Gå til innhold

Må man «hate» noen i realityshows?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg undret meg over hvordan folk «hater» realitydeltakere. Det snakkes om «helt dust, altfor stor tro på seg selv, stygg, ekkel, irriterende» osv i alt fra Farmen til Hele Sverige baker og jeg tenker at det er litt rart. Man får presentert en bitteliten del av andres personlighet og gjør seg opp store generelle meninger om dem. Men så har jeg gått en runde til med meg selv, og lurer på om det er «meningen» med reality. TV-selskapet er kanskje avhengige av dette engasjementet for å beholde seere? Uansett synes jeg det er rart når venninnen min heier på en viss deltaker i MasterChef og misliker en annen. Folk i Australia som er flinke å lage mat, hvordan kan kan mene noe om dem? 

Anonymkode: cfe6b...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får presentert et bilde av hver person, og selvfølgelig vet man at man ikke ser hele personligheten! Og ja, hele greia er jo å skape engasjement! De plukker nøye ut hvem som skal bli med, og det er sjelden rom for kjedelige mennesker som ikke gjør noe vesen ut av seg. Så klart får man både "hate og elske",og det er deltagerne veldig klar over at vil skje. Selv om noen blir tatt på senga av hvor intense folk kan bli. 

Anonymkode: c17b0...1c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

I det siste har jeg undret meg over hvordan folk «hater» realitydeltakere. Det snakkes om «helt dust, altfor stor tro på seg selv, stygg, ekkel, irriterende» osv i alt fra Farmen til Hele Sverige baker og jeg tenker at det er litt rart. Man får presentert en bitteliten del av andres personlighet og gjør seg opp store generelle meninger om dem. Men så har jeg gått en runde til med meg selv, og lurer på om det er «meningen» med reality. TV-selskapet er kanskje avhengige av dette engasjementet for å beholde seere? Uansett synes jeg det er rart når venninnen min heier på en viss deltaker i MasterChef og misliker en annen. Folk i Australia som er flinke å lage mat, hvordan kan kan mene noe om dem? 

Anonymkode: cfe6b...6ff

Jeg synes det er rarere å se på et program uten å engasjere seg noe som helst i deltakerene.

Anonymkode: 39e47...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...