Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Min mor og far hadde bestilt en tur til Spania. En uke før avreise får min mor korona. Hun blir frisk igjen, og på søndag dro de. Når jeg snakker med henne i telefonen så forteller hun meg at min far fikk positiv koronatest dagen før de reiste. Men de valgte altså å sette seg på flyet å dra. De fortalte ingen om testresultatet, og de dro sammen med et annet par. Jeg ble så sjokkert at jeg nesten ikke klarte å snakke. Jeg sa at jeg syntes det var utrolig dumt gjort. Det ville hun ikke høre på for det gikk jo fint og nå var de reist så gjort var gjort. Jeg sliter så utrolig med dette og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Jeg er i sjokk og har egentlig ikke lyst til å ha mer med de å gjøre, men de er jo mine foreldre. Når de kommer hjem vet jeg at de vil nekte å snakke om det fordi gjort er gjort og ingenting kan endre det. Hvordan ville dere håndtert det? Anonymkode: 0f678...427
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Kjenner en som gikk smittet på den lokale puben. Helt tragisk at folk er så blanke i hodet. Ville dog ikke lagd noe leven om det. Bare si at du ble skikkelig skuffet. Anonymkode: e74a5...140
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde jo for fremtiden vist ag de var egoister som ikke var til å stole på og at jeg måtte sjekke veldig godt at de holdt seg innenfor oppførsel man vanligvis kan forvente. Hvis de skulle kjøre med barna mine måtte jeg nok spurt konkret om de lovet å være edru, holde fartsgrenser, bruke bilbelte osv og så sjekket med barna i ettertid. Hvor lenge jeg måtte holde på sånn kommer nok an på om de viste samme egoistiske oppførsel flere ganger og i andre situasjoner. Anonymkode: 16ab0...180
the amazing spidermamma Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Jeg hadde blitt skuffet over at mine foreldre var så egoistiske. De setter jo i ytterste konsekvens andres liv i fare ved å dra med seg covid, trolig smitte flere på flyet og kanskje ødelegge ferien for noen andre. Så de hadde fått en bøtte kjeft av meg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Mammaen din er jo en idiot som fortalte det til deg da... En helt idiotisk ting å gjøre, de visste jo ikke hvor syk pappaen din ville bli. Jeg selv ville aldri gjort det, av to grunner. Jeg ville ikke smittet andre, og jeg ville ikke vært i syden om jeg ble skikkelig syk selv. Det de gjorde er ikke ulovlig, de sier jo at vi skal behandle korona som en vanlig forkjølelse nå. Jeg ville sagt det til dem, at det er det mest egoistiske jeg har hørt på lenge. Men så er det som din mor sier, vann som har rent under broen, ingen vits å lage mer drama. Anonymkode: fd5e5...a0d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 Vel, regjeringen har jo lagt opp til dette nå. Personlig, synes jeg det er svært egoistisk. Anonymkode: b8321...756
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde jo for fremtiden vist ag de var egoister som ikke var til å stole på og at jeg måtte sjekke veldig godt at de holdt seg innenfor oppførsel man vanligvis kan forvente. Hvis de skulle kjøre med barna mine måtte jeg nok spurt konkret om de lovet å være edru, holde fartsgrenser, bruke bilbelte osv og så sjekket med barna i ettertid. Hvor lenge jeg måtte holde på sånn kommer nok an på om de viste samme egoistiske oppførsel flere ganger og i andre situasjoner. Anonymkode: 16ab0...180 Du må roe deg ned! Anonymkode: e74a5...140
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #8 Skrevet 9. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde jo for fremtiden vist ag de var egoister som ikke var til å stole på og at jeg måtte sjekke veldig godt at de holdt seg innenfor oppførsel man vanligvis kan forvente. Hvis de skulle kjøre med barna mine måtte jeg nok spurt konkret om de lovet å være edru, holde fartsgrenser, bruke bilbelte osv og så sjekket med barna i ettertid. Hvor lenge jeg måtte holde på sånn kommer nok an på om de viste samme egoistiske oppførsel flere ganger og i andre situasjoner. Anonymkode: 16ab0...180 Jeg er enig med deg. Ville sagt det veldig klart til dem, at de nå har vist at de setter egoistiske behov lang foran andres helse og liv, og at de dermed har vist at de ikke er til å stole på. Og så hadde jeg nok vært veldig forsiktig fremover mtp. hva jeg stolte på dem på. Ville nok også i lang tid ha stilt en rekke sikkerhetsspørsmål om de skulle være med barna. Og om dette var vanlig praksis hos disse to, da tror jeg faktisk at jeg hadde minimert kontakt. Anonymkode: be919...1a4
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 Kjenner noen som fikk positiv test dagen før avreise til Syden nå. Leit, men de ble hjemme.😊👏 Anonymkode: a52e9...3c8
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 Og hvem bestiller tur i disse tider?? Da må man regne med å bli syke. Anonymkode: a52e9...3c8
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er enig med deg. Ville sagt det veldig klart til dem, at de nå har vist at de setter egoistiske behov lang foran andres helse og liv, og at de dermed har vist at de ikke er til å stole på. Og så hadde jeg nok vært veldig forsiktig fremover mtp. hva jeg stolte på dem på. Ville nok også i lang tid ha stilt en rekke sikkerhetsspørsmål om de skulle være med barna. Og om dette var vanlig praksis hos disse to, da tror jeg faktisk at jeg hadde minimert kontakt. Anonymkode: be919...1a4 Dette bør dere seriøst snakke med noen om. Å bli så paranoide er veldig..drøyt. Anonymkode: e74a5...140
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde jo for fremtiden vist ag de var egoister som ikke var til å stole på og at jeg måtte sjekke veldig godt at de holdt seg innenfor oppførsel man vanligvis kan forvente. Hvis de skulle kjøre med barna mine måtte jeg nok spurt konkret om de lovet å være edru, holde fartsgrenser, bruke bilbelte osv og så sjekket med barna i ettertid. Hvor lenge jeg måtte holde på sånn kommer nok an på om de viste samme egoistiske oppførsel flere ganger og i andre situasjoner. Anonymkode: 16ab0...180 Er jo ikke forbudt da. Ville ikke reist selv, men må jo bare godta at andre tenker og velger annerledes. Husk f.eks at barn opp til vgs kan gå i bhg og skole selv om de er smittet, så lenge de ikke er syke. Anonymkode: 44a6b...ad5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå