Gå til innhold

Passer dette til forrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er store champignoner som man skjærer ut stilken på, slik at de får et hull. Dette fylles med most potet, og så lager man en saus av bla løk, hvitløk, litt ulikt krydder, litt appelsinsaft og soyasaus. Legger de fylte soppene oppi, setter lokk på pannen og steker/koker i ca 10 minutter. 

Hvis dette kan serveres som forrett, er det noe man bør ha til, og hvordan dandere? Blir veldig takknemlig for svar! 

Anonymkode: 93f31...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ganske vondt ut, om jeg skal være ærlig. Har du smakt det?

Anonymkode: 5f11e...53b

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det hørtes ganske vondt ut, om jeg skal være ærlig. Har du smakt det?

Anonymkode: 5f11e...53b

:fnise: nei, jeg så oppskrift i går. Syns det så veldig godt ut, men kanskje det ikke vil falle i smak hos så mange. 

Skrevet

Hørtes veldig rart ut, most potet i en sopp?

Prøv det nå ihvertfall først og smak om det er godt, ville ikke servert noe såpass spesielt uten å ha smakt det selv først...

Anonymkode: 08acf...e38

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hørtes veldig rart ut, most potet i en sopp?

Prøv det nå ihvertfall først og smak om det er godt, ville ikke servert noe såpass spesielt uten å ha smakt det selv først...

Anonymkode: 08acf...e38

Skal jo selvfølgelig smake selv først. Jeg reagerer ikke på at potetmos og sopp er godt sammen. Jeg er mer spent på om sausen er god. Kanskje det hadde gått an å hatt stekt kylling eller bacon i soppen, og så ha ost på toppen og gratinere. Deretter hatt dette oppå en liten dæsj potetmos. Mulig jeg må endre litt på steking og saus også. 

Skrevet

Jeg har hatt en litt annen variant jeg har laget, men da som tilbehør til selve middagsretten hvis soppene er store.

Litt lignende, tar ut stilken av soppen, huler litt ekstra ut (fjerner bl.a. det brune) for å få litt ekstra plass. Blander finhakket stilker/brunt med litt olje og creme fraiche og/eller smøreost, hvitløk, fersk persille, salt/pepper, har blandingen oppi sopphattene og steker i stekeovnen til man ser at soppen har krympet litt sammen. Husker ikke steketid eller temperatur i farta.

I utgangspunktet en god forrett (har også forsøkt med å ha bittelitt bacon i, slik du foreslår, Hi). Problemet er at det er en forrett som er mektig og mettende. Så hovedretten kan bli nesten litt nedtur etterpå, fordi man rett og slett er for mett av hovedretten.

Så skal du bruke det som forrett, ikke ta så store sopper, for det blir mektig og mettende.

Jeg har brukt mellomstore sopper og hatt som tilbehør til hovedretten, og det bruker å fungere fint. Og da heller ha en lett forrett, kanskje bare noen tynne skiver avokado med to-tre tynne salmalaksskiver, med en litt soyasaus med ingefær og sesamfrø. Nok til å få en liten smak, men ikke noe å bli mett av, og det virker heller skjerpende på apetitten til hovedretten.

Anonymkode: edc8a...2ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har hatt en litt annen variant jeg har laget, men da som tilbehør til selve middagsretten hvis soppene er store.

Litt lignende, tar ut stilken av soppen, huler litt ekstra ut (fjerner bl.a. det brune) for å få litt ekstra plass. Blander finhakket stilker/brunt med litt olje og creme fraiche og/eller smøreost, hvitløk, fersk persille, salt/pepper, har blandingen oppi sopphattene og steker i stekeovnen til man ser at soppen har krympet litt sammen. Husker ikke steketid eller temperatur i farta.

I utgangspunktet en god forrett (har også forsøkt med å ha bittelitt bacon i, slik du foreslår, Hi). Problemet er at det er en forrett som er mektig og mettende. Så hovedretten kan bli nesten litt nedtur etterpå, fordi man rett og slett er for mett av hovedretten.

Så skal du bruke det som forrett, ikke ta så store sopper, for det blir mektig og mettende.

Jeg har brukt mellomstore sopper og hatt som tilbehør til hovedretten, og det bruker å fungere fint. Og da heller ha en lett forrett, kanskje bare noen tynne skiver avokado med to-tre tynne salmalaksskiver, med en litt soyasaus med ingefær og sesamfrø. Nok til å få en liten smak, men ikke noe å bli mett av, og det virker heller skjerpende på apetitten til hovedretten.

Anonymkode: edc8a...2ee

Takk for gode tips! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...