Gå til innhold

Hvilke kaker passer til is?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bedt om å bake kake til en fest og det skal serveres is til. Hvilke kaker passer til is?

Gjerne ikke alt for avansert kake men heller ikke så enkel som brownies. Hjernen min er tom

Tusen takk for tips om dere har!

Anonymkode: 0609d...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lun eplekake er jo fantastisk til is.

Anonymkode: c7f7b...ffb

Skrevet

Eplekake

(Brownie)

Kransekake

Nøttekake

Marengs

Blånærpai

Anonymkode: 7358f...d78

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Lun eplekake er jo fantastisk til is.

Anonymkode: c7f7b...ffb

Takk for svar! Men, er det "festlig" nok? Tenker det er litt vanlig på en måte, men kanskje ikke?

Skrevet

Sjokoladefondant

Anonymkode: cfd65...a98

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar! Men, er det "festlig" nok? Tenker det er litt vanlig på en måte, men kanskje ikke?

Er vel ikke noe mindre festlig enn f.eks brownie, og det er jo vanlig. Eplekake og is må jo være noe av det beste som finnes. 

Anonymkode: d5b5e...2c3

Skrevet

Hva mener du med « så enkel som brownies»?
Hvis du mener Toro-brownies med brownies synes jeg du skal lage skikkelige brownies. Eller en god stabel med choc chip cookies. 

Skrevet

Kladdkaka

Alle mulige slags paier -eple eller bær

Skrevet

Krydderkake er godt til is syns jeg. Du kan også pynte den med tynt lag med melis. Ta melis i en sprøytepose og lag ett tynt hul og lag mønster. Litt melis går inntil is, for mye blir for mye. 

Skal den være litt mer festelig så kan kanskje marmorkake være noe. Jeg har aldri spist det før, men vil tro det passer godt. 

Anonymkode: c80cb...1f5

Skrevet

Kladdkake/kladdekake er jo supergodt sammen med is, men det er jo en form for brownies.

Alle typer pai er godt til is, og det kan du jo lage veldig enkelt eller litt mer komplisert. Bestemor Duck pai ser jo flott ut...

Anonymkode: 06a62...30f

Skrevet

Flere gode forslag her, men jeg hadde unngått eplekake da jeg vet mange ikke liker det, og dessuten blir det forutsigbart. Hadde valgt en kake med nøttebunn og enten med jordbær eller sjokoladekrem. Det vil smake helt nydelig til iskrem. Ellers er krydderkake som en foreslår også veldig godt til! 

Anonymkode: c8c28...bac

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Festlig nok ja :D Det er ren lykke å finne et kakebord med lunken eplekake og is.

Skrevet

Snickerskake er også veldig godt. Vet du hvem som skal spise av den, om det er nøtteallergi å ta hensyn til?

Anonymkode: 06a62...30f

Skrevet

Pai. Pai er kjempegodt og de fleste kan spise det, alt fyll er innafor. Nøttebunn er gørrkjedelig og allergikere kan ikke spise det, så det ville jeg styrt unna.

Anonymkode: 1870c...ddc

Skrevet
1 minute ago, Sommerher said:

Marsipankake 

Med is? Blir ikke det litt mye 😅 Sikkert godt, men snakk om smør på flesk...

Skrevet

Oreokake er god til is, og paier!

Anonymkode: f8849...83f

Skrevet

Støtter eplekake, eller en god, saftig brownie og salt karamellsaus ved siden av. 

Skrevet

Eplekake. Med 1 liter vaniljesaus i hehe. Det søte liv tror jeg det var. Beste kaka som fins! 

Alle kaker passer til is synes jeg. 😊😊

Hva med en god gammeldags kokoskake? 😊Er det mange barn, hadde jeg gått for sjokoladekake jeg. 

Anonymkode: 20602...07e

Skrevet

Jeg hadde blitt aller mest fornøyd med brownies eller en annen kake med mye sjokoladesmak. Eplekake er mye kjedeligere og på langt nær like godt😀

Anonymkode: 26197...ebb

Skrevet

Dessverre nøtteallergi. Tusen takk for mange gode forslag! Tror det blir noe med sjokolade, kladdkake, konfektkake, eller krydderkaka høres også god ut.

Takk til alle, dere er engler!

Skrevet
Sommerher skrev (2 minutter siden):

Ikke marsipan???

Jeg elsker marsipan, men jeg er dessverre ikke så virtuos på kjøkkenet......

Skrevet
37 minutes ago, Sommerher said:

Ikke marsipan???

Marsipan er sjeldent lurt å gi til noen med nøtteallergi 🙈 

Skrevet

Eclairs fyllt med vaniljekrem eller sjokoladekrem. Alt. minivannbakkels. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...