukrainske barna straffes nå. Anonymkode: 04a8a...d0a Så dersom du er russisk, så skal ikke barna dine få bli med? barn er barn og har ingenting med de voksne sin krig å gjøre. Anonymkode: e8612...22d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2022 #13 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du er klar over avstanden vi snakker om.. Anonymkode: c6f96...438 Ja. Likefullt så er det mulig.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #14 Skrevet 10. mars 2022 Just now, mamma til adhd gutt<3 said: Ja. Likefullt så er det mulig. Det er også mulig å kjøre fra Taiwan, men med både Russland og Taiwan vil ikke begi seg på langtur med barn i en buss Så de vet jo at de ikke kommer Anonymkode: c6f96...438
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2022 #15 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nÃ¥): Det er ogsÃ¥ mulig Ã¥ kjøre fra Taiwan, men med bÃ¥de Russland og Taiwan vil ikke begi seg pÃ¥ langtur med barn i en buss SÃ¥ de vet jo at de ikke kommer Anonymkode: c6f96...438 Vi fÃ¥r se .Â
Elina Skrevet 10. mars 2022 #16 Skrevet 10. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Vi fÃ¥r se . Litt naivt, selvfølgelig kommer de ikke. Og om noen mÃ¥tte komme sÃ¥ er det fra byene som er nærmest oss der distansen ikke er hinsides all fornuft. Ingen vil la unger sette ut pÃ¥ en ukes lang busstur i sommervarmen for Ã¥ delta pÃ¥ en cup i en uke. Hvordan er bussene? Noe sier meg at det ikke er aircondition tilgjengelig.Â
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2022 #17 Skrevet 10. mars 2022 Elina skrev (Akkurat nÃ¥): Litt naivt, selvfølgelig kommer de ikke. Og om noen mÃ¥tte komme sÃ¥ er det fra byene som er nærmest oss der distansen ikke er hinsides all fornuft. Ingen vil la unger sette ut pÃ¥ en ukes lang busstur i sommervarmen for Ã¥ delta pÃ¥ en cup i en uke. Hvordan er bussene? Noe sier meg at det ikke er aircondition tilgjengelig. Jeg vil faktisk tro at noen foreldre vil tenke at en slik tur er akkurat det barna trenger som avbrekk fra en hverdag som nÃ¥. Selvsagt vil avstand ha betydning , men jeg tror ikke vi definitivt skal si at ingen kommer. Aircondition eller ikke er et ikke problem .Â
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #18 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Så dersom du er russisk, så skal ikke barna dine få bli med? barn er barn og har ingenting med de voksne sin krig å gjøre. Anonymkode: e8612...22d Det er jo ikke russere i Norge som har blitt utestengt. Anonymkode: 436b1...5b0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #19 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): De får det værre av at de russiske barna og deres voksne er der. Og de hviterussiske. Da kan de ukrainske barna jo ikke delta. Anonymkode: 04a8a...d0a Jeg er russisk og jobber sammen med to ukrainere. Skal jeg tvinges på hjemmekontor så lenge krigen varer slik at de slipper å forholde seg til meg? Eller skal jeg få sparken? For øvrig har jeg ikke merket noe som helst hat eller forakt mot meg fra disse to damene. Ukrainske barn vil bare slite med russiske barn hvis foreldrene deres forteller dem at de må gjøre det. Anonymkode: 12b1c...7be
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #20 Skrevet 10. mars 2022 Elina skrev (14 minutter siden): Litt naivt, selvfølgelig kommer de ikke. Og om noen måtte komme så er det fra byene som er nærmest oss der distansen ikke er hinsides all fornuft. Ingen vil la unger sette ut på en ukes lang busstur i sommervarmen for å delta på en cup i en uke. Hvordan er bussene? Noe sier meg at det ikke er aircondition tilgjengelig. Det går tog fra St. Petersburg til Helsinki. Så kan de fly fra Helsinki til Oslo. Easy peasy. Anonymkode: 12b1c...7be
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #21 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er jo ikke russere i Norge som har blitt utestengt. Anonymkode: 436b1...5b0 Er det bedre for de ukrainske barna på Norway Cup å møte russisktalende barn, foreldre eller dommere som bor i Norge? Spiller det noe rolle hvor man bor? Anonymkode: 12b1c...7be
Elina Skrevet 10. mars 2022 #22 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det går tog fra St. Petersburg til Helsinki. Så kan de fly fra Helsinki til Oslo. Easy peasy. Anonymkode: 12b1c...7be Nei, ikke easy peasy! Du vet at St. Petersburg ikke er hele Russland og det er i tillegg en av de letteste plassene å reise til Norge fra da det ligger ganske nært finske grensa. Jeg sa at for stedene som er nærmest Norge så vil det være lettere og om noen fra Russland ville komme så var det i såfall fra disse plassene. Men Russland enormt og for andre plasser i Russland så er det enda en ukes tid i buss for å komme deg til St Petersburg, så da hjelper det ikke stort. For det andre så er det vanskelig å få ledige billetter da veldig mange nå flykter Russland og billetter kan gå opp mot 30000kr en vei. Blir sikkert ikke noe bedre til sommeren om dette vedvarer. Så gjenstår det å se om Putin stenger grensa snart......
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2022 #23 Skrevet 10. mars 2022 Elina skrev (6 minutter siden): Nei, ikke easy peasy! Du vet at St. Petersburg ikke er hele Russland og det er i tillegg en av de letteste plassene å reise til Norge fra da det ligger ganske nært finske grensa. Jeg sa at for stedene som er nærmest Norge så vil det være lettere og om noen fra Russland ville komme så var det i såfall fra disse plassene. Men Russland enormt og for andre plasser i Russland så er det enda en ukes tid i buss for å komme deg til St Petersburg, så da hjelper det ikke stort. For det andre så er det vanskelig å få ledige billetter da veldig mange nå flykter Russland og billetter kan gå opp mot 30000kr en vei. Blir sikkert ikke noe bedre til sommeren om dette vedvarer. Så gjenstår det å se om Putin stenger grensa snart...... Poenget er at det er lite nyttig å forskuttere problemer .
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #24 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Er det bedre for de ukrainske barna på Norway Cup å møte russisktalende barn, foreldre eller dommere som bor i Norge? Spiller det noe rolle hvor man bor? Anonymkode: 12b1c...7be Det er jo ikke det som er hensikten med å utestenge Russland fra div arrangement! Det er ingen som noen gang har snakket om å utestenge russiske barn som bor i Norge, eller andre land. Kan du ikke i det minste prøve å se litt utforbi din egen navle? Anonymkode: 436b1...5b0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #25 Skrevet 10. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Poenget er at det er lite nyttig å forskuttere problemer . Poenget er at man må ha lov å diskutere ting selv om du har din mening. Det er så irriterende når du suser inn og legger føringer for div diskusjoner. Anonymkode: 436b1...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå